Strona 1 z 2
Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT
: 2008-01-04 14:49
autor: daniel
Panowie ratujcie
dzisiaj zaczął mi wyciekać płyn chłodniczy od strony prawego nadkola...nie wiem skąd dokładnie leci, jak sie odpali silnik to prawie
ciórkiem zasówa leci po wewntęrznej częsci prawego nadkola - czy tam idzie jakiś przewód chłodzący turbine czy jak????
: 2008-01-04 14:59
autor: Flyke
ale prawego jak siedzisz w aucie czy jak patrzysz z przodu na auto ;PP jak leci z okolic rozrzadu to stawiam na pompe wody
: 2008-01-04 14:59
autor: Janosik_pat
Umnie w skodzie tez tak bylo, wyciekal sobie wezykiem przez opaske, ale i tak sprzedawalem samochod wiec to olalem, a wyciek byl z jakiegos rozdzielacza.
A czujesz plyn chlodniczy w srodku? Bo cos nie tak z nagrzewnica mialem i smierdzialo baardzo borygo.
: 2008-01-04 15:11
autor: daniel
flyke(vasil) pisze:ale prawego jak siedzisz w aucie czy jak patrzysz z przodu na auto ;PP jak leci z okolic rozrzadu to stawiam na pompe wody
leci z okolic rozrządu, plyn mi już gdzieś szybciej spierniczał ale pomału a teraz to strumien wody za mna został, chwile przed tym był pisk jakby pasek sie ślizgał. poza tym silnik pracuje normalnie
ile kosztuje pompa ( i czy zeby ją wymienic trzeba sie wiele napracowac?? )
: 2008-01-04 15:14
autor: Flyke
na 99% pompa wody koszt 130zl okolo , z tego co wiem trzeba pasek zdjac , mnie to czeka na dniach jak dostane paczke z nowa pompa

;/
: 2008-01-04 15:17
autor: daniel
dzieki

nie pocieszyło to mnie zbytnio

ale cóż, Probas dostanie nową pompke heh

- pewnie mechanior skroi 2 razy tyle za robote co pompa warta

: 2008-01-04 15:49
autor: pytlar
ale to nie problem tam rokrecic:] sam nigdy nie rozbieralem rozrzadu ani nic z tych rzeczy, dopiero jak u mechanika bylem i mi wymienial pasek to zobaczylem jakie to proste

i pozniej sam sciagnelem glowice, rozrzad bez problemu zlozylem, wiec i pompe tam odkrecic to nie problem:] trzeba miec tylko klucz 10 na dluuugiej przedluzce zeby okrecic kolo pasowe:] sciagniesz kolo, plastikowe nadkole i wszystko bedziesz mial na wierzchu;)
: 2008-01-04 16:36
autor: daniel
brzmi nieźle

, z tym że jak ktoś nie ma kanału, baa nawet garażu to ciężko cokolwiek zrobić, a że Probas i tak ma w poniedziałek iść na wymiane uszczelkie pod kolektorem wydechowych to przy okazji mechanior za to sie weźnie....
: 2008-01-04 17:07
autor: pytlar
ale kanal
wogole jest nie potrzebny do tego!!

: 2008-01-04 17:09
autor: daniel

pogoda za oknem nie zachwyca;P dam zarobic mechanikowie heh dzisiaj grzebałem przy pasach ( nareszcie zrobione

) i juz wiecej nie chce czegokolwiek grzebac
stuki temp. nie skoczy na plus

: 2008-01-05 22:42
autor: Sh(.)(.)ters
Dolicz jeszcze pasek, może przy okazji warto zrobić kompletny rozrząd skoro jest pędzony tym samym paskiem co pompa. O ile oczywiście przyczyną jest pompa.
: 2008-01-05 22:51
autor: daniel
tak sie wlasnie zastanawiam.....ale daje jakby to powiedziec...nie do mojego mechanika

i nie wiadomo jak jemu ta robota pojdzie w najblizszym czasie i tak chce wymienic wszystko w autku co wymaga wymiany, przejrzec konkretnie calego zeby byl w takim stanie jak "fabryka" i wtedy pomysle nad wymiana rozrzadu miedzy innymi
: 2008-01-06 17:40
autor: kramar
z tą wymianą wszystkiego to uważaj bo może wynieść więcej niż sam probe...
Shoot ma rację jak pompa to i pasek sprawdź a najlepiej to go wymień jeżeli nie zmieniałeś
Pozdr,
kramar
: 2008-01-07 17:22
autor: Destroyer
Czy wyciek z okolicy prawego nadkola oznacza padniętą pompę? Płyn mi ciągle gdzieś spiernicza a dzisiaj zauważyłem że na chodniku mniej więcej pod rozrządem, utworzyła się mała plamka petrygo. Niby nie wiele tego uciekło ale jednak. Zbiornik wyrównawczy ciągle mam pusty i dolewam nieustannie płyn. Układ jest dobrze odpowietrzony, z resztą nie zaobserwowałem żeby smarkało mi z wyrównawczego tylko właśnie dzisiaj ten wyciek mnie zaniepokoił.
Czy to będzie pompa i w jaki sposób można to sprawdzić oraz czy może jest tam jakaś obejma od spodu która mogła popuścić?
No i ewentualnie czy takie coś:
http://www.allegro.pl/item294225831_pom ... e2000.html będzie pasowało?
A no i czy jest różnica pomiędzy GT a GL? Czy mają różną wydajność?
: 2008-01-13 16:56
autor: Daria
Własnie wróciłam z trasy , rano dolałam płynu , a teraz po przejechaniu raptem 70km zaczeła mi skakać temperatura , płyn się zagotował i zaczął wyciekać(rzygał nim ) mi ze zbiornika wyrównawczego. Podczas jazdy temperatura jest w normie tylko podczas stania automatycznie rośnie. Czego może być to przyczyna???
: 2008-01-13 17:08
autor: Flyke
jeśli wali Ci ze zbiorniczka wyrównawczego to albo uszczelka pod glowica albo padł CI korek od chłodnicy

: 2008-01-13 17:10
autor: Daria
a jak ja mam dojsc do tego co mogło się stać ??
: 2008-01-13 17:11
autor: Flyke
najpierw pożycz od kogoś taki korek zamień i zobacz czy to korek
: 2008-01-13 17:14
autor: Daria
ale to jelsi korek by był to dlaczego by mi tak rosła temperatura ??
: 2008-01-13 18:47
autor: Sqad
moze juz pod cisnieniem sie nie otwierac i nie puszcza obiegu
: 2008-01-13 18:54
autor: Xp
zacznij od korka,taniej bedzie

a jak nie to uszczelka...
: 2008-01-13 18:56
autor: Daria
z tego co wyczytalam..................
to stawiam .. na ten termostat...
korek jest szczelny...
: 2008-01-13 19:12
autor: Sqad
szczelny to on może być pytanie czy się otwiera przy odpowiednim ciśnieniu, termostat też może być

: 2008-01-13 19:16
autor: Daria
ile by kosztowała nowa uszczelka pod głowice?
: 2008-01-13 19:18
autor: daniel
uszczelka to jest groszowa sprawa w porównaniu do tego co mechanik za robocizne weźmie
