Short Shifter
: 2008-06-10 18:51
Przeniosłem tutaj ku potomności.
Jako ze jak pisze ze cos zrobię to to robie wiec oto foto relacja z robienia mojego short shiftera na podstawie informacji z mazda speed.
No wiec cala operacje zaczynamy od demontowania panelu środkowego trzyma się na 6 zatrzaskach i wystarrczy tylko pociągnąć w gore odpowiednio i wyskakuje.Odkręcamy gałeczkę (tak jak na zdjęciu)
Dodam ze cały panel ładnie nam zejdzie z ręcznego i nawet jak ktoś ma podłokietnik to też na styk się mieśći przy demontażu.
Nastepnie odkrecamy te cztery wkrety (na rogach meszka sa)widoczne na zdjeciu ponizej.Sa to wkrety trzmajace mieszek od biegow(niech nikt nie probuje wyrywac skory na sile) po odkreceniu wkretow mieszek zostanie osobno na plastikowej ramce a panel srodkowy spokojnie mozemy odsunac na bok.(nie trzeba zadnego okablowania odpinac)
Meszek teraz odkrecamy z gwintu i o to jak nam wyglada panel srodkowy teraz:D
Teraz najlepsze odkrecamy ta srube co jest na zdjeciu:D potrzebne sa dwa klucze 13 kto ma kanal ten szczesliwy kto nie ma (tak jak ja)ten podnosi autko na koleczki i nurkuje pod nie Pamietajcie zeby dobrze zabezpieczyc autko zeby sie nie stoczylo czy cos podobnego bo o wypadek latwo a przygniecionym pprzez proba to ja bym nie chcial byc
Jezeli ktos ma katalizator to rzaczej trzeba bedzie go odkrecic zeby sie tam dostac:d ja ma test pipe wiec problemu nie bylo zadnego
Teraz wracamy do autka i po kolei sciagamy co na zdjeciach:
Guma schodzi bardzo latwo wystarczy ja podwazyc:D
nastepnie mamy bardzo wredne zabezpieczenie ciezko gadzine zdjac a jeszcze ciezej zalozyc zpowrotem.Ale troche cierpliwosci i sie uda:D
Teraz sciagamy to plastikowe zabezpieczenie :d schodzi latwo ale uwazac zeby go nie zlamac.
No i teraz mamy taka tulejke gumowo plastikowa trzeba ja podwazyc najlepiej dwoma srubokretami i sama wyjdzie.
No i teraz lapiemy za drazek i silna pociagamy w gore i sam na wyskoczy:D niestety tej oslonki gumowej i tulejki nie da rady z niego sciagnac ale i nie ma takowej potrzeby oto wy matowany drazek
Odleglosc tej kulki od srodka tulejki laczacej wynosi 4.5cm ja u siebie przesunalem ja do prawie 7 cm.Operacja jest banalnie prosto.Nic nie trzeba szlifowac itp:D wystarczy zlapac imadlem owa kulke tak rzeby drazek byl gwintem do gory :d nakladamy na to nasadowy klucz 17 bierzemy mlotek i walimy w klucz:D kuleczka ladnie sie przesuwa na frezach efekt jak na zdjeciu :d
Nastepnie wszystko skrecamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie short shiftrem:D
Teraz moje odczucia po jezdzie:
Skok lewarka jest po prostu wyrabisty:d na pojedyncze centymetry.Bardzo krotko choc ladnie lewarek trafia w wybrane biegi.Minimalnie ciezej biegi wchodza ale praktycznie nieodczuwalne to jest:D Wsteczny wreszcie bardzo latwo wchodzi zadnego zahaczania itp :d
Ja jestem mega zadowolony z efektow pracy i serdecznie polecam wam to zrobic :d
PS: Z forum mazdy przydaly mi sie tylko wytyczne w ktora strone kulke przesunac.Reszte niestety mamy inna caly lewarek jego budowa osadzenie itp jest inne.W probie kulka jest na frezach a nie na zgrubieniu jak w mazdzie.I nie trzeba nic szlifowac itp. tylko zbic kulke wyzej
pozdro i milego uzytkowania :d
Jako ze jak pisze ze cos zrobię to to robie wiec oto foto relacja z robienia mojego short shiftera na podstawie informacji z mazda speed.
No wiec cala operacje zaczynamy od demontowania panelu środkowego trzyma się na 6 zatrzaskach i wystarrczy tylko pociągnąć w gore odpowiednio i wyskakuje.Odkręcamy gałeczkę (tak jak na zdjęciu)
Dodam ze cały panel ładnie nam zejdzie z ręcznego i nawet jak ktoś ma podłokietnik to też na styk się mieśći przy demontażu.
Nastepnie odkrecamy te cztery wkrety (na rogach meszka sa)widoczne na zdjeciu ponizej.Sa to wkrety trzmajace mieszek od biegow(niech nikt nie probuje wyrywac skory na sile) po odkreceniu wkretow mieszek zostanie osobno na plastikowej ramce a panel srodkowy spokojnie mozemy odsunac na bok.(nie trzeba zadnego okablowania odpinac)
Meszek teraz odkrecamy z gwintu i o to jak nam wyglada panel srodkowy teraz:D
Teraz najlepsze odkrecamy ta srube co jest na zdjeciu:D potrzebne sa dwa klucze 13 kto ma kanal ten szczesliwy kto nie ma (tak jak ja)ten podnosi autko na koleczki i nurkuje pod nie Pamietajcie zeby dobrze zabezpieczyc autko zeby sie nie stoczylo czy cos podobnego bo o wypadek latwo a przygniecionym pprzez proba to ja bym nie chcial byc
Jezeli ktos ma katalizator to rzaczej trzeba bedzie go odkrecic zeby sie tam dostac:d ja ma test pipe wiec problemu nie bylo zadnego
Teraz wracamy do autka i po kolei sciagamy co na zdjeciach:
Guma schodzi bardzo latwo wystarczy ja podwazyc:D
nastepnie mamy bardzo wredne zabezpieczenie ciezko gadzine zdjac a jeszcze ciezej zalozyc zpowrotem.Ale troche cierpliwosci i sie uda:D
Teraz sciagamy to plastikowe zabezpieczenie :d schodzi latwo ale uwazac zeby go nie zlamac.
No i teraz mamy taka tulejke gumowo plastikowa trzeba ja podwazyc najlepiej dwoma srubokretami i sama wyjdzie.
No i teraz lapiemy za drazek i silna pociagamy w gore i sam na wyskoczy:D niestety tej oslonki gumowej i tulejki nie da rady z niego sciagnac ale i nie ma takowej potrzeby oto wy matowany drazek
Odleglosc tej kulki od srodka tulejki laczacej wynosi 4.5cm ja u siebie przesunalem ja do prawie 7 cm.Operacja jest banalnie prosto.Nic nie trzeba szlifowac itp:D wystarczy zlapac imadlem owa kulke tak rzeby drazek byl gwintem do gory :d nakladamy na to nasadowy klucz 17 bierzemy mlotek i walimy w klucz:D kuleczka ladnie sie przesuwa na frezach efekt jak na zdjeciu :d
Nastepnie wszystko skrecamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie short shiftrem:D
Teraz moje odczucia po jezdzie:
Skok lewarka jest po prostu wyrabisty:d na pojedyncze centymetry.Bardzo krotko choc ladnie lewarek trafia w wybrane biegi.Minimalnie ciezej biegi wchodza ale praktycznie nieodczuwalne to jest:D Wsteczny wreszcie bardzo latwo wchodzi zadnego zahaczania itp :d
Ja jestem mega zadowolony z efektow pracy i serdecznie polecam wam to zrobic :d
PS: Z forum mazdy przydaly mi sie tylko wytyczne w ktora strone kulke przesunac.Reszte niestety mamy inna caly lewarek jego budowa osadzenie itp jest inne.W probie kulka jest na frezach a nie na zgrubieniu jak w mazdzie.I nie trzeba nic szlifowac itp. tylko zbic kulke wyzej
pozdro i milego uzytkowania :d