Strona 1 z 2

Czy warto zakładać LPG do 2.0 ?

: 2007-07-26 22:06
autor: sawmaster
Nie wiem czy zakładać LPG do mojego probe 2.0 16V. Obliczyłem że będę robił nim 10tys Km rocznie. Podobno ma być podwyżka cen gazu, do tego zmiana kabli i świec raz w roku i 65zł więcej płacenia za przegląd tech, i jakiś filtr wymienić 100zł rocznie. Oczywiście myślałem nad Stag 300. Dobre i Polskie :)

Jak mi radzicie?

: 2007-07-26 23:11
autor: PARTYBOY
Pewnie, ze sie oplaca, bedziesz jezdzil 2 razy taniej pomimo kosztow eksploatacji, ktore i tak nie musza byc wyzsze, czestsza wymiana filtrow i swiec to mit.

: 2007-07-26 23:50
autor: sawmaster
PARTYBOY pisze:Pewnie, ze sie oplaca, bedziesz jezdzil 2 razy taniej pomimo kosztow eksploatacji, ktore i tak nie musza byc wyzsze, czestsza wymiana filtrow i swiec to mit.
zależy mi na tym aby autko po pewnym czasie eksploatowania na lpg nie muliło

: 2007-07-26 23:54
autor: PARTYBOY
a czemu mialoby mulic?
Przy 16v mozesz zamontowac bez problemu tanszy zwykly gaz, niesekwencyjny
ale nawet w tej instalacji komputer mozesz ustawic na jazde: ekonomiczna, normalna, dynamiczna i sportowa; wszystko zalezy od warsztatu jak wyreguluja komputer gazu :) ja mam ustawione na dynamiczna i samochod pali okolo 10,5l gazu bez utraty mocy.
pamietaj tylko zeby nie dali Ci parownika z niskiej polki, musi to byc parownik do silnikow o duzej mocy i pojemnosci, wtedy zmniejszysz spalanie gazu i uzyskasz lepsza dynamike jazdy.

: 2007-07-27 00:41
autor: S_H_A_D_O_W
Tylko trzeba pamietac ze przeplywka w 2.0 jest bardziej wrazliwa na strzaly niz np w 2.5, a roznica miedzy zwykla instalka II gen a sekwencja jest naprawde niewielka np u mnie montaz sekwencji stag300 kosztuje 2100, a zwyklej instalki 1600-1700 wiec roznica 400zl to niewiele ale roznica w jezdzie odczuwalna i to bardzo. Tak wiec warto sie zastanowic czy nie warto doplacic 400-500zl i zalozyc sekwencje. Ja mialem okazje smigac probkiem na zwyklej instalce z kompem bingo s4 i na instalce sekwencyjnej KME chyba Diego nie pamietam dobrze, wiem tylko ze roznica byla kolosalna.

: 2007-07-27 09:32
autor: sawmaster
do szkoły mam 24 km w dwie strony x 20 dni w miesięcy 9 miesięcy+jeszcze jakieś km wyjdzie że zapłace za paliwo rocznie 1900zl a za gaz 600zł mniej, 3 lata aż taka instalka musiałaby mi się zwracać, te 10tys które napisałem to naprawdę lekko przesadzone :oops:

: 2007-07-27 09:32
autor: PARTYBOY
Jesli masz kase to sekwencja jest lepiej odbierana, chociaz jak mowie ja mam zwykla instalacje i nie widze utraty mocy i nie mialem jeszcze zadnych strzalow na przeplywomierz :)

: 2007-07-27 10:01
autor: sawmaster
jak będzie mi palił średnio 9litrów benzyny to raczej wole założyć sekwencje dlatego że jest niewiele droższa

: 2007-07-27 12:26
autor: wacek
Jeśli masz robić tylko 10 tys. rocznie to ile lat chcesz mieć proba ???
Jak to chwilowa przypadłość ;) to nie ma sensu.
Czas amortyzacji instalacji jest długi i wcześniej go sprzedaż niż wyjdziesz na swoje.
Ale jak dopadła Cię nieuleczalna choroba to warto się nad lpg (wyłącznie sekwencja) zastanowić
Im więcej jeździsz i dłużej masz auto tym bardziej się opłaca.

: 2007-07-27 12:36
autor: sawmaster
wacek pisze:Jeśli masz robić tylko 10 tys. rocznie to ile lat chcesz mieć proba ???
Jak to chwilowa przypadłość ;) to nie ma sensu.
Czas amortyzacji instalacji jest długi i wcześniej go sprzedaż niż wyjdziesz na swoje.
Ale jak dopadła Cię nieuleczalna choroba to warto się nad lpg (wyłącznie sekwencja) zastanowić
Im więcej jeździsz i dłużej masz auto tym bardziej się opłaca.
auto zawsze jest droższe z sekwencją :)
jeszcze nawet probe nie jeździłem bo stoi narazie bez koła :evil:

: 2007-07-27 13:08
autor: Robert
sawmaster pisze:
wacek pisze:...
Czas amortyzacji instalacji jest długi i wcześniej go sprzedaż niż wyjdziesz na swoje.
...
auto zawsze jest droższe z sekwencją :)
...
Nie zawsze i rzadko o cenę instalki.

: 2007-07-27 13:56
autor: PARTYBOY
PARTYBOY pisze: i nie mialem jeszcze zadnych strzalow na przeplywomierz :)
i zapeszylem :? dzis przy odpalaniu pierwszy strzal :roll:

: 2007-07-27 14:20
autor: KASZCZU
saw zrób tak jak Ci radziłem sprzedaj na części tą padake dołóż trochę kasy i kup normalnego sprawnego Proba zamiast tego za 2,1tys.

Pozdro

: 2007-07-27 16:35
autor: sawmaster
KASZCZU pisze:saw zrób tak jak Ci radziłem sprzedaj na części tą padake dołóż trochę kasy i kup normalnego sprawnego Proba zamiast tego za 2,1tys.

Pozdro
za późno cokolwiek z nim robić :cry: , zostaje tylko naprawa

: 2007-07-27 17:13
autor: 2Ya
KASZCZU pisze:saw zrób tak jak Ci radziłem sprzedaj na części tą padake dołóż trochę kasy i kup normalnego sprawnego Proba zamiast tego za 2,1tys.

Pozdro
Ale czemu zaraz ma sprzedać i czemu padaka :?: Czy,że kupił takiego do remontu to auto jest nienormalne :?: :roll:

A jaki to jest normalny sprawny Probe :?:
Czy jak go zrobi to będzie gorszy niż inne :?:
Ja też kupiłem po przejściach i nie wyobrażam sobie innego niż tego -
i do tego tyle radości z odkrywaniem nowych usterek oraz ich usuwaniem :D :wink: To są wspomnienia i dla nich warto rzeźbić :twisted:

Co do gazu przy tak małym założeniu pokonywania dystansu mija się to z celem - zależy jak długo chcesz go mieć etc.
A wcale przy sprzedaży nie odzyskasz kasy za instalke - owszem łatwiej sprzedasz i tylko tyle..
Zreszta wspominałeś saw,że jak troche pojeździsz i wczujesz klimat to
możliwe,że pomyślisz nad V6 :D
też zrób go,pojeździj troche i będziesz wiedział czy chcesz mieć Probe czy nie :wink: Potem bryknij się V6 zobacz o co loto i będziesz wiedział na czym stoisz i w,którą stronę iść 8) :D

Pzdr & c ya..

: 2007-07-30 10:45
autor: cacek
A ja z racji tego, że autko służy codzien jako dowóz do pracy, w tym tygodniu zakladam LPG (sekwencje BRC) :D

Zło konieczne :evil:

: 2007-07-30 11:30
autor: KASZCZU
cacek pisze:A ja z racji tego, że autko służy codzien jako dowóz do pracy, w tym tygodniu zakladam LPG (sekwencje BRC) :D

Zło konieczne :evil:
jeszcze będziesz wielbił teń dzień.... ;-) Przy każdym tankowaniu ten uśmiech na twarzy widok bez ceny, a jak Ci dobrze zestroją instalkę to różnicy nie odczujesz

: 2007-08-02 16:06
autor: Dee Jay
Dokładnie kaszczu :wink:

Nie wspominając o dużo większym zasięgu porobka za tą samą kase :D

: 2007-08-02 18:53
autor: sawmaster
dziś probe jeździłem dla mnie wypas :)

: 2007-08-02 19:26
autor: 2Ya
sawmaster pisze:dziś probe jeździłem dla mnie wypas :)
Gratuluje :1111_ok: :1111_ok: :1111_ok:

: 2007-08-02 19:49
autor: PARTYBOY
sawmaster pisze:dziś probe jeździłem dla mnie wypas :)
to moze sie na jakis zlocik wybierzesz? skad jestes?

: 2007-08-03 00:19
autor: sawmaster
Białystok :P
ehh wiem że zadupie :x

: 2007-08-03 02:00
autor: 2Ya
sawmaster pisze:Białystok :P
ehh wiem że zadupie :x
No ale co ty :?: :roll: wszak początek polski :twisted:

Pzdr. & c ya..

: 2007-08-03 10:04
autor: PARTYBOY
2Ya pisze:
sawmaster pisze:Białystok :P
ehh wiem że zadupie :x
No ale co ty :?: :roll: wszak początek polski :twisted:

Pzdr. & c ya..
Poczatek albo koniec, zalezy z ktorej strony patrzec :twisted:
Mam tam kumpli z pracy, spoko kolesie.

W Bialym jest sporo klubowiczow, macie wzglednie niedaleko do Wawy ;)

: 2007-08-03 14:22
autor: Ronin
2.0 nie jest zbyt uciążliwe w eksploatacji z racji tego że wyregulowane(zapłon, sonda, świece, kable etc) pali naprawdę nie dużo. Ale mimo wszystko gaz(tylko sekwencja) przyniesie ulgę dla portfela, zwłaszcza przy tych cenach paliwa :? Jak założysz zwykłą instalkę to będzie lipa, będziesz się tylko wqrwiał.[/list][/i]