Strona 1 z 1

dziwny objaw pomiedzy 90-110 na drugim biegu

: 2004-03-11 22:35
autor: artix
cos jest nietak lecz co?

gdy przyspieszam na ful gazie na 2-biegu wystepuje przeskok i odczuwam wyrazny skok mocy (w gore) auto przyspiesza lepiej od 90 -do 110 niz ponizej (80 -90)

tak dzieje sie praktycznie na kazdym biegu po przekroczeniu pewnych obrotow

jakies propozycje??

pozdrawiam

: 2004-03-11 22:55
autor: Raf
Domyślam się że masz 2.5V6 ?

Przy 6250 rpm powinny się zamknąć oba zawory VRISu, ale tak czy tak od 5500 rpm silnik powinien tracić moc... (max. moment przy 4800)

Obrazek

Może po prostu Ci VRIS nie działa (czerwona kreska na wykresie) i z tond ten szczyt mocy w okolicy 6krpm?

Poza tym ja na 2 biegu dojeżdżam do 100 km/h, dalej nie ma sensu piłować...

: 2004-03-11 23:02
autor: Gość
nierozumiem cie do konca

czyli z kad ten nagly przyplyw mocy?

naprawde to jes bardzo odczuwalne przy 90 na 2-jce

jak nitro (oczywiscie w przenosni)

: 2004-03-11 23:03
autor: artix
Anonymous pisze:nierozumiem cie do konca

czyli z kad ten nagly przyplyw mocy?

naprawde to jes bardzo odczuwalne przy 90 na 2-jce

jak nitro (oczywiscie w przenosni)
sorry to ja

: 2004-03-11 23:11
autor: Raf
Tylko zgaduję, nigdy nie jeździłem bez VRISu i nie wiem czy widoczny na wykresie wzrost mocy przy 6krpm (czerwona linia) będzie tak mocno odczuwalny. Generalnie nie przypuszczał bym że twój silnik zyskuje więcej mocy niż 'normalny', tylko raczej odzyskuje moc której mu brakuje w środkowym zakresie. Moje skojarzenie z VRISem może być całkowicie mylne.

: 2004-03-11 23:20
autor: artix
masz calkowicie racje
tez myslalem w podobny sposob ze on ODZYSKUJE a nie dostaje

co bys proponowal ?

kontrole dolotu??

: 2004-03-11 23:35
autor: Raf
Przeczytaj ten wątek http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic.php?t=1273, jest tam sporo powiedziane na temat VRISu.
Jeśli przyjmiemy że VRIS jest prawdopodobną przyczyną to możesz go sprawdzić odłączając wtyczki od solenoidów VRISu, będziesz miał wtedy pewność że nie działa :twisted: i jeśli nie zauważysz różnicy w mocy to można przypuszczać że to on, ale szczerze mówiąc coraz mniej w to wierzę.

Przyczyn może być znacznie więcej, np źle działający przepływomierz, jakieś problemy z aparatem zapłonowym...

: 2004-03-11 23:59
autor: artix
przeplywke wlasnie zmienialem (mam od mazdy 626
a aparat nigdy mi klopotow nieprzyspazal

: 2004-03-12 00:15
autor: Raf
No to może jednak VRIS, powiedzmy że zawór nr 2 jest zablokowany w pozycji zamkniętej:
Od 0 do 3250 rpm oba mają być zamknięte więc jest ok (czerwona kreska),
od 3250 do 4250 nr 1 ma być otwarty a nr 2 zamknięty, więc nadal ok (niebieska kreska),
od 4250 do 6250 oba mają być otwarte i tu jest problem, twój silnik traci moc (dalej niebieska kreska a powinna być zielona) i wreszcie przy 6250 zamyka się nr 1 i silnik gwałtownie odzyskuje moc (przeskok z niebieskiej na czerwoną przy 6250).

Ale tylko zgaduję ... :wink:

Jak to sprawdzić ?, pooglądaj elektrozawory i siłowniki VRISu, poruszaj dźwigniami czy zawory motylkowe są ruchome...
Spróbuj odłączyć wtyczkę od nr 2 lub obie i sprawdź jak się zachowuje...


Pozdrawiam Rafał

: 2004-03-12 06:08
autor: wingerman
skąd, skad..... 8)

: 2004-03-12 21:35
autor: artix
dzieki Raf :wink: