Tylny zacisk hamulcowy w probe2.5V6 (Demontaż-fotostory)
: 2009-03-15 20:39
Witam, ostatnio zdarzył mi się problem z probkiem, a mianowicie puściła gumowa uszczelka w zacisku hamulcowym, która uszczelniała trzpień od hamulca ręcznego, pytałem dużo osób, jak rozebrać zacisk, usłyszałem wiele odp. typu "nie wiem", nie pamiętam", "kup nowy zacisk" niestety jestem bardzo uparty
no i kupiłem, ale reparaturke do zacisku, tu pomógł mi Maciucha
z góry dzięki Ci
(zdjęcie reparaturki poniżej)

Chciałbym przedstawić małe real fotostory z naprawy, myśle że, może nie każdemu się to przyda, ale kilka osób skorzysta
Więc zaczynamy :
1. Pierwszą czynnością jest wymontowanie zacisku hamulcowego z tarczy i odkręcenie gumowego przewodu, z tym na pewno nikt nie będzie miał problemów;)
2. Do rozkręcenia zacisku potrzebne będą klucze płaskie i nasadowe, kilka śrubokrętów, papier ścierny, szczota druciana, szczypce do segera min 70mm oraz WD-40:D, miałem wielki problem dostać takowe szczypce więc zrobiłem sam
z nożyczek i tu foto poniżej:

zeszlifowałem je z obu stron i ściąłem ostre czubki.
3. W pierwszej kolejności wykręcamy w lewo tłoczek zacisku
4. Następnie wykręcamy śrubę z tyłu zacisku i ukaże nam się następna śruba na imbus, wyciągamy ją (fot. poniżej)

5. Teraz najlepsze
tak zwany meksyk
trzeba wyciągnąć seger
:D:D do tego są potrzebne szczypce do segera w moim przypadku przerobione nożyczki 
chwytamy dwa kółka od segera i wyciągamy dziada, do skutku musi wyjść
(fot. poniżej):

6. Gdy już go wyciągniemy ukażą nam się o takie częsci:

7. Teraz czyścimy zacisk z całego syfu w środku i wszystkie jego części (dokładnie)
8. Następnie gdy już wyczyściliśmy wszystko, zakładamy nowe "gumki"
nie na siebie tylko na części
(na fot. poniżej które do czego)

9. Teraz skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do stanu poprzedniego
i montujemy zacisk na tarczy.
Życze wszystkim przyjemnej zabawy
mi to zajeło prawie 2 tygodnie z powodu braku szczypiec i chęci
:D:D
a zapomniałem
do tego wszystkiego niezbędna jest butelka żubra
poprawia myslenie 
czy mógłbym prosić, aby Kochani moderatorzy przenieśli ten temat w dział FAQ ??
:)
pozdrawiam Kamil




Chciałbym przedstawić małe real fotostory z naprawy, myśle że, może nie każdemu się to przyda, ale kilka osób skorzysta

Więc zaczynamy :
1. Pierwszą czynnością jest wymontowanie zacisku hamulcowego z tarczy i odkręcenie gumowego przewodu, z tym na pewno nikt nie będzie miał problemów;)
2. Do rozkręcenia zacisku potrzebne będą klucze płaskie i nasadowe, kilka śrubokrętów, papier ścierny, szczota druciana, szczypce do segera min 70mm oraz WD-40:D, miałem wielki problem dostać takowe szczypce więc zrobiłem sam


zeszlifowałem je z obu stron i ściąłem ostre czubki.
3. W pierwszej kolejności wykręcamy w lewo tłoczek zacisku
4. Następnie wykręcamy śrubę z tyłu zacisku i ukaże nam się następna śruba na imbus, wyciągamy ją (fot. poniżej)

5. Teraz najlepsze




chwytamy dwa kółka od segera i wyciągamy dziada, do skutku musi wyjść


6. Gdy już go wyciągniemy ukażą nam się o takie częsci:

7. Teraz czyścimy zacisk z całego syfu w środku i wszystkie jego części (dokładnie)
8. Następnie gdy już wyczyściliśmy wszystko, zakładamy nowe "gumki"



9. Teraz skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do stanu poprzedniego

Życze wszystkim przyjemnej zabawy


a zapomniałem



czy mógłbym prosić, aby Kochani moderatorzy przenieśli ten temat w dział FAQ ??

pozdrawiam Kamil
