Remont skrzyni automatycznej I gen GT
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Witam
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??
pozdrawiam
dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL a to juz czarne z GT ^ to juz po przelozeniu z mojej GT ^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT ^ to jest wtyczka z wiazki probe GT
a teraz gniazdo w samej skrzynce ^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony ^ tu ja widac w pelnej krasie
Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic
pozdrawiam
-- dodano 2009-06-19 01:20 --
Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam ^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej ^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta ^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe ^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza ^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu) ^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo ^ teraz czas na tasme hamowczą ^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku ^ a to juz wyciagniety tlok ^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" ^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku ^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo), ^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek ^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok ^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek wszystko starte do zera - sami zobaczcie ^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną
-- dodano 2009-06-25 22:15 --
Witam JEDZIEMY DALEJ
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie - bo pierońsko trudno to załozyc te sprezynki sie nie popsuja wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko
teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac
i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK
pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??
pozdrawiam
dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL a to juz czarne z GT ^ to juz po przelozeniu z mojej GT ^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT ^ to jest wtyczka z wiazki probe GT
a teraz gniazdo w samej skrzynce ^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony ^ tu ja widac w pelnej krasie
Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic
pozdrawiam
-- dodano 2009-06-19 01:20 --
Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam ^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej ^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta ^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe ^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza ^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu) ^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo ^ teraz czas na tasme hamowczą ^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku ^ a to juz wyciagniety tlok ^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" ^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku ^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo), ^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek ^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok ^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek wszystko starte do zera - sami zobaczcie ^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną
-- dodano 2009-06-25 22:15 --
Witam JEDZIEMY DALEJ
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie - bo pierońsko trudno to załozyc te sprezynki sie nie popsuja wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko
teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac
i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK
pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
bardzo cenny opis, zwłaszcza po odjęciu fotek...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Robert pisze:Bardzo cenna uwaga http://fordprobe.pl/forum/search.php?author_id=135&sd=a
no tutaj przynajmniej dywersja jest spójna....
zarówno w braku fotek jak i opisów...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Ale u Dudusa są fotki - widocznie Twój IP ma ciężki okres
[r]Specjalnie dla Cynkiego przeniosłem zdjęcia z imageshacka na nasz serwer. Rzeczywiście na darmowych zewnętrznych potrafią ginąć (choć tu to jeszcze nie nastąpiło).
Komentarze, które były po prawej stronie fotek, a teraz są pod nimi, poprzedziłem znakiem ^, żeby było jasne, czego dotyczą.[/r]
[r]Specjalnie dla Cynkiego przeniosłem zdjęcia z imageshacka na nasz serwer. Rzeczywiście na darmowych zewnętrznych potrafią ginąć (choć tu to jeszcze nie nastąpiło).
Komentarze, które były po prawej stronie fotek, a teraz są pod nimi, poprzedziłem znakiem ^, żeby było jasne, czego dotyczą.[/r]
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Mam pytanko odnośnie skrzyni 3.0 lxa, skrzynie z tego co widzę trochę się różnia ale nie za dużo...Które tarczki są odpowiedzialne za 3 i 4 bieg? te co się wyjmuje razem z koszykiem po odkręceniu (pompy) czy te co są schowane głębiej, czyli te dużo większe??
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Patryk - jak moja skrzynia (po złożeniu) będzie hulać, to dam Ci drugą - oczywiście sprawną.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
-- oryginalny post 2012-02-28 20:19 --
ja mam faze żeby zrobić tamtą, bo pierwsze dwa biegi tak ładnie chodziły, nie było zastrzeżeń do niej, mały minus tylko w tym że 3 i 4 brak Ewentualnie się zamienimy to włożysz ją i Antoś będzie hasał zawsze to bezpieczniej na dwóch, no i fajnie słychać Vke jak wchodzi w obroty bo chce 3 zapiąć
-- dodano 2012-10-11 21:56 --
potrzebuje schemat skrzyni manuala do 2,2 gt
ja mam faze żeby zrobić tamtą, bo pierwsze dwa biegi tak ładnie chodziły, nie było zastrzeżeń do niej, mały minus tylko w tym że 3 i 4 brak Ewentualnie się zamienimy to włożysz ją i Antoś będzie hasał zawsze to bezpieczniej na dwóch, no i fajnie słychać Vke jak wchodzi w obroty bo chce 3 zapiąć
-- dodano 2012-10-11 21:56 --
potrzebuje schemat skrzyni manuala do 2,2 gt
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Witam,
Od niedawna jestem w posiadaniu Probka w automacie. Niestety auto nie chce jechać do tyłu. I teraz pytanie: jak sprawuje się automat w mk1? Czy jest to na tyle cywilizowana skrzynia, że da się nią fajnie dynamicznie pojeździć czy lepiej wstawić manual?
Przy okazji czy ma ktoś jakieś schematy, zdjęcia, opis skrzyni automatycznej? Remontował ktoś może takową sam lub w zakładzie?
Pozdrawiam
Od niedawna jestem w posiadaniu Probka w automacie. Niestety auto nie chce jechać do tyłu. I teraz pytanie: jak sprawuje się automat w mk1? Czy jest to na tyle cywilizowana skrzynia, że da się nią fajnie dynamicznie pojeździć czy lepiej wstawić manual?
Przy okazji czy ma ktoś jakieś schematy, zdjęcia, opis skrzyni automatycznej? Remontował ktoś może takową sam lub w zakładzie?
Pozdrawiam
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Da się pojeździć dynamicznie. Choć to nie manual. Mam porównanie bo posiadam i taką i taką choć z racji wieku Naszych probasków nie polecałbym nadwyrężać automata.
Co do remontu - wyżej masz posty świadczące że ktoś robił. U mnie w 3.0 Lx padło kiedyś sprzęgło hydrokinetyczne - robili mi w mieście goście, którzy się na tym znają. Schematy gdzieś mam. Jak znajdę chwile to podeśle.
A jeszcze jedno - Ty masz Gt,Gl czy Lx ?
Co do remontu - wyżej masz posty świadczące że ktoś robił. U mnie w 3.0 Lx padło kiedyś sprzęgło hydrokinetyczne - robili mi w mieście goście, którzy się na tym znają. Schematy gdzieś mam. Jak znajdę chwile to podeśle.
A jeszcze jedno - Ty masz Gt,Gl czy Lx ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Maxxum, dziekuje za odpowiedź. W sumie od razu mogłem pisać do Ciebie- zapomniałem, że masz automat:)
Wiem, że da się to naprawić i że ludzie z forum robili to nawet sami, ale te posty są sprzed 10lat
Mój to GT, w takiej budzie jak Twoj czerwony.
Wiem, że da się to naprawić i że ludzie z forum robili to nawet sami, ale te posty są sprzed 10lat
Mój to GT, w takiej budzie jak Twoj czerwony.
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT
Cześć.
Uwierz mi, że zrobienie "remontu" skrzyni nie jest karkołomne.
Moja jedna, jedyna rada:
miej dużo miejsca w pomieszczeniu gdzie będziesz ja remontował, rozkładaj wszystko pakując w strech i rób to tak żeby zachować kolejność.
Masz spokojnie 90 % szans , że zrobisz to poprawnie i skrzynia będzie działać bez problemu.
Uwierz mi, że zrobienie "remontu" skrzyni nie jest karkołomne.
Moja jedna, jedyna rada:
miej dużo miejsca w pomieszczeniu gdzie będziesz ja remontował, rozkładaj wszystko pakując w strech i rób to tak żeby zachować kolejność.
Masz spokojnie 90 % szans , że zrobisz to poprawnie i skrzynia będzie działać bez problemu.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP