Sprzęgło
Re: Sprzęgło
do michal:moim zdaniem może to być wina pompy sprzęgła może być przytarta ja tak miałem pedał sprzęgla nie zawsze wracał na swoje miejsce po wciśnięciu i zdarzalo się żę jak się nie zoriętowałem to faktycznie było odczuwalne ślizganie sprzęgła podczaz jazdy.w przypadku przypalonej tarczy nie powinno ślizgać na niskich biegach bo pewnie mialbyś problemy z podjeżdżaniem pod górke, ja na ślizgającym sprzęgle jeździłem prawie rok tylko u mnie ten objaw występował na 4 i 5 biegu
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęgło
Michał, ja nie bede sie rozpisywał, Wymien tarcze sprzegła i profilaktycznie łożysko oporowe i bedzie git.
Jak byś chciał cos wiecej wiedziec to pisz na PW albo wiesz gdzie..
pozdr.
Jak byś chciał cos wiecej wiedziec to pisz na PW albo wiesz gdzie..
pozdr.
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Sprzęgło
Romas, tak trzeba zrobić, ALERomas pisze:Michał, ja nie bede sie rozpisywał, Wymien tarcze sprzegła i profilaktycznie łożysko oporowe i bedzie git.
Od dwóch tygodni sprzęgło się nie ślizga rozumiesz coś z tego bo ja kompletnie zgłupiałem już, nie wiem jakim cudem, ale nie ślizga się
Oxanin pierwszej klasy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2006-11-01 00:06
- Samochód: 92 Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Sprzęgło
Witam, temat jak najbardziej dla mnie. Mianowicie, na zapalonym silniku przy wciśniętym sprzęgle(podłoga) nie mogę wbić żadnego biegu . Obstawiam słoneczko docisku, albo w najlepszym przypadku łożysko oporowe. Więc zacząłem się już oglądać za nowym kompletem, i tutaj prośba do was o pomoc w wyborze. Znalazłem trzy najtańsze kompeciki, które wcale nie są takie tanie. Może ktoś z was miał już styczność z którymś z nich i wie co są warte lub może ma lepszą propozycje. Oto one:
Pierwsze to standardowe sprzęgło dedykowane do jedyneczki 2.2 turbo firmy LUK nr 624162760 cena. ok. 800
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-ford-pr ... 58176.html
http://www.ebay.de/itm/F1-RACING-SPORTK ... 231b097cc2
Pierwsze to standardowe sprzęgło dedykowane do jedyneczki 2.2 turbo firmy LUK nr 624162760 cena. ok. 800
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-ford-pr ... 58176.html
http://www.ebay.de/itm/F1-RACING-SPORTK ... 231b097cc2
92 Ford Probe 2.2 GT
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęgło
Wersja nr 2, to wersja nr 1 tylko ze pomalowana super chiper tuning farbą
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
Może taniej byłoby sprawdzić na początek wysprzęglik (o płynie i oleju w skrzyni nie wspominając)?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2006-11-01 00:06
- Samochód: 92 Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Sprzęgło
Wysprzęglik ok, olej w skrzyni też jest. Jestem mechanikiem a nie kucharzem czy rzeźnikiem.
92 Ford Probe 2.2 GT
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęgło
A może zapowietrzone jest sprzękło(tłoczek) spróbuj nacisnąć kilka razy sprzeglo (pod pompuj) przed próbą wbicia biegu, może da rade, a jak da to znaczy ze zapowietrzony, albo "pompka przepuszcza".
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Sprzęgło
A czy przed tym problemem z wbiciem biegu, sprzęgło ci się ślizgało lub zauważyłeś jakieś inne dziwne objawy
Czy odpalając samochód na jedynce z wciśniętym sprzęgłem możesz normalnie ruszyć bez uślizgów i przełączyć na dwójkę
Czy odpalając samochód na jedynce z wciśniętym sprzęgłem możesz normalnie ruszyć bez uślizgów i przełączyć na dwójkę
Oxanin pierwszej klasy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2006-11-01 00:06
- Samochód: 92 Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Sprzęgło
Jak zapalam na biegu to auto ciągnie do przodu, o normalnej zmianie biegu nie ma mowy. Chyba, że po prostu na sucho gdy wyrównają się prędkości obrotowe zębatek.
92 Ford Probe 2.2 GT
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Sprzęgło
Ale postaraj się opisać to dokładnie, bo to, że ciągnie do przodu można rozumieć w dwojaki sposób...Harry82STA pisze:Jak zapalam na biegu to auto ciągnie do przodu, o normalnej zmianie biegu nie ma mowy
Czy ruszasz normalnie i przyśpieszasz czy podczas przyśpieszania sprzęgło się ślizga
A może zaraz po odpaleniu samochód sam wyrywa się do przodu pomimo wciśniętego sprzęgła
Oxanin pierwszej klasy
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
Ewidentnie to ostatnie.
Harry82STA pisze:Jestem mechanikiem a nie kucharzem czy rzeźnikiem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Sprzęgło
-- oryginalny post 25 sie 2012, o 08:36 --
Mi przy odpalaniu wyrywa do przodu. Skończył swój żywot wysprzęglik albo tylko gumki. Wcześniej objawy były takie jak opisywane na forum: pedał sprzęgła w podłodze zostawał, biegów nie mogłem zmienić, pompowanie sprzęgłem już nie pomagało, zbiornik płynu ostał się pusty. Mam reperaturkę i zobaczę czy uda mi się to zrobić
-- dodano 25 sie 2012, o 10:20 --
W miarę łatwa sprawa z wymianą gumek. Jednak się zmartwiłem Czy w wysprzęgliku, w środku przy odpowietrzniku powinna być jakaś kulka lub coś bo wydaje mi się że zgubiłem
Mi przy odpalaniu wyrywa do przodu. Skończył swój żywot wysprzęglik albo tylko gumki. Wcześniej objawy były takie jak opisywane na forum: pedał sprzęgła w podłodze zostawał, biegów nie mogłem zmienić, pompowanie sprzęgłem już nie pomagało, zbiornik płynu ostał się pusty. Mam reperaturkę i zobaczę czy uda mi się to zrobić
-- dodano 25 sie 2012, o 10:20 --
W miarę łatwa sprawa z wymianą gumek. Jednak się zmartwiłem Czy w wysprzęgliku, w środku przy odpowietrzniku powinna być jakaś kulka lub coś bo wydaje mi się że zgubiłem
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Sprzęgło
Więc jednak Ciekawe jakie ona może mieć zadanie. Autko złożyłem (bez kulki) i działa ... jeszcze ... na razie ... oby zawsze. Odpowietrzyłem, sprzęgło nie zostaje w podłodze, odbija, ciężej chodzi niż sprzed "operacji", bierze raczej tak w 1/4 od podłogi niż w połowie.
Dziękuję za rysunek.
Na tym rysunku brakuje jednak wyszczególnionej gumki na "Piston and cup assembly".
W skład reperaturki z Autofren D3430 wchodzą:
1. gumka, która nie jest wyszczególniona na rysunku o której piszę powyżej,
2. "Boot" - osłonka na tłoczek,
3. "Bleeder cap" - zatyczka na odpowietrznik.
Dziękuję za rysunek.
Na tym rysunku brakuje jednak wyszczególnionej gumki na "Piston and cup assembly".
W skład reperaturki z Autofren D3430 wchodzą:
1. gumka, która nie jest wyszczególniona na rysunku o której piszę powyżej,
2. "Boot" - osłonka na tłoczek,
3. "Bleeder cap" - zatyczka na odpowietrznik.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Sprzęgło
Panowie mam pytanie w którym miejscu należy nasmarować dokładnie pedał sprzęgła?? Bo u mnie gdy wciskam słychać skrzypienie reszta pracuje bez zarzutu
2.2gt 92 rok
Re: Sprzęgło
nasmaruj sobie przy osce pedalu
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Sprzęgło
musisz sie dostac pod deske. protip: podazaj za pedalem sprzegla
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Sprzęgło
Ok dzięki będę się jakoś męczył, mam nadzieje że moje plecy wytrzymają te wygibasy
2.2gt 92 rok
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Sprzęgło
złóż fotel na płasko, obniż na maksa i połóż się głową w dół, a pod głowę sobie coś podłóż. Chyba najwygodniejsza pozycja
Re: Sprzęgło
nope, wygodniej jest jak sie fotel odkreci
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Sprzęgło
Pedał nasmarowany a dalej piszczy gdzieś pod maską to słychać niewiem gdzie W momencie wciskania gdy puszczam nic nie słychać
2.2gt 92 rok
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Sprzęgło
Witam
Tarcza sprzęgła do Forda Probe I 2,2GT ma mieć 240mm średnicy oraz 23 zęby na pieście.
Po kilku dniach walki udało mi się ustalić, że tarczę należy szukać do Mazda RX 7 II (FC) 88-91r (już jest nie osiągalna i należy szukać gdzieś na magazynach sklepów - mi się udało i idzie z warszawy firmy NKK o numerze FW-9698 lub JC 33027). Numery podałem jeszcze w F.A.Q. ale można bazowac na LUK: 324005160 (oczywiście nie osiągalnej )
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
Tarcza sprzęgła do Forda Probe I 2,2GT ma mieć 240mm średnicy oraz 23 zęby na pieście.
Po kilku dniach walki udało mi się ustalić, że tarczę należy szukać do Mazda RX 7 II (FC) 88-91r (już jest nie osiągalna i należy szukać gdzieś na magazynach sklepów - mi się udało i idzie z warszawy firmy NKK o numerze FW-9698 lub JC 33027). Numery podałem jeszcze w F.A.Q. ale można bazowac na LUK: 324005160 (oczywiście nie osiągalnej )
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt: