Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II gen
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
witam, mam takie pytanie ja ustawilem tps na 0,47 bo powyzej juz zalacza mi wentylator natomiast na 3.7v mam max otwarta przepustnice, czy 3.7 v nie jest za male napiecie na pelnym otwarciu przepustnicy ? bo wyzej jak kolega opisal moze byc od 3.4 do 5.3
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
Przecież Derek zaznaczył, że to w rzędowej czwórce (FS) - w V6 (KF) na zamkniętej przepustnicy powinno być 0.1-1.1V, po pełnym otwarciu 3.1-4.4V.
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
aha no to sorki zaraz poszukam jakie powinno byc prawidlowe ustawienie tps w v6
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
Mam pytanie dotyczące załączania się wentylatora przez TPS.
Czy wentylator kręci się cały czas przy otwartej przepustnicy i wyłącza się dopiero, gdy wciśnięty jest ten guziczek, czy załączy się tylko na kilka sekund
Jak sprawdzałem błędy, to po przekręceniu kluczyka na zapłon od razu załączył się wentylator. Na pierwszym biegu pochodził około 2 sekund, wskoczył na drugi bieg, pochodził około 2 sekund i się wyłączył. Kilka przekaźników się pozałączało i powyłączało.
Później wyświetlił kod 111 - System checks OK, dalej 521 - (R) Wheel not turned during test or PSP problem. Ale mniejsza o to.
Czy przy kodach DTC (nie mylić z OBD II) zawsze włącza się na początku wentylator, czy to źle ustawiony TPS
Jeśli źle ustawiony, to nie powinien wyrzucić błędów TPSu takich jak:
121 (O,R,M) Throttle Position (TP) sensor out of range - TPS
122 (O,M) TP low (possibly grounded or open circuit) - TPS
123 (O,M) TP is/was high or short to power - TPS
124 (M) TP voltage was higher than expected - Fuel control
125 (M) TP voltage was lower than expected - Fuel control
Czy wentylator kręci się cały czas przy otwartej przepustnicy i wyłącza się dopiero, gdy wciśnięty jest ten guziczek, czy załączy się tylko na kilka sekund
Jak sprawdzałem błędy, to po przekręceniu kluczyka na zapłon od razu załączył się wentylator. Na pierwszym biegu pochodził około 2 sekund, wskoczył na drugi bieg, pochodził około 2 sekund i się wyłączył. Kilka przekaźników się pozałączało i powyłączało.
Później wyświetlił kod 111 - System checks OK, dalej 521 - (R) Wheel not turned during test or PSP problem. Ale mniejsza o to.
Czy przy kodach DTC (nie mylić z OBD II) zawsze włącza się na początku wentylator, czy to źle ustawiony TPS
Jeśli źle ustawiony, to nie powinien wyrzucić błędów TPSu takich jak:
121 (O,R,M) Throttle Position (TP) sensor out of range - TPS
122 (O,M) TP low (possibly grounded or open circuit) - TPS
123 (O,M) TP is/was high or short to power - TPS
124 (M) TP voltage was higher than expected - Fuel control
125 (M) TP voltage was lower than expected - Fuel control
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-04-27 18:59
- Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
CZeść.
A ja ustawiłem czujnik położenia przepustnicy w 2.5 v6 na ok 700 omów. po prostu odkręciłem dwie śrubki i podniosłem wtyczkę tps maksymalnie do góry, po czym przykręciłem z powrotem śrubki.
No więc tak przy zamkniętej przepustnicy (wolne obroty) tps ma ok 700 omów
Przy całkowicie otwartej tps ma ok 3300 omów
No więc zrobiłem reset kompa (odłączyłem na całą noc akumulator).
I stwierdzam, że silnik się wyraźnie ożywił, samochód wyraźnie lepiej się zbiera, jak depnę to aż przyjemnie wciska w fotel!!
Nie wiem ile omów było wcześniej ustawione, ale tps był ustawiony tak, że jego wtyczka leżała znacznie niżej niż teraz, a silnik był wyraźnie słabszy.
Teraz mam tps maksymalnie do góry i chciałbym się dowiedzieć czy można się spodziewać jakichś negatywnych następstw takiej jazdy? U mnie na zamkniętej przepustnicy pokazuje 700 omów, a chyba powinno być to teoretycznie 400 omów lub nieco wyżej?
Musiałem też ustawić śrubką na nowo wolne obroty.
No więc czy mogą być jakieś ujemne skutki dla silnika, jeżeli tps pokazuje w granicach 700....3300 omów?
A ja ustawiłem czujnik położenia przepustnicy w 2.5 v6 na ok 700 omów. po prostu odkręciłem dwie śrubki i podniosłem wtyczkę tps maksymalnie do góry, po czym przykręciłem z powrotem śrubki.
No więc tak przy zamkniętej przepustnicy (wolne obroty) tps ma ok 700 omów
Przy całkowicie otwartej tps ma ok 3300 omów
No więc zrobiłem reset kompa (odłączyłem na całą noc akumulator).
I stwierdzam, że silnik się wyraźnie ożywił, samochód wyraźnie lepiej się zbiera, jak depnę to aż przyjemnie wciska w fotel!!
Nie wiem ile omów było wcześniej ustawione, ale tps był ustawiony tak, że jego wtyczka leżała znacznie niżej niż teraz, a silnik był wyraźnie słabszy.
Teraz mam tps maksymalnie do góry i chciałbym się dowiedzieć czy można się spodziewać jakichś negatywnych następstw takiej jazdy? U mnie na zamkniętej przepustnicy pokazuje 700 omów, a chyba powinno być to teoretycznie 400 omów lub nieco wyżej?
Musiałem też ustawić śrubką na nowo wolne obroty.
No więc czy mogą być jakieś ujemne skutki dla silnika, jeżeli tps pokazuje w granicach 700....3300 omów?
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
Jeszcze nie spotkałem się z tym, w swojej czy cudzej praktyce by jakiekolwiek regulacje na oko,dały pożądany efekt poza subiektywnymi odczuciami.
Musisz sobie zdać sprawę,że przy regulacji jakichkolwiek podzespołów elektronicznych,które współpracują z komputerem,a ten jest natomiast odpowiedzialny za prawidłową pracę silnika obowiązują jakieś procedury i nikt ich sobie nie wymyślił,bo mu się nudziło .
Musisz sobie zdać sprawę,że przy regulacji jakichkolwiek podzespołów elektronicznych,które współpracują z komputerem,a ten jest natomiast odpowiedzialny za prawidłową pracę silnika obowiązują jakieś procedury i nikt ich sobie nie wymyślił,bo mu się nudziło .
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
Cześć,
mam pytanie, jeśli poluzowałem śrubki TPS-a i zacząłem nim kręcić na włączonym silniku po czym wróciłem na pierwotne połączenie i tak zostawiłem to istnieje duże prawdopodobieństwo, że coś rozregulowałem, popsułem? Czy mocno wrażliwy jest ten czujnik?
mam pytanie, jeśli poluzowałem śrubki TPS-a i zacząłem nim kręcić na włączonym silniku po czym wróciłem na pierwotne połączenie i tak zostawiłem to istnieje duże prawdopodobieństwo, że coś rozregulowałem, popsułem? Czy mocno wrażliwy jest ten czujnik?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
2.5 GT v6 1996r. - JEST
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
Nie powinno to miec żadnego wplywu.Pawel_-5 pisze:Cześć,
mam pytanie, jeśli poluzowałem śrubki TPS-a i zacząłem nim kręcić na włączonym silniku po czym wróciłem na pierwotne połączenie i tak zostawiłem to istnieje duże prawdopodobieństwo, że coś rozregulowałem, popsułem? Czy mocno wrażliwy jest ten czujnik?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak ustawić TPS (czujnik położenia przepustnicy) w II ge
popsuć nie popsułeś ale ustaw na multimetr bo minimalne przesunięcie i będzie w nieprawidłowych wartościach