Strona 1 z 1

brak ciśnienia po wymianie głowicy I gen 2.2GT

: 2008-03-03 16:32
autor: darekostry
Witam wszystkich.Po wymianie głowicy nie chce zapalić z rozrusznika chociaż bardzo dobrze kręci przy pociągnięciu pali na 10m pracuje cichutko i spokojnie na małym gazie jak zdejmuje noge z gazu gaśnie i znowu nie chce zapalać z rozrusznika .Mechanik zmierzył ciśnienie sprężania i powiedział że go nie ma sprawdzał po wstrzyknięciu oleju nie poprawia się.Błagam pomocy myślę że zawory się nie domykają lub jakaś inna cholera.Może ktoś wie co zrobić lub czy jest jakaś regulacja?

: 2008-03-03 16:55
autor: Sqad
A rozrząd to dobrze ustawiony jest??

: 2008-03-03 17:52
autor: piotrek
ustawili ci żle rozrząd idzie się pomylić

http://www.fordprobe.pl/upload/files/061.jpg
często ustawiają na ten znak co nie trzeba :wink: :wink:

: 2008-08-09 15:19
autor: dj_krzynio
Witam, pozwolę sobie podczepić się pod temat z następującym pytaniem. Co może być powodem braku kompresji ?? A dokładnie chodzi mi o to,że w moim Fordzie Probe 2.2GT 93r. na każdym cylindrze mam tylko niecałe dwie atmosfery, czego jest to przyczyna ??

: 2008-08-09 15:41
autor: davidlive
wypalone zawory
przestawiony rozrząd
przegrzanie silnika co mogło spowodować wywalenie uszczelki
popękane pierścienie

jesli autko bryka masz złe urządzenie pomiarowe :lol: :wink: :wink:

: 2008-08-09 19:16
autor: dj_krzynio
Autko próbuje jedynie odpalać, a mianowicie słychać chęć do uruchomienia ale nic więcej. A i jeszcze jedno, jak go kupowałem to nie było oleju w silniku i wody w chłodnicy, mam nadzieje,że brak oleju był spowodowany tylko tym,że ktoś próbował go naprawiać, a nie tym,że ktoś jeździł bez :? Ogólnie podczas kręcenia silnikiem nie słychać żadnych niepokojących odgłosów. Powiedzcie tak szczerze, czy jest możliwość doprowadzenia silnika do takiego stanu,że ciśnienie wynosi niecałe dwie atmosfery ?? I to na każdym cylindrze ?? Dolanie oleju na sprawdzenie szczelności tłoków podniosło z dwóch do 2,3 atmosfery. Więc co to może być ?? Aha i jeszcze jedno, nie świeci mi się kontrolka check engine.... :evil:

: 2008-08-09 21:39
autor: davidlive
a uszczelka???

masz olej w wodzie ???

: 2008-08-09 23:49
autor: Maciucha
Jeśli na wszystkich cylindrach masz mniej więcej po równo, to na 99% przestawiony rozrząd. Ten 1% pozostawiam ewentualnemu działaniu jakiś sił pozaziemskich.

: 2008-08-10 00:09
autor: dj_krzynio
Koledzy kurde nie wiem co już mam robić. wytłumaczy mi ktoś krok po kroku jak ustawić w nim rozrząd?? Bo może ja źle to robię :oops: a co do wody w oleju to czyściutko ani grama wody...

: 2008-08-10 00:40
autor: Maciucha
krok po kroku, to mogę w poniedziałek. Myślę, że ustawiasz wg. nieodpowiednich znaków. Zawsze możesz jeszcze sprawdzić, czy tłok pierwszego cylindra jest ustawiony w górnym położeniu (np za pomocą jakiegoś pręcika) a krzywki wałka rozrządu nad zaworami pierwszego cylindra są uniesione do góry. Sprawdź też, czy koło zębate wałka jest prawidłowo na nim osadzone.

Obrazek

: 2008-08-10 11:03
autor: dj_krzynio
A można je odwrotnie założyć?? powiedzcie mi jeszcze jedno, gdy tłok jest w górnym martwym punkcie to zawory ssące mają się zaczynać otwierać,przygotowywać się do otwarcia,czy być maksymalnie rozwarte ??

EDIT:

No więc tak, rozrząd jest ustawiony dobrze. Gdy ustawie zawory tak żeby były wszystkie zamknięte i zaczynam dmuchać w cylinder to stawia on delikatny opór i słychać tak jakby uciekało powietrze do wydechu. Czy jest to możliwe,że by aż tak były uszkodzone zawory ?? Czy bardziej obstawiacie dziury we wszystkich tłokach :wink:


EDIT:

Nikt mi nie potrafi pomóc?? :roll:

: 2008-08-10 21:17
autor: Kocureq
W niedzielę? Tak na już? Słyszałeś o warsztatach mechanicznych? Więc to nie jest darmowy warsztat, gdzie ci każdy wszystko powie, zrobi i jeszcze kawkę poda.

: 2008-08-10 21:24
autor: davidlive
ja pomogę ci w ten sposób że podpowiem jak nie stresować sie zbędnie interwencjami modów dotyczących twoich postów
a mianowicie nie piszemy posta pod postem

a co do tematu i twojego problemu to ja ci radze zdjąć głowice i zobaczyć co sie tam dzieje

: 2008-08-10 21:35
autor: dj_krzynio
widzę,że kolega kocureq emanuje nonszalancją i agresywnością wobec nowego użytkownika forum. Dzięki wielkie wszystkim którzy pomogli :) jak ustalę co i jak to dam znać :D

: 2008-08-10 21:59
autor: OLEY
Sorki, ale Kocureq ma rację.
Zapoznaj się proszę z regulaminem i się dostosuj!

I ostatni raz poprawiam Twoje posty. :twisted:
Następnym razem, zamiast je skleić po prostu usunę.

Jeżeli Tobie się nie chce, to dlaczego nam ma się chcieć.

: 2008-08-10 23:02
autor: Maciucha
dj_krzynio pisze:A można je odwrotnie założyć??
Polak potrafi...
dj_krzynio pisze:powiedzcie mi jeszcze jedno, gdy tłok jest w górnym martwym punkcie to zawory ssące mają się zaczynać otwierać,przygotowywać się do otwarcia,czy być maksymalnie rozwarte ??
Żadna z tych opcji. Mają pozostać zamknięte do momentu gdy tłok znajdzie się w okolicy DMP, wtedy otwiera się zawór wydechowy. W jaki sposób paląca i rozprężająca się mieszanka ma popchnąć tłok przy uchylonym zaworze?
dj_krzynio pisze:No więc tak, rozrząd jest ustawiony dobrze.
Patrząc na to co wypisujesz wyżej to śmiem wątpić. Czy wyobrażasz sobie tak samo powypalane gniazda zaworowe/uszkodzone zawory/uszkodzoną uszczelkę żeby cylindry były jednakowo nieszczelne? Prawdopodobieństwo jak trafienie piątki w totka...
dj_krzynio pisze:Gdy ustawie zawory tak żeby były wszystkie zamknięte
Tak się nie da. Chyba, że piszesz o jednym cylindrze.
dj_krzynio pisze: i zaczynam dmuchać w cylinder to stawia on delikatny opór i słychać tak jakby uciekało powietrze do wydechu. Czy jest to możliwe,że by aż tak były uszkodzone zawory ??
Możliwe, ale mało prawdopodobne na każdym cylindrze
dj_krzynio pisze:Czy bardziej obstawiacie dziury we wszystkich tłokach :wink:
j.w.
dj_krzynio pisze:Nikt mi nie potrafi pomóc?? :roll:
A czego oczekujesz? Ktoś ma Ci poprzez forum śrubami kręcić? To już musisz sam. Ale do tego powinieneś mieć trochę podstawowej wiedzy z zakresu budowy i działania silnika spalinowego

EDIT:

Co do ustawienia rozrządu. Kiedy tłok pierwszego cylindra będzie w GMP zawory tego cylindra muszą być zamknięte. W tym samym momencie zawór wydechowy czwartego cylindra powinien się zamykać, a zawór ssący otwierać. Jeśli tak jest, to rozrząd jednak masz ustawiony przynajmniej w przybliżeniu prawidłowo :mrgreen:

: 2008-08-11 12:40
autor: dj_krzynio
No więc tak, okazało się,że wszystkie zawory się nie domykają. Patrząc od okna wydechu,przy zamkniętych zaworach normalnie jest widać podłogę :P A wiecie może jaki jest dopuszczalny luz tłoka ??