Strona 1 z 1

Odmówił współpracy...

: 2007-09-02 23:11
autor: Probert
Witam,
mam problem z moim probem, mianowicie mocno szarpie na niskich obrotach (do 2,5 tysięcy), na luzie jest to niewyczuwalne, dopiero gdy jadę wolno i chcę przyspieszyć cholernie szarpie (potrafi nawet zgasnąć).
Miałem duży ubytek płynu chłodzącego, niestety po uzupełnieniu "wodą destylowaną" problem nie zniknął.
Kiedy wypnę czujnik temperatury (C195) wszystko jest ok, z tego co zdążyłem się zorientować bez tego czujnika samochód pracuje w trybie serwisowym, a skoro jest ok to można wykluczyć świece, przewody i aparat zapłonowy (???)
93r. 2,5 USA gaz (na gazie te same objawy)
Może macie jakieś sugestie ???

: 2007-09-03 08:31
autor: Robert
Dobra rada wujka Zbycha na początek:
Mr. Cynk pisze:skoro zmieniałęś płyn i tak zaczęło się dziac to możę zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia.
(P.I.M.P.O. w kwietniu 2006 dał dobrą instrukcję jak odpowietrzać - jeśli samodzielnie nie poradzisz sobie z wyszukiwarką, to pomogę na PW, ale taki stary /użytkownik/ powinien sobie dać radę).

: 2007-09-03 21:22
autor: Probert
Oczywiście odpowietrzałem układ na wszystkie możliwe sposoby :) ,bo stawiłam że to jest to.
,niestety :cry:
Nie dopisałem ze strasznie ciężko go uruchomić jak jest zimny.
Przy dzisiejszej zabawie zauważyłem, że wciskając gaz spokojnie wkręca się na obroty prawidłowo,ale przy gwałtownym wciśnięciu dusi się ,przerywa i strzela z rury

: 2007-09-03 23:35
autor: strober
Robert miałem to samo!pRZEPłYWOMIERZ DAJE W DUPE!Ja swoj wyczyscłem i od tej pory było/jest OK!

: 2007-09-03 23:38
autor: Probert
Pomierzyłem go i wydaje się ok :roll:

: 2007-09-04 00:02
autor: Raf
Na gazie też jest źle, a instalacja starego typu (mieszacz) więc to wyklucza przepływomierz i PCM w temacie sterowania wtryskami. Co zostaje? Zapłon.
Jeśli odłączenie czujnika temperatury pomaga? -> tryb awaryjny -> inaczej ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu? Wnioskowanie o położeniu wału na podstawie innego hallotronu?

Czyżby jeden z hallotronów poleciał ? Rocznik '93 ma ich chyba 3.
Tu prośba, mam teraz utrudniony dostęp do serwisówki, niech ktoś sprawdzi z którego hallotronu kiedy rocznik 93 korzysta.

Sprawdź Robert jeszcze TPS (potencjometr na przepustnicy).
Błędy przeczytałeś ?

: 2007-09-04 10:15
autor: smarki100
wiesz mam taki sam objaw jak Ty. tylko powiedz czy jak jest zimny też szarpie?? Też odłączałem czujnik temperatury i było ok do czasu. Aktualnie po rozgrzaniu szarpie, gaśnie. sprawdzałem nie ma iskry i stoi już u mechanika napisze co było jak odbiorę auto. Prawdopodobnie to aparat zapłonowy.

: 2007-09-04 23:33
autor: Probert
Dzisiaj niestety nie było czasu na integracje z probem ,jutro może będzie go więcej.
-na zimnym chodzi dobrze.

Pozdrawiam.

: 2007-09-05 22:47
autor: smarki100
A czy jak podniesiesz maskę to silnik delikatnie syczy??jeśli tak to łapie Ci lewe powietrze (mam to samo) aparat wymieniłem i jest troszkę lepiej ale nadal szarpie. Zwróć uwagę czy Vrisy nie szaleją.

: 2007-09-06 18:08
autor: Probert
Wczoraj troszkę walczyłem z moim probem i :

błędy 8;9;10-pojawiły się zapewne dlatego ze podczas zabawy wypinałem czujniki, po resecie nie występują.
23;24-od dawna do wymiany :oops:
układ powietrzny sprawdzony -jest ok

Sprawdziłem jeszcze raz układ chłodzenia -po odkręceniu korka z lewej strony silnika, pojawiają się bąbelki powietrza i płyn pieni się mocno-czyżby uszczelka pod głowicę :?: :?: :?: ,ale czy w takim układzie silnik pracowałby prawidłowo po wypięciu czujnika ETC :?:

: 2007-09-06 18:30
autor: Raf
A masz może lampę stroboskopową, żeby sprawdzić jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu ?

: 2007-09-06 18:50
autor: Probert
Niestety nie mam :cry:

: 2007-09-11 18:37
autor: Probert
Prob chodzi - cewka dawała w d...

Wielkie podziękowania dla Rafa,za użyczenie sowiego proba do celów
eksperymentalnych.

: 2007-09-12 00:18
autor: max
A może problem leży gdzie indziej - sprawdź ustawienie TPS'a ( czujnik położenia przepustnicy).
Szarpanie przy przyśpieszaniu to typowy dla niego objaw.