Srubka na przepustnicy

Gość

Srubka na przepustnicy

Post autor: Gość »

Witam. Na przepustnicy jest srubka (patrzac z gory). Jak zaczalem krecic to w zaleznosci jak wkrecalem to obroty spadaja a jak wykrecalem to podwyzszaja. W moim 2,5 mialem troche za wysokie wolne obroty (ok1100), i teraz ta srubka ustawilem tak jak w katalogu autodata (650 + -/ 50). Mam pytanie : czy ta srubka nie sluzy do czegos innego np. do regulacji skladu mieszanki lub CO. A jezeli nie to gdzie jest srubka do CO bo w katalogu jest rysunek ze taka srubka wystepuje ale nie moge znalezc. A tak wogole to jak obnizylem te obroty to na LPG idzie lepiej jak na benzynce bo przedtem na gazie byl troche slabszy.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wydaje mi się że WSZYSTKIMI parametrami silnika, a szczególnie składem mieszanki i wolnymi obrotami powinien sterować komputer.
U mnie (2.5V6 MTX) jest tak że gdy auto się toczy to mogę wrzucić 3-jkę, puścić sprzęgło i całkowicie zdjąć nogę z gazu, a silnik nie zgaśnie tylko będzie trzymał 600 rpm, jeśli na luzie włączę spore obciążenie elektryczne, to komp sam podbija obroty do 900 rpm aby alternator zapewnił ładowanie.

Wczoraj w instrukcjach servisowych do I gen. znalazłem notę o wolnych obrotach, wynika z niej że wolne obroty bez obciążenia mogą być zbyt wysokie lub niskie tylko w wyniku awarii. Jest tam napisane że gdy wolne obroty są 'niespokojne' to można włączyć komp w tryb diagnostyczny (przestanie wtedy kontrolować wolne obroty) i śrubą o której wspomniałeś ustawić wartość około 650 rpm. W normalnej sytuacji, gdy komp pracuje normalnie (nie w trybie awaryjnym ani diagnostycznym) silnik nie powinien w ogóle reagować na kręcenie tą śrubą (w pewnym zakresie oczywiście).
Może masz uszkodzony elektromagnes sterujący wolnymi obrotami (w innych samochodach taką rolę pełni silnik krokowy uchylający przepustnicę).


Pozdrawiam Rafał
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam!
Faktycznie u mnie w Probe I też jest ta śruba. W momencie jak zdubały mi się wolne obroty zacząłem nią kręcić i co prawda spowodowało to podwyższenie obrotów (oto mi chodziło bo na wyższych mi nie gasł) ale efekt był krótkoterminowy tzn. po jakimś czasie komputer i tak schodził do prawidłowych obrotów i w zasadzie kręcenie nią nic nie dawało. Dlatego musiałem podciągnąć linke od gazu żeby mi nie gasł na wolnych.
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

śruby regulacyjne przy przepustnicy

Post autor: matix84 »

Witam,
do czego służą śruby regulacyjne znajdujące się przy przepustnicy. Jedna znajduje się w kolektorze ssącym, druga na cięgnie, którym dodaje się gaz.
I ewentualnie jak się je reguluje.
Za rady w stylu nie kręć już za późno, chciałem wyregulować wolne obroty i już pokręciłem.
Chyba, że tamtą śrubkę wystającą z kolektora mógłbym wyregulować do TPS-a, tzn. tak, żeby przy szczelinie 0.5mm włączały się wiatraki, a przy mniejszej nie.
Dodam, że nie dawno wymieniałem silnik a cały osprzęt pochodzi z poprzedniego. Więc raczej bez regulacji się nie obejdzie.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”