Strona 1 z 2

200 KM z Japoni??????

: 2004-03-28 09:56
autor: Robercik
Witam klubowiczow mam mozliwosc kupienia silnika 2.5 v6 24v prosto z kraju kwitnacej wisni, i ktos kto sprowadza ten silniczek twierdzi ze te motorki maja podwyzszona moc do okolo 200KM czy to mozliwe? Dodam ze nie elektronicznie tylko mechanicznie(inne walki rozrzadu), i ponoc mozna go normalnie wstawic do probiaka nie zmieniajac kompa. Jezeli ktos cos slyszal na ten temat albo moze juz ma nawet taki silink to bardzom prosze od udzielenie wszelkch info na ten temat!!!!!

: 2004-03-28 10:22
autor: Raf
Silnik KLZE (nasze to KL) nie dopuszczony do ruchu w USA ze względu na przekroczone normy zanieczyszczeń (m. innymi brak EGR). Moc około 190hp, jeśli przekładać to razem z elektroniką i kompletnym dolotem.
Lektura:
http://www.klio.net/creasy/probe/klze.html
http://www.geocities.com/motorcity/track/5671/klze.html
Ponadto opcja szukaj na naszym forum i generalnie www.google.com

: 2004-03-28 11:08
autor: Robercik
[quote="Raf"]Silnik KLZE (nasze to KL) nie dopuszczony do ruchu w USA ze względu na przekroczone normy zanieczyszczeń (m. innymi brak EGR). Moc około 190hp, jeśli przekładać to razem z elektroniką i kompletnym dolotem.

Dolot jest ale z elektronika gorzej,czy nie moze zostac ta ktora mam ?
mam nadzieje ze tak bo inaczej kiepsko to widze wszystko!

: 2004-03-28 18:56
autor: RED
pewnie ze mozesz.Jezeli chodzi o elektronike to tylko komputer trzeba zmienic ..... no i oczywiscie regularne zeczy jak EGR czy INTRMD.SHAFT ma tylko 2 sruby...ale wszystko do wyjscia...musisz wiedziec ze w US problem jest taki ze my niemamy dobrego paliwa najwieksze co mozesz dostac to jest 94,mozna dostac racing fuel ale jest bardzo drogie i malo dostepne,wiec polskie 98 powinno bardzo pomoc KL-ZE!

: 2004-03-28 21:20
autor: Robercik
RED pisze:pewnie ze mozesz.Jezeli chodzi o elektronike to tylko komputer trzeba zmienic ..... no i oczywiscie regularne zeczy jak EGR czy INTRMD.SHAFT ma tylko 2 sruby...ale wszystko do wyjscia...musisz wiedziec ze w US problem jest taki ze my niemamy dobrego paliwa najwieksze co mozesz dostac to jest 94,mozna dostac racing fuel ale jest bardzo drogie i malo dostepne,wiec polskie 98 powinno bardzo pomoc KL-ZE!
nie bardzo rozumiem to da sie go uruchomic na moim kompie od zwyklego 2.5 czy nie w koncu ?

: 2004-03-28 21:41
autor: Robercik
Powtarzam pytanie kto wie czy da sie zlozyc silnik KLZE do probiaka w wersji amerykaniskiej bez przekladania koma i elektroniki ( sam sielnik z ukladem dolotowym jest do kupienia )??????Pomozcie jak cosik wiecie !!!!!

: 2004-03-28 21:48
autor: Raf
Na pewno da się to uruchomić żeby działało, ale nie będziesz miał pełnych osiągów i ekonomi paliwowej.

Ja bym się w to nie pakował.

: 2004-03-28 21:58
autor: Robercik
To co mam nie kupowac , i co by trzeba bylo ewentualnie wymienic zeby wszystko bylo oki i czy da sie kupic ?????

: 2004-03-28 22:29
autor: Raf
Jak gość może silnik załatwić to niech też oryginalnego kompa załatwi.

: 2004-03-28 23:02
autor: RED
Jest bardzo duzo osub kture maja KL03 komp z KL-ZE...ale jezeli mozesz do dostan kompa tez!!!

: 2004-03-29 10:59
autor: alex
ile taka przyjemnosc kosztuje ??
silnik nowy czy uzywany??

: 2004-03-29 20:48
autor: Robercik
alex pisze:ile taka przyjemnosc kosztuje ??
silnik nowy czy uzywany??
Silnik uzywany ale z nieduzym przebiegiem w okolicach 100 000 i do tego z automatu wiec nie powinien byc za bardzo zajechany cena to 5 000 pln
ale daja gwarancje na pol roku wiec to nie tak zle (to cena brutto wiec jak ktos moze wrzucic w koszty to wychodzi o okolo 41% mniej 22% Vat i 19% dochodowego!!! sa cztery podobno wiec jak cos to moge dac namiar!

: 2004-03-29 21:51
autor: Gość
Sam PCM (komp) i jego podlaczenie to raczej nie klopot. "Schody" zaczynaja sie przy EGR - PCM KL07 bez niego bedzie przestawial silnik w tryb "awaria". Pozostale elementy sa czesciowo do obejscia, ale nie osiagniesz w ten sposob oczekiwanego efektu. Najlepiej pogadaj z GTurbo - ma KLZE i moze Ci dokladniej powiedziec co i jak.

: 2004-03-29 22:39
autor: Raf
Obsługa błędu EGRu przez PCM sprowadza się do przyjęcia domniemania że zawór jest zamknięty co nie odbiega od rzeczywistości. Głowice KLZE bardzo się różnią od KL, kompresja jest wyższa, zawory są inne. Oczywiście w pewnym zakresie, na podstawie wskazań sond lambda, PCM się 'douczy' do nowego silnika, ale obawiam się że i tak znacznie lepszy efekt uzyskasz na oryginalnym PCM.

Możesz spróbować poszukać na probetalk.com, tam na pewno znajdziesz ludzi którzy to przećwiczyli na własnej skórze.

: 2004-03-29 23:47
autor: RED
do tego kolektor TB glowice:)

: 2004-03-31 21:16
autor: Gość
A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.

: 2004-03-31 21:29
autor: alex
powiedz co za niespodzianka ?? bo ja niecierpliwy jestem :lol:

: 2004-04-01 20:34
autor: Robercik
GTurbo pisze:A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.
Ja moze bylbym zainteresowany tylko daj mi jakis namiarek no i podaj cene i przebieg. Pozdrawaiam

: 2004-04-04 09:07
autor: Robercik
GTurbo pisze:A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.
No i co z tym twoim silnikiem, ile ma kosztowac i czy wogole jest do sprzedania a wogole to i tak chcialbym pogadac z Toba bo gdybys sie nie zdecydowal na sprzedanie swojego to moze bys mi doradzil cosik przy kupnie tego ktory mam na oku.
Jesli mozesz to daj numer gg, albo lepiej numer telefonu.

: 2004-04-05 08:35
autor: Gość
MOj GG 4109756

: 2004-06-04 17:30
autor: Karol
KLZE to jest prawie to samo co KLDE tylko ze ma
10:1 sprezenie, troche inne dlowice i szerszy dolot.
Odpali na starym ECU tylko bedzie w trybie bledu (open loop)
Co ciekawe da sie do nieko podlaczyc uklad EGR ze starego silnika.
W glowicy KLZE jest na to odpowiedni port i jest on po prostu zatkany sruba. Ja bym najbardziej polecal kupienie osobno komputerka KLZE z internetu. Bo ze starym komputerem nie bedzie mial pelnych 197Hp.

Tak w ogule to jest bardzo popularne w Stanach, wiekszosc ludzi nie narzeka. Bedziesz musial dac mocniejsze sprzeglo.
Najlepiej to kolo zamachowe z MX3 i jakies stageI obcieradlo (ACT, Clutchmasters etc)
Jest jeszcze prawdziwe rajdowe (9.5 lbs) kolo firmy Fidanza ale jest troche drogie. To z MX3 (1.8L V6) pasuje bez klopotu i ma okolo 15 lbs,
fabryczne kolo w 2.5L ma 23 lbs.

Wracajac do silnika, to jest super rozwiazanie w Polsce bo wy macie 98 oktanowe paliwo.

Jesli sie zdecydujesz to nie zapomnij o takich drobiazgach jak sztywne zawieszenie silnika (poliuretanowe wkladki) i dodatkowe kable uziemiajace. <- tania rzecz a naprawde potrzebna zwlaszcza w starym aucie.

Powodzenia

: 2004-06-04 22:48
autor: Gość
Problem EGR da sie ominac. Udalo mi sie go wyeliminowac w poprzednim silniku KL z bdb efektami. Majac KLZE z kompem od KL nic sie nie zdziala bez "piggyback" - sprawdzone na razie teoretycznie, a testy beda na jesien.

: 2004-06-05 06:05
autor: Gość
Teoretycznie -> to raczej nie sprawdzone :)
piggyback nie zmieni kata wyprzedzenia zaplonu, wiec to na nic.
Komputer KL31 od ZE kosztuje mniej niz piggyback.

: 2004-06-05 07:13
autor: Robercik
Juz nic nie zmienie nie kupilem klze tylko zwyklaka, a to wszystko przez Was bio mnie nastraszyliscie ze bez kompa to bedzie tylko mordenga!

: 2004-06-05 08:56
autor: Gość
Anonymous pisze:Teoretycznie -> to raczej nie sprawdzone :)
piggyback nie zmieni kata wyprzedzenia zaplonu, wiec to na nic.
Komputer KL31 od ZE kosztuje mniej niz piggyback.
Ta teoria to analiza map ze sterownikow KL07 i KL31 (te 2 nie ja zrzucalem). Nie wnikajac w szczegoly mozna CALOSC zestroic z piggy, uzyskujac nawet wiecej niz 200KM w KLZE. Dodatkowa zaleta tego rozwiazania jest mozliwosc stosowania roznych map i ustawien, w zaleznosci od potrzeby. SMT-6 kosztuje ok. 1200-1600zl, wiec koszt jest porownywalny. Podpialem taki w KL i dynamika auta zwiekszyla sie niesamowicie. Niestety na pelne testy musze poczekac do jesieni, kiedy to bede mial do dyspozycji hamownie do testow - bez tego to sobie tylko wrazenia mozna mierzyc.