Strona 1 z 2
					
				Auto się trzęsie na biegu jałowym
				: 2008-02-14 17:59
				autor: sawmaster
				Obroty chyba mam w normie 630 obr/min (wskazówka troszkę poniżej drugiej kreski) drga mi wtedy kierownica, lusterka lekko się trzęsą oraz drążek zmiany biegów, dodam trochę więcej gazu i auto ma tak ok 800 obrotów i już trochę albo wcale nie trzęsie. Czy to napewno poduszki silnika, ewentualnie czy da się to samemu wymienić a jak nie to ile to kosztuje i jakie zabiegi trzeba w tym celu poczynić ?
			 
			
					
				
				: 2008-02-14 18:19
				autor: Kocureq
				Najprościej to podkręcić obroty śrubą na przepustnicy, ale to jest obejście problemu a nie jego usunięcie, też niech się ktoś lepszy ode mnie wypowie.
			 
			
					
				
				: 2008-02-14 18:25
				autor: sawmaster
				też brałem to pod uwagę, lecz to jest bez sensu, stoję czasem dużo w korkach i nie chce żeby mi ciągnął więcej paliwa tylko dla tego aby się nie trząsł,
ps właśnie przeczytałem sobie post w golf forum i koleś podsunął mi myśl, zdaje mi się że raz jak oglądałem silnik to z prawej strony spostrzegłem że coś od silnika nie jest przykręcone do podłuznicy, raczej to nie była poduszka
			 
			
					
				
				: 2008-02-14 18:34
				autor: Kocureq
				A może niedomagający zapłon? Jakieś przebicia?
			 
			
					
				Re: Auto się trzęsie na biegu jałowym
				: 2008-02-14 23:47
				autor: Robert
				No przecież sam napisał:
sawmaster pisze:Aha dodam że na pewno to jest spowodowane zapłonem itp
 
			 
			
					
				Re: Auto się trzęsie na biegu jałowym
				: 2008-02-15 00:34
				autor: R.K
				Liczyłem tu na ciebie, że może coś wyszperasz z przeszłości!co by temat rozjaśniło?! 

Od siebie dodam że metoda na śrubkę jest skuteczna do pierwszego zgaszenia auta. 

 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 00:53
				autor: Robert
				Ale z jakiej przeszłości? Toż Kocureq wyraźnie błądzi, bo PiłMistrzu tak właśnie napisał w pierwszym poście. 
 
A skoro tak, to każde inne zdanie równie dobrze można interpretować odwrotnie. Może mu się trzęsą i pocą ręce na kierownicy przy 6300 obrotach, tylko "zjadł" jedno zero? 

Nie chce mi się szukać odpowiedzi na pytania zadane na odczepnego.
 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 09:46
				autor: RX
				Witam,
Działa do pierwszego odpalenia, bo śrubką trzeba regulować w trybie diagno.
5,
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 12:39
				autor: czajnik601
				tak w trybie daigno tylko jak prawidłowo ustawić te obroty skoro w trybie diagno działają oba wiatraki.wiadomo że jak wyjdziemy z trybu diagno przestaną działać i wtedy obroty się zmieninią.mam racje?
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 14:44
				autor: sawmaster
				kurcze tak nadsłuchiwałem prace silnika i może to zapłony wypadają? nie wiem sam już
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 15:44
				autor: Kocureq
				Jak wypadają to je wciśnij z powrotem  

 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 16:30
				autor: sawmaster
				kocureq pisze:Jak wypadają to je wciśnij z powrotem  

 
gubi zapłony, lepiej ?
 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 16:36
				autor: Kocureq
				No to jest jakaś diagnoza - pozostaje zweryfikować, przełóż kable / aparat od kogoś i sprawdź.
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 16:42
				autor: sawmaster
				kocureq pisze:No to jest jakaś diagnoza - pozostaje zweryfikować, przełóż kable / aparat od kogoś i sprawdź.
 
z Białegostoku znam tylko Jarsonica z wersją 2.5  

 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 17:29
				autor: Robert
				Zerox18 ma 2.0, R.K ma 2.0, ...
 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 18:20
				autor: sawmaster
				pytanie do właścicieli Probe z silnikiem 2.0: gdzie macie wskazówkę obrotomierza na biegu jałowym? w ogóle jaką wartość fabryka podaje?
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 18:23
				autor: vitek
				Nie wiem jak ma być fabrycznie. Na zimnym mam ok 1000 a jak się zagrzeje to ok 700
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 18:35
				autor: sawmaster
				no ja mam wskazówkę poniżej drugiej kreski czyli licząc że druga kreska ma 670 obr/min, a Ty masz powyżej drugiej?
pytam bo pewnie problem tkwi najzwyczajniej w zaniżonych obrotach
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 18:38
				autor: vitek
				Dlatego napisałem około. Zaraz pójdę do garażu i sprawdzę dokładnie a ponoć mam dobre  

Byłem i jest tak: 
zimny 

 ciepły 

 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 19:35
				autor: kamilos
				Witam
mi na ciepłym pokrywa się dokładnie z tą 2 kreską, natomiast jak jest zimny to mam 1500 obr
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 20:06
				autor: sawmaster
				witek_TSK pisze:Dlatego napisałem około. Zaraz pójdę do garażu i sprawdzę dokładnie a ponoć mam dobre  

Byłem i jest tak: 
zimny 

 ciepły 

 
kurcze masz mniej obr na wskazniku niż ja, nie drga Ci nic? drążek, światła itp?
 
			 
			
					
				
				: 2008-02-15 20:17
				autor: vitek
				A no jakoś nie drga  

 , chociaż jak odpalam to cały się trzęsie  

 to żart oczywiście.
A na poważnie, przejrzyj wszystko jeszcze raz. Przyczyn może być wiele. Jak sam widzisz nie tylko obroty mogą być przyczyną.
 
			 
			
					
				
				: 2008-06-05 21:22
				autor: sawmaster
				przyczyną drgań był zapowietrzony układ chłodzący, niesprawny korek od chłodnicy oraz nieszczelny kranik do spuszczania płynu,
			 
			
					
				
				: 2008-06-05 21:30
				autor: wingerman
				Czyli jak mniemam problemy z tego tematu  
 http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#200072 masz juz za soba?
Jesli tak to moze podzielisz sie z innymi ta wiedza dot. korka?
 
			 
			
					
				
				: 2008-06-06 06:23
				autor: Voodoo
				No właśnie Wingu, bo jak czytam ten cały wątek, to pierwsze co mi na myśl przyszło to niedomagający układ chłodzenia. Brak płynu może powodować takie zachowanie, tym bardziej jeśli gdzieś Ci go wywala. A jeśli wywala, to przydałoby się znaleźć przyczynę (może uszkodzony korek chłodnicy, wywalona uszczelka pod głowicą, pęknięty lub zsunięty któryś wąż...).