Strona 2 z 5

: 2008-02-13 09:45
autor: Robert
Ale wybacz - wyciągnięcie informacji czemu autor uważa, że ma zepsuty TPS nie jest takim zupełnym offem, bo mogło się okazać, że wychodzi z błędnych założeń. Afrykańska jaskółka uniosłaby orzech. O tak, afrykańska na pewno, ale nie europejska. Według mnie. Ale afrykańskie jaskółki nie wędrują. Więc nie byłyby w stanie przynieść kokosa. :P

: 2008-02-13 09:53
autor: Łebuz
Ale pytał tylko czy można żyć bez tego.
A swoją drogą zacząłem "zapraszać" Św. grala. :lol:

: 2008-02-13 12:08
autor: Zolak
Ok, mam jeszcze ostatnie pytanie gdzie dokladnie znajduje sie czujnik polozenia przepustnicy (to ze nie w bagazniku to ja wiem-uprzedzam dowciipnisiów) 8)

Obrazek

: 2008-02-13 12:20
autor: RX
Witam,

To jest TPS:

http://www.supermotors.net/getfile/1765 ... %20bay.jpg

http://www.supermotors.net/getfile/1766 ... SCREWS.jpg




Moje pytanie:

Gdzie mogę kupić nowy TPS? :shock:
Za granicą można dostać Motorcrafta... ktoś wie jak to u nas wygląda?

5,

: 2008-02-13 12:27
autor: Zolak
Dzieki wielkie, idz do seriwsuu mazdy albo forda i pewnie ci zalatwia ale portfel równiez ;]

: 2008-02-13 20:02
autor: Ada
Bluesmen pisze:Kij z tym przyśpieszeniem wiem w ile osiągam sete ,ale tak naprawde chodzi mi o to czy moge tak jeździć z odłączonym czujnikiem położenia przepustnicy czy nie ???? Jakie mogą być ewentualne tego konsekwencje ,jezeli w ogóle mogą jakies być. Vrisy w tym momencie pracują ja trzeba. Może ten czujnik musi być podłączony z jakiś względów. Prosze o treściwe odpowiedzi. Pozdro
mówiąc szczerze, zaciekawił mnie temat, bo tak się składa, ze mam KLZE gdzie ponoc vrisy działają z pominięciem TPS'a a u mnie niestety dalej pomimo vris boxa źle pracują vrisy.. więc jeśli nie podepnę TPSa ( a wtedy u mnie też dobrze działały tj. jak w silniku KL) to czy efekt będzie taki jak powinien, w sumie i tak mam Blosa więc większe spalanie mi nie grozi.

: 2008-02-13 20:27
autor: Bluesmen
Mam ochote udać na najbliższą hamownie (jetem z Jeleniej Góry) podpowiedźcie mi gdzie się mam najlepiej udać i sprawdze jakie mi tam osiągi pokaże maszyna. Oczywiście pomiaru dokonam przy odłączonym tps bo wtedy vrisy działają mi jak trzeba. Jestem przekonany ,że mimo 212 tyś km przejechanych mam 7,5 do setki max (wkońcu mierzyłem i wyszło 7-7,5 s.) ,a dla niedowiarków udowodnie ten fakt ,żeby więcej nie byli tacy mądrzy. Gdzie udać się na hamownie najbliżej Jeleniej Góry ???

: 2008-02-13 20:39
autor: 2Ya
RX pisze:


Moje pytanie:

Gdzie mogę kupić nowy TPS? :shock:
Za granicą można dostać Motorcrafta... ktoś wie jak to u nas wygląda?

5,
Na upartego mozna przerobić TPS tak aby gdy przepustnica jest w położeniu zerowym TPS dla niej tez był w położeniu zerowym,a nie tak jak jest fabrycznie,że gdy go montujemy musimy go o jakiś mały kąt naciągnąć w stosunku do przepustnicy i wtedy już załącza nam sie vris przy zamknietej przepustnicy.
Gdy odkrecisz TPS na podpiętych kablach/wtyczce wtedy vris działa tak jak powinien :wink:
Przynajmniej takie sa pierwsze wrażenia,-co dalej nie testowałem,bo wiazałoby się to z przerobieniem TPS (jego regulacji) aby to miało ręce i nogi..
Skoro fabryka tak zrobiła tak musi być dobrze choć aczkolwiek i fabryke można poprawić :wink:

P.S. Testowałem 2 różne TPS z różnych roczników i jest dokładnie tak samo 8)

Pzdr. & c ya..

: 2008-02-14 19:32
autor: Zolak
Panowie,
Przed chwila patrzylem pod maske i zobaczylem ze jakas wtyczka nie jest podlaczona wiec ja podlaczylem okazalo sie ze to "PURGE SOLENOID VALVE" teraz ciekawi mnie do czego to jest i czy po podlaczeniu cos sie zmieni??

Pozdro

: 2008-02-14 23:18
autor: mbmaster
Bluesmen nie wiem jak jest u ciebie ale jak u siebie odlaczylem TPS to myslalem silnik ducha wyzionął. Dymil tumanami jak wsciekly nawet balem sie ruszyc z odpietym czujnikiem z miejsca a co tu mowic o palowaniu itd :roll:

TPS dziala w zakresie 0 do 5V mozna sprawdzic go bez odpalania silnika czyli na samym zaplonie. To ze uklad vris dziala po odpieciu kostki TPS to normalka. Winny temu zachowaniu jest komputer ktory ma buga. Przez pewien okres ojciec probowal przerobic komputer ECU a mianowicie jeden element ale okazalo sie to niewykonalne z racji ze plyta jest wielowarstwowa. Mam gdzies nawet zdjecie rozebranego kompa z tym elementem wiec jak znajde to pokaze.

: 2008-02-15 08:45
autor: Bluesmen
Mbmaster u mnie nic się negatywnego nie dzieje po odpięciu TPs. Nie dymi i paliwa nie bierze więcej bo przy spokojnej jeździe obie przepustnice są zamknięte ,a wczesniej zawsze pierwsza była otwarta co oczywiście niesie za sobą podwyzszone spalanie. Na początku myslałem że będzie więcej wciągał benzynki ,ale naszczęśie tak nie jest. Jedyne co musiałem obniżyć po odpięciu TPS to obroty biegu jałowego z 1000 na około 700. Ktoś poleci jakąś hamownie w okolicy Jeleniej Góry (w miare przystępna cenowo) ???

: 2008-02-15 09:37
autor: Bluesmen
Mbmaster zależałoby mi na tym zdjęciu kompa z tym nisprawnym elementem. Dzięki z góry za nie

: 2008-02-15 10:06
autor: Ada
mbmaster pisze:Bluesmen nie wiem jak jest u ciebie ale jak u siebie odlaczylem TPS to myslalem silnik ducha wyzionął. Dymil tumanami jak wsciekly nawet balem sie ruszyc z odpietym czujnikiem z miejsca a co tu mowic o palowaniu itd :roll:

Może odłączyłeś przepływomierz jednoczesnie i stad taki efekt.

: 2008-02-15 10:12
autor: mbmaster
No wlasnie nie az sam sie zdziwilem ze tak zaczela kopcic.

: 2008-02-15 10:33
autor: RX
Witam,

Hmm jak ja u siebie odpiąłem to wszystko było okej.

5,

: 2008-02-15 14:39
autor: Zolak
Wlasnie wrocilem z P , odpialem TPS i z gazem w podlodze bylo chyba jakies 4500RPM , kamera byla ustawiona na Vris 1 i za cholere sie nie otworzyl;/ Czy to znaczy ze jestem skazany na VRiSBOX??

: 2008-02-15 14:45
autor: RX
Witam,

Zolak, jako pierwszy krok w tym momencie powinieneś wymienić solenoid. Powinno pomóc.

5,

: 2008-02-15 14:52
autor: Zolak
RX, powiedz mi co to jest ten solenoid ile to kosztuje gdzie to moge kupic i czy ciezko to sie wymienia, jesttem poczatkujacym mechanikiem i jesszczee sie ucze a o Probe wiem tyle co sam rozbiore lub przeczytam na forum ;]. Co nie nzaczy ze jestem fajtłapą :wink:

Poozdro

: 2008-02-15 15:01
autor: Ada
Zolak, solenoid to cewka, do której podłączone są wężyki, albo cewka ci nie działa, albo ci spadł po prostu któryś z wężyków.
Sprawdź.

: 2008-02-15 17:00
autor: Zolak
Obejrzalem wszytsko w miare mozliwosci dokladnie i nie zauwazylem aby cos bylo odpiete... Vris 1 jest caly czas zamkniety , Vris 2 otwiera sie normalnie.

: 2008-02-16 00:20
autor: Ada
Więc sprawdź jeszcze sytuacje jak w czasie pracy silnika na np.2000 obrotów ściągniesz wężyk z cięgła do Vris1, jak zero efektu to prawdopodobnie cewka od tego vrisa nie działa lub cewki poniżej zespolone dwie w jednej podstawce. Idź po wężykach podciśnienia i eliminuj problem, tak chyba najłatwiej.

: 2008-02-16 00:45
autor: 2Ya
To prawdopodobnie masz uszkodzony selenoid lub brak zasilania na niego,jeśli sa kostki podpięte i nie działa można sprawdzić za pomocą miernika lub wymontować selenoid i podać mu na krótko napięcie 12V i bedzie wiadomo.
Wtedy wykluczysz ewentualne możliwośći co i jak.
Selonoidy do vris są 2wa obok siebie mocowane z tyłu kolektora ssącego na samej górze - zreszta po wężykach,od vris widać ,które to są.

Pzdr. & c ya..

: 2008-02-16 10:05
autor: mbmaster
Solenoidy sterowane sa masa a nie +

: 2008-02-16 10:20
autor: 2Ya
mbmaster pisze:Solenoidy sterowane sa masa a nie +
a + niepotrzebny :roll: :wink:

: 2008-02-24 20:45
autor: Zolak
Sorry ze sie nie odzywalem ale nie mialem dostapu do neta i nie bylo mnie w domu,

A wiec tak dzis sprawdzilem i mam ulamane to kolanko od 1 vrisa na ktoree jest naciagniety wezyk. Silnik chhodzi normalnie.
Co mam sprawddzic ?? Pod kolektorem slysze jakis syk tak jakby moze cos spadlo czy to moze byc jedeen z powodo?? Niestety bede to mogl sprawdzic dopiero za jakis czs jak bede wymienial uszczelki po pokrywami zaworow i kolektorem ssacym,narazie jesr niestety zbyt zimno by sprawdzac i naprawiac takie rzeczy.