Strona 1 z 1
Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 11:22
autor: TYGRYSEX
Czy ktoś próbował podnosić zawieszenie w swoim Probku ? Wszyscy obniżają a mi podobałby się uniesiony wyżej tył samochodu - co najmniej o parę cm ... Skręcanie sprężyn jest niebezpieczne , więc tym bardziej ich rozciąganie ... Co można zastosować na tył żeby go podnieść ? Z innego samochodu ? Hydraulika jakby co odpada
Prawdopodobnie stabilność czy bezpieczeństwo jazdy na tym troszkę ucierpi .
Jak ktoś miał z tym styczność - niekoniecznie w Probe , to niech podsunie swoje sugestie ...
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 12:00
autor: --C--
Możesz z przodu opóścić a z tyłu zostawić serię i na "szybko" masz efekt wizualny o jaki Ci chodzi

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:10
autor: TYGRYSEX
Tak , ale przód jest już dość nisko i nie wyobrażam sobie opuścić go jeszcze niżej , zwłaszcza że w planach mam przeróbkę zderzaka z przodu ... A ewentualne podniesienie tyłka jeszcze bardziej go obniży ...
To rozwiązanie odpada niestety ...
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:11
autor: RX
Witam,
Większe felgi z tyłu niż przodu + odpowiedni dobór profilu opony.
Ogólnie rzecz biorąc, jakoś tego nie widzę, troche dziwny pomysł, ale jak chcesz
5,
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:19
autor: Ero
Ja bym tam taczki z autka nie robil ale twoja sprawa

Wystarczy ze na tyl dasz sprezyny i amorki od 2.0 i bedziesz mial tyl duzo wyzej.Ale trakcja i wyglad beda beznadziejne
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:21
autor: Dee Jay
Jak w polonezach po tuningu z zadartym tyłkiem

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:35
autor: TYGRYSEX
Większe felgi - nie za bardzo - cholera wie , jak to będzie jeździć ...
Zrobiłem sobie na kompie małą wizualizację tego pomysłu i mi pasuje ... Podniesienie tyłu Probka , pozostawiając wszystko tak jak seria . Jak dorobię się większych felg ( ale nie 18 stki

)to również dopasowanie odpowiednio nadkola do odstających opon ...
Nie wiem jakie są sposoby takiego typu modyfikacji ...
I
podkreślam : Dee - to ma być delikatnie , a nie jak w polonezach o których mówisz ( kilka takich jeździ nawet po Kaliskich drogach ) ...
Ero pisze:Ja bym tam taczki z autka nie robił ...
I tego niestety chciałbym uniknąć . Już i tak jest twarde zawieszenie , i tez z tego powodu zrezygnowałem z zakupu 18-stek .
Chciałbym uniknąć " efektu taczki " .
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:44
autor: Dee Jay
wrzuć
tą wizualizacje
Większe felgi to jedyny sensowny pomysł. Jeśli założysz wyższe sprężyny z tyłu to będzie straszna różnica w prześwicie między oponą a nadkolem z przodu a z tyłu i będzie to wyglądać strasznie nie wspominając o tym że gleba z przodu straci sens.
Można dać większe opony z tyłu wtedy ale duże szerokie opony z tyłu w przednionapedówce też są śmieszne.
Tak czy inaczej kupa
A co różnych rozmiarów felg to pomysł dość drogi bo trzeba kupić 2 komplety alu i trzeba liczyć się z tym że pozostałych felg raczej nie
sprzedaż bo mało kto stosuje takie rozwiązania.
Daj fotki jak teraz to u ciebie wygląda bo jak opuściłeś przód to już musisz mieć
jakiegoś klina względem serii
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 13:48
autor: TYGRYSEX
Dee Jay pisze:wrzuć tą wizualizacje
Zobaczysz to samo co ja przechylając w jednym miejscu obraz z Probkiem kilka stopni wyżej
Żadna filozofia. Nie mam dostępu do skanera żeby wrzucić rysunek odręczny
Przodu nie obniżałem , jest seria ... I dla mnie jest już nisko . Podnosząc tyłek przód zejdzie niżej więc gleby na przód nie da rady wtedy zrobić ...
A teraz mam pytanie : czy ktoś jeździ z obniżonym samym przodem ? Jak wtedy zachowuje się auto ?
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 14:02
autor: --C--
Dla mnie taki zabieg jest bez sensu, tracisz trochę właściwości jezdnych a na wyglądzie (wg. mnie) nic nie zykujesz.
lepiej coś w ten deseń:

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 15:55
autor: TYGRYSEX
Cypol pisze:
lepiej coś w ten deseń ...
Czyli co ? Polecasz zainwestować w plastikowe koła i zdalne sterowanie ?

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-13 18:08
autor: Bendek
TYGRYSEX pisze:A teraz mam pytanie : czy ktoś jeździ z obniżonym samym przodem ? Jak wtedy zachowuje się auto ?
ja w najbliższym czasie zglebuje przód <sprężynki leżą ale nie ma chwili założyć> podoba mi się zglebowany przód a tył seria...

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-14 10:58
autor: davidlive
Ja miałem zglebowany przód i to "hardcor-owo" , autko prócz tego że waliło w odboje jeździło lepiej w zakrętach , ale tylko na ładnej równiej drodze bo w koleinach razem z oponami 225 porażka.
tył miałem przez jakis czas poniesiony na tych super gumach bo miałek kilka pierdółek to przewiezienia i tak było przez jakis czas
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-15 11:51
autor: guciek
Ja własnie mam tak zrobione przód gleba a tył seria na oponkach 225.I na równaj
nawieszchni idzie jak po szynach a dziury koleiny to masakra jest

Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-15 21:11
autor: Achtung
To na naszych polskich drogach to chyba częściej masakra niż jazda po szynach

miałem escorta cabrio na takim zawieszeniu to wiem o co chodzi na progach zwalniających lekko
chaczył a amortyzacji prawie zero ale tak jak mówicie na równej drodze w zakręt można było wchodzić przy dowolnej prędkości
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-16 13:50
autor: TYGRYSEX
Właśnie boję się o zakręty . Czy czasem dupa nie będzie lecieć do rowu za każdym razem ... Wolę się więcej o tym dowiedzieć zanim to zrobię , bo nie chcę potem żałować ...
Re: Podniesienie zawieszenia - put your ass in the air !
: 2009-02-16 16:17
autor: Ambrozy
TYGRYS pisze:Właśnie boję się o zakręty . Czy czasem dupa nie będzie lecieć do rowu za każdym razem ...
Tygrys, przypnij Dupie pasy, nie wyleci

. Uważaj na zakrętach w lewo i będzie dobrze
TYGRYS pisze:Wolę się więcej o tym dowiedzieć zanim to zrobię , bo nie chcę potem żałować ...
Może podpatrz u innych
Pzdr!
P.