Strona 1 z 2

wężyk

: 2004-04-08 21:53
autor: lajman
witam
zmienilem uszczelke pod kopula (ta pod kolektorem) i po zlozeniu okazalo sie ze zginal mi jeden wezyk
a mianowicie na kolektorze (jak patrze z przodu samochodu) na prawej jego "odnodze" sa dwie rurki, jedna w pionie a druga w poziomie
z tej w poziomie wezyk dochodzi od jakiegos malego urzadzenia przy filtrze powietrza
a nie wiem gdzie jest i ktory wezyk dochodi do tej rurki w pionie

sory za moje fachowe okreslenia :)

: 2004-04-09 09:34
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-04-09 21:24
autor: lajman
konrad mowil mi ze to jest od tempomatu i faktycznie tempomat przestal dzialac, tylko gdzie znajduje sie tempomat???

: 2004-04-11 11:16
autor: lajman
moze ktos wie gdzie w v6 jest tempomat ???

: 2004-04-11 11:39
autor: Gość
Tempomat jest przy kolumnie McPersona - charakterystyczny okragly, od ktorego odchodzi linka. Jesli nie ma tempomatu, otwor na kolektorze powinien byc zaslepiony.

: 2004-04-13 00:14
autor: RED
Tempomat jest przy kolumnie McPersona - charakterystyczny okragly, od ktorego odchodzi linka. Jesli nie ma tempomatu, otwor na kolektorze powinien byc zaslepiony.
:idea:

: 2004-04-13 00:18
autor: Gość
Kurde, zapomnialem dodac, ze w nowszych rocznikach jest ciut inny. Ale podlaczenie jest takie same.

: 2004-04-18 14:34
autor: MiH
Cynki pisze:o.... chłopie.... wsadziłęś kij w mrowisko.... wężyków....
dobrze powiedziane.

co to jest za kostka i przewód

: 2007-03-31 13:55
autor: pablos11
Witam zinstalowałem sobie stożek w moim samochodziku ale przy obudowie starego filtru jest jakaś kostka i wężyk.Do czego to służy i czy ten wężyk ma tak być do niczego nie podpiety?Czy jak... http://www.fordprobe.pl/upload/files/img_03272.jpg

: 2007-03-31 16:25
autor: kocurro
A gdzie podpiety jest ten 2 wezyk gumowy i przewody, to moze byc sterowanie dolotem powietrza na wolnych obrotach

: 2007-03-31 17:20
autor: Ada
Ten elektrozawór steruje zaworem ciśnienia paliwa i podłączany jest do kolektora dolotowego tym wężykiem właśnie. A zainstalowany był na pokrywie filtra powietrza , który zdeinstalowałeś na korzyść stożka.

Pzdr.

: 2007-03-31 17:37
autor: kocurro
i wszystko jasne!

: 2007-03-31 20:07
autor: pablos11
Właśnie ze nie bo wezyk z podcisnienia jest z tyłu puszki filtra i mam go podpiety a to było tak luzem, no ale jak trzeba go podpiąc to jeszcze powiedzcie mi czy przed przepływka go podpiąć czy za..

: 2007-03-31 21:40
autor: Basf_Wrocław
Kolego ten stożek to ma tylko syczeć i ograniczać osiągi czy jest w tym jakiś wyższy cel ?

: 2007-04-01 10:11
autor: Ada
Wężyk do puszki masz podpięty od solenoidów systemu Vris, a elektrozawór był przykręcony do tej puszki. A od tego elektrozaworu ida dwa wężyki jeden do regulatora co ci opisywałem a drugi do kolektora.
Co do stożka to twój sposób montażu rzeczywiście poza sykiem nie wiele wniesie... 8) :D :twisted:

: 2007-04-01 11:07
autor: pablos11
Tak tak stożek jest już zrobiony na długim dolocie to jest stare zdiecie niemniej jednak dalej interesują mnie te węże czy możecie mi jakieś fotki posłac jak wy to macie podłączone i czy to musi byc podłączone?

: 2007-04-02 09:21
autor: Ada
Masz schemat połączeń wężyków tego systemu, na jego podstawie na pewno dasz radę dojść co jest do czego.


Obrazek

: 2007-04-02 14:45
autor: pablos11
dzieki Ada za pomoc :D i wszystko juz jesne..

: 2007-04-06 19:17
autor: pablos11
a co najlepsze ..jak podłączyłem ten wężyk to problem z nierównymi obrotami na biegu jałowym znikł i wszystko wróciło do normy..pozdro

: 2007-04-23 23:24
autor: góral
Dziwne bo też zastanawiałem się nad tym wężykiem ale w mojej dwulitrówce go niema ?

: 2007-04-24 19:29
autor: Emil
2.5V6 to nie to samo co 2.0 i dużo osprzętu jest inne.

Wężyk za filtrem powietrza...ważne!!!!

: 2009-11-24 19:52
autor: Kambelini
Witam!!!
Najpierw napisze, że mimo szukania nie znalazłem odpowiedzi na to(może moja wina:).
Otóż, do puszki filtra powietrza od tylu dochodzi cienki wężyk, za co on jest odpowiedzialny????!!!!
A dowiedzieć się chcę, ponieważ od ponad miesiąca probek zaczął palić, a raczej ciągnąć benzynę jak smok i to wielki:/, czyszcząc przepustnice 2 dni temu, zauwżyłem, że jest jakiś nie podłączony wężyk,który prawdopodobnie sam zdjąłem jakiś czas temu nie wiedząc nawet o jego istnieniu :1111_bicz: :oops:
Samochód na 100km spalał mi około 25l:/ (zgroza), do tego strasznie śmierdziało sieczką, gdy się wysiadło z auta. Więc do sedna:D:D
Po założeniu tego wężyka, probek zaczął palić normalnie:D:D:d, nie śmierdzi sieczką, wyrównały się obroty:D:D(byłe niskie, samochód prawie gasł, i lekko falowały), a co najlepsze, jakiś czas temu wymieniłem kilka popychaczy, które klekotały, ale niestety problem nie znikł:/ :evil: :evil: :?
po tej nie zmiernie ciężkiej operacji, tj. podłączenie wężyka :wink: , nawet klekotanie się uspokoiło :lol: 8) Czyżby zaistniało tzw. spalanie stukowe?? mniejsza w to :mrgreen: Więc czy ktoś mi sensownie może wytłumaczyć o co kaman?? lewe powietrze, zła mieszanka, nie spalona benzyna???
Wielkie dzięki:D:D :twisted: :scramble :1111_bye: :1111_bye:

Re: Wężyk za filtrem powietrza...ważne!!!!

: 2009-11-24 19:57
autor: CBR
Temat nie musi być od razu odpowiedzią dla twojego pytania, ale może być podobny i wtedy dopisujesz się do niego. Tak to funkcjonuje :D
Teraz nie pamiętam gdzie leci ten wężyk, ale jak chcesz to jutro zobacze i dam ci znać :) Proponuję PW bo pewno poleci :( Lub ktoś z zielonych umieści go w odpowiednim miejscu :)

Re: Wężyk za filtrem powietrza...ważne!!!!

: 2009-11-24 23:08
autor: 2Ya
Jest to wężyk podciśnienia do selonoidów,który dostarcza im powietrze do vris itd.,czyli inaczej kanał powietrzny i nie ma to nic wspólnego z twoim drastycznym spalaniem i czy jest podpiety czy nie do puszki :)
Bo na logikę skoro zasysa powietrze z puszki filtra powietrza to dlaczego nie może zasysać poza puszką :wink: na jedno i to samo wychodzi :D

Pzdr. & c ya..

Re: Wężyk za filtrem powietrza...ważne!!!!

: 2009-11-24 23:51
autor: Kambelini
Dobrze, więc w takim bądź razie skąd taka drastyczna zmiana??? przepustnice lekko obtarłem szmata, i nie powiedziałbym, żeby była zasyfiona;] :? , może wężyk ten zasysając przez filtr, dostaje tego powietrza mniej, zasysając poza dostaje go za dużo....nie wiem....ale dzięki za odpowiedzi, w końcu chciałem się dowiedzieć czy mogło to mieć coś wspólnego z tą sytuacją, problem został tak rozwiązany, więc czy to zbieg okoliczności?? :?: :?:
pzdr