Przywędrowałem do Was z mazdaspeed.pl w poszukiwaniu informacji nt doładowania w K-series. Zwiedziłem kilka wątków jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Do rzeczy.
Plan to soft turbo w klze max 0,5 bar. Przy wysokim stopniu sprężania w tym silniku powinno to dać jakieś 280-310KM. O ile mechanicznie temat jest dość prosty do ogarnięcia to zarządzanie paliwem jest już bardziej zagadkowe, a jak wiadomo doładowane ZE musi być wystrojone na tip top żeby trochę pożyło.
Pierwotnie planowałem setup:
wtryski millenia 280cc + walbro255 + FMU 10:1 lub 8:1
Minusem tego rozwiązania jest ryzyko, że przy obciążeniu np na 4 lub 5 biegu z częściowo otwartą przepustnicą może być ubogo.
Najwłaściwsza opcja to standalone np. MS ale kto to ogarnia, może KALI ?
Czy ktoś próbował wystroić KL smt6 lub Ecumasterem? Ta opcja wydaje się najtańszą i magika od świnki wszędzie znajdę. Nie chciałbym eksperymentować, liczę na porady doświadczonych w temacie.
Jeszcze pytanie o termoparę EGT. Czy stosujecie jedną na najgorętszym runnerze, jeśli tak to który to. Czy lepiej dać ją na zejściu orurowania z obu głowic? Chyba będzie za daleko ?
Poniżej bardziej szczegółowy docelowy setup:
- T3/TOE4
- intercooler
- 280cc z milenii
- walbro 255
- BOV Properfect
- MBC Properfect
- Wastegate (tial?)
- orurowanie home made
- wydech 2,5''
KL KLZE Turbo - kilka technicznych pytań
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
hehe masz człowieku niezłe ambicje jak na seryjnych gratach w tym silniku chcesz mieć tyle kucy. Druga sprawa to strojenie przez FMU nie polecam słabo to zdaje egzamin. Pozostaje ci jakaś świnka o ile da rade albo standalone jakiś. A reszta moim zdaniem ok tylko nastawiałbym sie na jakieś 250 KM na twoim miejscu bez zdejmowania głowic. Co do sondy to moim zdaniem jedna styknie jak na tylnym kolektorze gdzie jest goręcej. Co do wtrysków to zastosował bym od Probe 2.2 GT znajdziesz jeszcze taniej je a zawsze 330cc. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- black_martines
- Posty: 1217
- Rejestracja: 2006-11-27 08:39
- Samochód: czołg w wersji sport
- Galeria: viewtopic.php?t=13292
- Lokalizacja: Gdzieś W Polsce
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Opieram się na projektach z mx6.com i mx-3.com Większość klze na takim setupie robi 270-290WHP jeśli ja będę miał tyle na silniku to będę happy, a i 250 nie będzie źle.Bogdan9999 pisze: niezłe ambicje jak na seryjnych gratach w tym silniku chcesz mieć tyle kucy.
Wiadoma sprawa, jednak przy zejściu z każdego cylindra będzie za daleko od głowicy i teperatura będzie zaniżona. Popularną praktyką jest zakładanie termopary egt na najgorętszym cylindrze, pytanie tylko który to.Bogdan9999 pisze:Co do sondy to moim zdaniem jedna styknie jak na tylnym kolektorze gdzie jest goręcej
Od Milenii pasują na ori szyny więc to plug'n'play i większość projektów, które znam na tym śmiga. Wiadomo, że 330cc byłyby z zapasem ale nie chce mi się rzeźbić skoro jest gotowiecBogdan9999 pisze:Co do wtrysków to zastosował bym od Probe 2.2 GT
Lubię problemy z trakcją A tak serio to auto ma być street/drag więc poza doładowaniem pójdą inne modyfikacje. Założenie jest takie, że robię soft turbo czekam aż się rozleci i wtedy przebudowuję silnik pod większe doładowanie.martines_black pisze:nie ma sensu krecić go powyżej 250 KM. u mnie są duże problemy z trakcją. to tylko przednionapedówka. i u mnie chodzi na nie odprężonym silniku i 0,5 bara
Wracając do pytania. Kto ogarnia jakiś stand alone, najlepiej Megasquirt ?