Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Jak podłączyć nowe radio, oryginalny equalizer i nowe głośniki z dobrymi przewodami.
Podłączenie tylnych głośników
Odkręcamy uchwyty mocujące sznureczki z tylnej pułki i wyciągamy ją. Aby dostać się do tylnych głośników pierwsze zdejmujemy plastykowe nakładki na progi, następnie rozkładamy tylne fotele, tutaj uwaga po rozłożeniu foteli wykręć uchwyt, który odblokowuje fotele, aby je rozłożyć ponieważ ja o jeden zaczepiłem nogą i złamałem go – oczywiście da się naprawić, ale po co jak można tego uniknąć.
Zdejmujemy całe poszycie plastykowe, zaczynając pierwsze od poszycia w bagażniku, gdyż pod nim, na wysokości tylnych foteli znajdują się śruby i zapinki mocujące drugą część poszycia. Pamiętaj, aby zdjąć plastykową nakładkę okalającą tylne pasy skąd się one wyciągają, pod nią znajduje się zapinka. Po odkręceniu śrubek i wypięciu zapinek delikatnie odciągamy poszycie, aby puściły zatrzaski.
Nowe kable ciągniemy w progach, są tam plastykowe korytka – u mnie z powodzeniem zmieściłem kabel o przekroju 2 x 2,5mm. Oryginalny rozmiar tylnych głośników to elipsa 5x7, co do głębokości jest tam dość sporo miejsca i wejdą nawet głośniki o głębokości 10 cm. Składamy wszystko razem.
Wyciągamy stare radio
Rozbieramy środkową część. Odkręcamy gałkę zamiany biegów. Rozbieranie zaczynamy od końca, czyli u mnie od podłokietnika. Po otwarciu podłokietnika znajdują się tam 2 śruby. Wyciągamy klapę podłokietnika, pod nią znajdują się 2 kolejne śruby, które odkręcamy. Środkową część osłony trzyma się na zatrzaskach, pociągamy ją do góry. Musimy jeszcze odkręcić 2 śruby które są pod equalizerem. Ten element też po części trzyma się na zatrzaskach. Odłączamy wszystkie kostki i wyrzucamy na bok osłonę z equalizerem, ale nie do śmietnika
Radio jest zamocowane na zatrzaskach po lewej i po prawej stronie, które należy podważyć. Odłączamy stare radio i np. wystawiamy je w dziale Giełda
Podłączenie głośników w drzwiach
Opuszczamy całkowicie szybę. Odkręcamy śrubki i wyjmujemy zapinki w miejscach wskazanych na zdjęciu. Nie we wszystkich modelach znajduje się uchwyt do zamykania drzwi.
Aby ściągnąć poszycie drzwi podważamy je delikatnie od dołu, usłyszymy puszczające zatrzaski i podnosimy do góry. Uwaga na miejsce, gdzie poszycie jest łączone, może pęknąć w tym miejscu.
Wykręcamy i odłączamy stare głośniki. Rozmiar oryginalnych głośników to 16cm, powinny wejść też 16,5 choć ja musiałem powiększać otwór gumówką Uwaga na głębokość, jeśli będą za głębokie szyba nie będzie się otwierać do końca. Max głębokość to 2,5 cala, czyli 6,35cm.
na foto akurat przyszły teść
Przewody z drzwi z karoserią są połączone kostką, która jest osłonięta gumą. Ściągamy gumę i odpinamy kostkę. Do odpięcia kostki najlepszy jest duży płaski śrubokręt. Podważamy kostkę w różnych miejscach. Uwaga na piny w kostce po odłączeniu, u mnie były zaśniedziałe 2 dolne, chciałem je lekko przeczyści i się ułamał. To też dało się naprawić przez wyciągnięci pinu i zlutowanie ułamanej części. Być może są gdzieś do kupienia o takim wymiarze, więc warto się zaopatrzyć wcześniej
Zdejmujemy boczną osłonę z kokpitu ostrożnie podważając ją, trzyma się też na zatrzaskach.
Wyciągamy kostkę z karoserii. Aby tego dokonać najpierw musimy wyciągnąć czerwone, plastykowe zabezpieczenie kostki.
Lokalizujemy przewody w kostce
Lokalizujemy miernikiem, gdzie są podłączone przewody od głośników w kostce, u mnie były to to 2 niebieskie. Po stronie drzwi zostawiłem oryginalne przewody, a od środka przeciąłem oryginalne i zlutowałem z nowymi. Jeśli mielibyśmy nowe piny można całkowicie wyeliminować stare przewody, choćby ze względu na różnice przekroju przewodów i związane z tym straty. Izolujemy wszystko, przeciągamy przewody w okolice radia, wcześniej sobie je opisałem, i składamy. Jeszcze raz uczulam na piny w kostce przy podłączaniu kostki. Przy okazji tego można nasmarować linkę i mechanizm elektrycznej szyby oraz mechanizm zamykania. Dodatkowo możemy wygłuszyć też drzwi.
Dostęp do kostki z lewej strony auta jest dużo łatwiejszy niż z prawej. Z prawej strony najlepiej jest odkręcić schowek. Zdejmujemy osłonę pod schowkiem, trzyma się ona na 2 zapinkach. Do śrub dostaniemy się poprzez otworzenie schowka i wciśnięci ograniczników otwarcia schowka. Aby wyciągnąć kostkę z karoserii musimy się nieco nagimnastykować. Udało mi się wyciągnąć poprzez skierowanie jej bardziej w stronę silnika.
Podłączamy Radio i Equalizer
Radio
Poniżej opis przewodów/wtyczki w oryginalnym radiu. Potrzebujemy tylko przewodów ze złącz C, F, H
C – Masa (GND)
F – zapłon
H – +12V
Equalizer
Złącze A
57 – Masa (GND) do wtyczki radia
54 - +12V
747 – sygnał włączenia z radia lub wyjście w radiu power antena, jeśli nie mamy złącza w nowym radiu Power On Signal, a chcemy użyć power ant. to należy zwrócić uwagę, czy po przełączeni radia np na CD, nadal jest napięcie na powyższym kablu. Niektóre radia wyłączają sygnał automatycznej anteny po przełączeniu ich na CD lub AUX.
Złącze B
Odcinamy wtyk i lokalizujemy 3 przewody. Wtyk ten jest odpowiedzialny za sygnał liniowy audio wejście/wyjście. My potrzebujemy tylko zlokalizować wejście audio. Moje nowe radio posiada wyjścia liniowe typu chinch do wzmacniacza. Wykorzystałem je. Jeśli nie mamy powyższych złącz możemy wykorzystać lewe i prawe wyjścia głośników z nowego radia.
848 – Masa sygnału audio lub minus z głośnika lewego i prawego
856 – Lewa strona wejścia audio lub plus z lewego głośnika
690 – Prawa strona wejścia audio lub plus z prawego głośnika
Złącze C
Złączę C jest to masa obudowy equalizera, którą należy połączyć z obudową nowego radia. W innym przypadku equalizer nie będzie pracować!
Schemat ideowy wszystkich połączeń
Jak widać działa http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... r_work.mp4
Mam nadzieję, że się komuś przyda. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
Niektóre zdjęcia zapożyczone z innych stron.
Andrzej Gontarz
Podłączenie tylnych głośników
Odkręcamy uchwyty mocujące sznureczki z tylnej pułki i wyciągamy ją. Aby dostać się do tylnych głośników pierwsze zdejmujemy plastykowe nakładki na progi, następnie rozkładamy tylne fotele, tutaj uwaga po rozłożeniu foteli wykręć uchwyt, który odblokowuje fotele, aby je rozłożyć ponieważ ja o jeden zaczepiłem nogą i złamałem go – oczywiście da się naprawić, ale po co jak można tego uniknąć.
Zdejmujemy całe poszycie plastykowe, zaczynając pierwsze od poszycia w bagażniku, gdyż pod nim, na wysokości tylnych foteli znajdują się śruby i zapinki mocujące drugą część poszycia. Pamiętaj, aby zdjąć plastykową nakładkę okalającą tylne pasy skąd się one wyciągają, pod nią znajduje się zapinka. Po odkręceniu śrubek i wypięciu zapinek delikatnie odciągamy poszycie, aby puściły zatrzaski.
Nowe kable ciągniemy w progach, są tam plastykowe korytka – u mnie z powodzeniem zmieściłem kabel o przekroju 2 x 2,5mm. Oryginalny rozmiar tylnych głośników to elipsa 5x7, co do głębokości jest tam dość sporo miejsca i wejdą nawet głośniki o głębokości 10 cm. Składamy wszystko razem.
Wyciągamy stare radio
Rozbieramy środkową część. Odkręcamy gałkę zamiany biegów. Rozbieranie zaczynamy od końca, czyli u mnie od podłokietnika. Po otwarciu podłokietnika znajdują się tam 2 śruby. Wyciągamy klapę podłokietnika, pod nią znajdują się 2 kolejne śruby, które odkręcamy. Środkową część osłony trzyma się na zatrzaskach, pociągamy ją do góry. Musimy jeszcze odkręcić 2 śruby które są pod equalizerem. Ten element też po części trzyma się na zatrzaskach. Odłączamy wszystkie kostki i wyrzucamy na bok osłonę z equalizerem, ale nie do śmietnika
Radio jest zamocowane na zatrzaskach po lewej i po prawej stronie, które należy podważyć. Odłączamy stare radio i np. wystawiamy je w dziale Giełda
Podłączenie głośników w drzwiach
Opuszczamy całkowicie szybę. Odkręcamy śrubki i wyjmujemy zapinki w miejscach wskazanych na zdjęciu. Nie we wszystkich modelach znajduje się uchwyt do zamykania drzwi.
Aby ściągnąć poszycie drzwi podważamy je delikatnie od dołu, usłyszymy puszczające zatrzaski i podnosimy do góry. Uwaga na miejsce, gdzie poszycie jest łączone, może pęknąć w tym miejscu.
Wykręcamy i odłączamy stare głośniki. Rozmiar oryginalnych głośników to 16cm, powinny wejść też 16,5 choć ja musiałem powiększać otwór gumówką Uwaga na głębokość, jeśli będą za głębokie szyba nie będzie się otwierać do końca. Max głębokość to 2,5 cala, czyli 6,35cm.
na foto akurat przyszły teść
Przewody z drzwi z karoserią są połączone kostką, która jest osłonięta gumą. Ściągamy gumę i odpinamy kostkę. Do odpięcia kostki najlepszy jest duży płaski śrubokręt. Podważamy kostkę w różnych miejscach. Uwaga na piny w kostce po odłączeniu, u mnie były zaśniedziałe 2 dolne, chciałem je lekko przeczyści i się ułamał. To też dało się naprawić przez wyciągnięci pinu i zlutowanie ułamanej części. Być może są gdzieś do kupienia o takim wymiarze, więc warto się zaopatrzyć wcześniej
Zdejmujemy boczną osłonę z kokpitu ostrożnie podważając ją, trzyma się też na zatrzaskach.
Wyciągamy kostkę z karoserii. Aby tego dokonać najpierw musimy wyciągnąć czerwone, plastykowe zabezpieczenie kostki.
Lokalizujemy przewody w kostce
Lokalizujemy miernikiem, gdzie są podłączone przewody od głośników w kostce, u mnie były to to 2 niebieskie. Po stronie drzwi zostawiłem oryginalne przewody, a od środka przeciąłem oryginalne i zlutowałem z nowymi. Jeśli mielibyśmy nowe piny można całkowicie wyeliminować stare przewody, choćby ze względu na różnice przekroju przewodów i związane z tym straty. Izolujemy wszystko, przeciągamy przewody w okolice radia, wcześniej sobie je opisałem, i składamy. Jeszcze raz uczulam na piny w kostce przy podłączaniu kostki. Przy okazji tego można nasmarować linkę i mechanizm elektrycznej szyby oraz mechanizm zamykania. Dodatkowo możemy wygłuszyć też drzwi.
Dostęp do kostki z lewej strony auta jest dużo łatwiejszy niż z prawej. Z prawej strony najlepiej jest odkręcić schowek. Zdejmujemy osłonę pod schowkiem, trzyma się ona na 2 zapinkach. Do śrub dostaniemy się poprzez otworzenie schowka i wciśnięci ograniczników otwarcia schowka. Aby wyciągnąć kostkę z karoserii musimy się nieco nagimnastykować. Udało mi się wyciągnąć poprzez skierowanie jej bardziej w stronę silnika.
Podłączamy Radio i Equalizer
Radio
Poniżej opis przewodów/wtyczki w oryginalnym radiu. Potrzebujemy tylko przewodów ze złącz C, F, H
C – Masa (GND)
F – zapłon
H – +12V
Equalizer
Złącze A
57 – Masa (GND) do wtyczki radia
54 - +12V
747 – sygnał włączenia z radia lub wyjście w radiu power antena, jeśli nie mamy złącza w nowym radiu Power On Signal, a chcemy użyć power ant. to należy zwrócić uwagę, czy po przełączeni radia np na CD, nadal jest napięcie na powyższym kablu. Niektóre radia wyłączają sygnał automatycznej anteny po przełączeniu ich na CD lub AUX.
Złącze B
Odcinamy wtyk i lokalizujemy 3 przewody. Wtyk ten jest odpowiedzialny za sygnał liniowy audio wejście/wyjście. My potrzebujemy tylko zlokalizować wejście audio. Moje nowe radio posiada wyjścia liniowe typu chinch do wzmacniacza. Wykorzystałem je. Jeśli nie mamy powyższych złącz możemy wykorzystać lewe i prawe wyjścia głośników z nowego radia.
848 – Masa sygnału audio lub minus z głośnika lewego i prawego
856 – Lewa strona wejścia audio lub plus z lewego głośnika
690 – Prawa strona wejścia audio lub plus z prawego głośnika
Złącze C
Złączę C jest to masa obudowy equalizera, którą należy połączyć z obudową nowego radia. W innym przypadku equalizer nie będzie pracować!
Schemat ideowy wszystkich połączeń
Jak widać działa http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... r_work.mp4
Mam nadzieję, że się komuś przyda. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
Niektóre zdjęcia zapożyczone z innych stron.
Andrzej Gontarz
Ostatnio zmieniony 2007-09-25 22:04 przez andrew, łącznie zmieniany 8 razy.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Naprawde... szacun dla takich ludzi jak Ty za włożoną pracę w edukację innych
Czy wzmacniacz normalnie wkrętami przymocowałeś do siedzenia? Nie wbiją sie one pasazerom w kręgosłup ?
Czy wzmacniacz normalnie wkrętami przymocowałeś do siedzenia? Nie wbiją sie one pasazerom w kręgosłup ?
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Akurat ja nie stosowałem dodatkowego wzmacniacza, ale to nie problem, aby go dołożyć jeśli radio ma odpowiednie wyjście.
Spokojnie można do siedzenia, tylko na wszelki wypadek podłożyć trochę gąbki na śruby lub dać jakieś kapturki osłonne jeśli są zbyt długie - zawsze można przyciąć.
Spokojnie można do siedzenia, tylko na wszelki wypadek podłożyć trochę gąbki na śruby lub dać jakieś kapturki osłonne jeśli są zbyt długie - zawsze można przyciąć.
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Bardzo fajna fotorelacja, tylko jedna poprawka Żadnej gumówki. Wystarczy wziąć klucz francuski i wgiąć delikatnie blachę po obwodzie tak żeby kosz głośnika się mieścił. Jest wtedy mniej roboty, mniej rdzy i cały głośnik jest stabilniejszy.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Tak jak Basik pisze wystarczy male podginanko i wiekszy glosnik wejdzie przerabialem to
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
ini ebędzie zawadzał o plastikowy boczek?? tzn. czy zawieszenie membrany ni będzie dotykało czegoś
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Nie będzię zaczepiać, ja miałem nawet głośniki z dodatkowym małym głośnikiem na środku.
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Wymieniałem wczoraj głośniki i rzeczywiście jest problem z kształtem obudowy głośnika. Mimo tego, że jest to 16,5 cm, to się nie mieści. Będę musiał podoginać blachę. Przy okazji bardzo przydała się przy zakupie informacja dotycząca głębokości głośnika. Kupiłem o głębokości 5,5 cm i dzięki temu otwierają się szyby. Głośniki, które zamontował poprzedni właściciel były tak głębokie, że blokowały szybę.
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Siema.
Podpiąłem equalizer zgodnie z instrukcją i świeci się wszystko ale słupki stoją nieruchomo. Czy muszę podpiąć tak samo tylne głośniki czy wystarczą przednie prawy i lewy?
Podpiąłem equalizer zgodnie z instrukcją i świeci się wszystko ale słupki stoją nieruchomo. Czy muszę podpiąć tak samo tylne głośniki czy wystarczą przednie prawy i lewy?
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.
Mam podobne pytanie jak skalpel, mianowicie podłączyłem kostkę zasilającą (w schemacie kostka "A") i kostkę masową ("C"), nie mam kostki fonii ("B") w ogóle nie podświetlają mi się słupki. Pytanie czy to normalne czy eq jest uszkodzony?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest