Strona 1 z 2

Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 03:33
autor: mlody1921
Witam mianowicie przychodzi koniec nauki :) i trzeba będzie pomysleć o dłubnięciu mazdy mx3

realnie co sie nasuwa na myśl to swap na 2,5v6 KL

choć prezes shadow podsunął mi pomysł kompresora, wiem ze montuja eatona m62 albo mniejszego brata m45 od merców clk 230

wiadoma sprawa ze chodzi tez o w miere małe koszty

auto nie będzie służyć do ścigania na 1/4 ma sie przemieszczać szybciej od 1,8 i na pewno zostanie sekwencja ta co jest KME

co wy o tym sądzicie

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do 1,8v6

: 2008-11-12 07:03
autor: kremat0r
Kompresor, mniejsza waga, oryginalność, większy moment,
Co do swapa na 2,5V6 KL to według mnie się nie opłaca. Jak już to na KLZE + turbo :twisted:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 07:27
autor: RX
Witam,

Wsadź po prostu KLZE, będzie najprościej i najefektywniej, zwykłe, bez doładowania. Pamiętaj, że montaż kompressora to nie takie hop siup. Będzie czekała Cię wymiana wielu podzespołów, na koniec godziny strojenia - to będzie kosztowało naprawdę masę kasy, myślę, że bez problemu podwoisz koszt samego auta. No i gaz tutaj raczej nie pasuje przy takich ostrych tuningach.

5,

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 10:40
autor: Kocureq
KLZE. Jak już swapować, to z sensem :)

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 13:28
autor: Astro
A ja bym dał KLZE + kompresor. :wink:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 13:52
autor: RX
Hey,

Jak grubo to grubo, ale kolega zaznacza, że chce jak najtaniej i wspomina o instalacji gazowej..

5,

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 15:16
autor: Dee Jay
Swap na KLZE byłby najlepszy. Mniej rzeźby, strojenia, problemów i ponad 190KM. Problem tylko ze zdobyciem KLZE w dobrej kasie ale i tak wyjdzie taniej niż kompresor. Swap na zwykłe KL to też niegłupi pomysł bo te dodatkowe 40KM będzie odczuwalne a jak ma nie być na 1/4 powinno wystarczyć ci do frajdy z jazdy

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 16:11
autor: Lukask
Wsadzaj KL najtaniej i bez kombinacji będziesz miał szybkie auto.

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 18:25
autor: mlody1921
znaczy po obronie ruszy wszystko ale juz chce do jakiegoś konsensusu dojśc

plus to taki ze:
KL - tańszy i dostępność łatwiejsza niz kl-ze
mx3 - jest dość lekkie autko
skrzynia zostaje 1,8 i koło zamachowe 1,8
sprzeęgło XTD stage 2

teraz pytanie jak sie maja do tego kolektory wydechowe co ściagają z USA ?

zawsze poźniej do dalszych poomysłów juz jest 2,5 a nie 1,8 choćby poxniej do NX3 albo kompresora

duża będzie różnica między KL a ZE

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 18:28
autor: Robert
mlody1921 pisze:duża będzie różnica między KL a ZE
Poszukaj :P
Na kija (za przeproszeniem) nam kolejny wątek omawiający te różnice - więc jeśli ten zacznie zbaczać w takim kierunku, to własnoręcznie go ukatrupię (czyt. zablokuję). :|

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-12 18:48
autor: kremat0r
Różnica jest duża jak między masłem a margaryną.
KlZE bez żadnego uturbiania i większych kłopotów można zrobić 240KM.
KLZE sprzedaję jeden Pan na allegro piszę, że stan idealny.

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-13 21:27
autor: dyb
na mazdaspeed jest paru kolesi z KLZE w mx3 i toto sie podobno fajnie odpycha :)
wiec myzle ze KLZE ci spokojnie wystarczy do tego co potrzebujesz

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-13 21:43
autor: mlody1921
zastanawiam sie czy kl nie styknie :)

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-13 22:48
autor: kremat0r
Pewnie że SWAP na KL jest łatwiejszy, dostępność silnika itp. Ale uwierz że jak wsadzisz KL to będziesz po krótkim czasie żałować że to nie było KLZE.

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 07:05
autor: Ero
Heh no wiec tak.Jezeli masz pasje i chcesz miec cos orginalnego i nie szkoda Ci kasy to laduj KL i kompresorek.Ale jezeli nie chcesz wydac i bawic sie to laduj sie odrazu w KLZE. Ja robie sobie nietypowe KL i tez mysle coraz bardziej nad kompresorkiem ale stuki co przerabianie silniczka pochlonelo mase kasy.Poczatkiem takiej zabawy powinno byc doprowadzenie silniczka do idealu,zwiekszenie sprezania ,dokupienie mase roznych ... a to naprawde kosztuje.

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 09:36
autor: Kocureq
Ero pisze:Poczatkiem takiej zabawy powinno byc doprowadzenie silniczka do idealu,zwiekszenie sprezania ,dokupienie mase roznych ... a to naprawde kosztuje.
Przed dolozeniem kompresora chcesz zwiększać kompresję?

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 12:17
autor: mlody1921
powiedzcie mi co są warte kolektory wydechowe co ściągają z usa i czy one pasuja do K8 i KL

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 12:24
autor: Kocureq
Powiedz mi, co jest warte forum z 6-letnią historią dyskusji, skoro nikt z tego nie chce korzystać?

Do wyszukiwarki - marsz!

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 13:11
autor: mlody1921
tematy wyczytalem ale czy pasują do K8 też ?

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 16:48
autor: Robert
Też.
A przy okazji - nie sądzisz, że szybciej byś tę informację uzyskał gdzieś indziej?
(O ile mi wiadomo) Probków z silnikami K8 jest w Polsce o 2 mniej, niż z FE3. :twisted:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-14 23:41
autor: Astro
A może od mazdy Millenia 2,3? :twisted:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-15 11:13
autor: kremat0r
Od mazdy millenia przyjemny silniczek, 220KM w serii :) oczywiście 2.3

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-15 12:36
autor: Astro
Taki chciałbym widzieć w moim niebieskim :twisted: Kto mi takie coś zamontuje? :twisted:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-15 19:19
autor: kremat0r
Kwestia gotówki i w Probe możesz mieć co tylko zapragniesz :twisted:

Re: Swap na 2,5v6 czy kompresor do MX3 1,8v6

: 2008-11-16 23:08
autor: mlody1921
to może lepiej kupić probe I 2,2 turbo