Strona 1 z 1

Piiikanie

: 2004-03-14 13:10
autor: BiZoN
Sprawa jest taka.

Kiedy uruchamiam auto - znaczy wkładam kluczyk potem immobilaizer wtedy mój Probiak zaczyna do mnie piszczeć.

Jest to seria 5 takich piii trwających około 1 sekundy. całość powtarza się 5 razy.

Czasem podczas jazdy (na długich odcinkach głównie) też się nieraz włącza to pikanie. Tak samo 5 serii po 5 1 sekundowych piknięć. Przeglądałem zagraniczne fora i jakoś mi wyszło że to niby coś z ABS`em - ale ten niby działa normalnie.

: 2004-03-14 13:33
autor: Gość
pisk pojawia sie przy SRS
przy ABS jest tylko kontrolka

: 2004-03-14 14:29
autor: Quaki
greyg ma racje ja tez tak mam po prostu masz cos z poduszką powietrzna (u mnie jej po prostu nie ma bo jak kupowalem autko to byla wywalona a teraz mam mala kierownice)
A tak na marginesie moze ktos wie jak to swinstwo wylaczyc co? Kiedys zlokalizowalem (mniej wiecej) ten brzeczyk co daje dzwiek ale on jest gdzies kolo bezpiecznikow (a raczejw srodku tego plastiku chyba) i moze da sie go wylaczyc lub odciac? Jkies sugestje?
pozdrawiam

: 2004-03-14 14:33
autor: Gość
Niebieskie pudelko za blokiem bezpiecznikow (pod kierownica). Nalezy wyjac dolna wtyczke, wtedy przestanie brzeczec, a dzieki pozostawieniu gornej nie bedzie wyswietlac kontrolki SRS.

: 2004-03-14 16:28
autor: Remik
dokladnie mnialem to samo ale odlaczylem dransto bo zaczelo piszczec bezustannie potym jak u mechanika popiepszyli(niezaizolowali) przewodów przy radiu co poskutkowalo spieciem. Ale teraz mam cisze i spokuj :D

: 2004-03-14 21:26
autor: BiZoN
OKI - tylko dlaczego włącza się nieraz podczas jazdy?

Jak sprawdzić - czy poduszka jest oki bez jej detonowania oczywiście :wink:

: 2004-03-14 21:54
autor: Gość
Ze sprawdzaniem SRS to ostroznie, ale w Twoim przypadku diagnostyka juz nie pomoze. Powyzszy efekt jest wynikiem uszkodzenia modulu sterujacego.
Postaram sie jutro napisac tekst na stronie, jak postepowac krok po kroku.

: 2004-03-14 22:04
autor: MiH
brzeczyk informuje cie ze masz uszkodzona kontrolke w zegarach.

Nie pamietam - ale kiedys chyba wysnulem wniosek ze sygnal nie pochodzi z SRS.
Po wyjeciu dolnej wtyczki u mnie - sygnal dalej pozostal.

Bede niedlugo zmienial kokpit - to sprawdze dokladnie.

Jak wymienisz zaroweczke w zegarach - piszczenie zniknie - ale pojawi sie ...... miganie.

sam nie wiem co gorsze ... :lol: :lol: :lol:

: 2004-03-18 19:22
autor: nikosnikos
U mnie pika jak drzwi sa otwarte, ale co ciekawe czasami sie zdarza, ze pika nadal jak sa zamkniete i dopiero po ruszeniu (1-2m) przestaje :D . A w czasie jazdy nigdy mi jeszcze nie zapikalo!

: 2004-03-18 19:45
autor: Gość
zapnij pas przed przekreceniem kluczyka w stacyjce - nie bedzie pikac po zamknieciu drzwi

: 2004-03-18 19:51
autor: nikosnikos
A widzisz, na to nie wpadlem :D No i pewnie tak jest! Chociaz z tymi pasami tez chyba mam cos pomotane, kontrolka pali sie tak, jak ma ochote - nie ma reguly za bardzo, bynajmniej ja jej nie dostrzeglem :twisted: Ale dzis pojde dokladnie to zbadac :!:

: 2004-03-18 19:53
autor: Gość
Gdzies gniazdo nie styka lub kable w fotelu sie uszkodily. Zerknij na wtyczke pod fotelem kierowcy.

: 2004-03-18 19:56
autor: nikosnikos
Bo w ogole to jak to powinno dokladnie wygladac? Kontrolka pali sie caly czas, jak sie pasow nie zapnie czy jak?

: 2004-03-18 19:59
autor: Gość
Kontrolka jest w Probe tylko informacyjnie i gasnie po paru sekundach od uruchomienia. Z tego co mi wiadomo, wynika to z tego, ze jakis czas temu nie bylo obowiazkowe zapinanie pasow w US - nie wiem jak jest teraz.
Podobnie sprawa wyglada w wersjach US mazdy.

: 2004-03-18 20:12
autor: nikosnikos
Jak teraz analizuje to, co napisales greyg, to dochodze do wniosku, ze chyba wszystko jednak jest u mnie ok, bo by sie to zgadzalo. Bylem przekonany, ze zasada dzialania jest inna. Ale nie omieszkam sprawdzic dzis!

: 2004-03-19 10:54
autor: Artek
U mnie w Probiaku (wersja USA) kontrolka od pasów gaśnie po około 30 sek. (jeśli pasy nie zostały uprzednio zapięte).
W Mazdzie wer USA kontrolka zapala się i od razu gaśnie (sprawdzałem na 626 2.0L).

: 2004-03-19 11:12
autor: majcher
w wersji na Europe jest tak samo gasnie i przestaje pikać po iluś sekundach lub gdy zapniesz pas

: 2004-03-19 14:30
autor: nikosnikos
Sprawdzilem - pika po zamknieciu drzwi tylko w przypadku, gdy kierowca nie zapnie pasa (oczywiscie po wlaczeniu zaplonu). W momencie zapiecia przestaje pikac i kontrolka gasnie. Jak sie pasa nie zapnie, to po kilku sekundach gasnie kontrolka i przestaje pikac. Ot, cala filozofia :D

: 2004-03-20 13:02
autor: nerVous
Mam to samo z tym pikaniem(5 razy)-na oslonie przeciwslonecznej jest naklejka odnosnie tego tematu tyle ze po angielsku.Z tego co wyczytalem to pikanie ma jakis zwiazek z poduszka SRS. :)