Strona 1 z 1
Srubka na przepustnicy
: 2003-01-25 18:26
autor: Gość
Witam. Na przepustnicy jest srubka (patrzac z gory). Jak zaczalem krecic to w zaleznosci jak wkrecalem to obroty spadaja a jak wykrecalem to podwyzszaja. W moim 2,5 mialem troche za wysokie wolne obroty (ok1100), i teraz ta srubka ustawilem tak jak w katalogu autodata (650 + -/ 50). Mam pytanie : czy ta srubka nie sluzy do czegos innego np. do regulacji skladu mieszanki lub CO. A jezeli nie to gdzie jest srubka do CO bo w katalogu jest rysunek ze taka srubka wystepuje ale nie moge znalezc. A tak wogole to jak obnizylem te obroty to na LPG idzie lepiej jak na benzynce bo przedtem na gazie byl troche slabszy.
: 2003-01-25 22:54
autor: Raf
Wydaje mi się że WSZYSTKIMI parametrami silnika, a szczególnie składem mieszanki i wolnymi obrotami powinien sterować komputer.
U mnie (2.5V6 MTX) jest tak że gdy auto się toczy to mogę wrzucić 3-jkę, puścić sprzęgło i całkowicie zdjąć nogę z gazu, a silnik nie zgaśnie tylko będzie trzymał 600 rpm, jeśli na luzie włączę spore obciążenie elektryczne, to komp sam podbija obroty do 900 rpm aby alternator zapewnił ładowanie.
Wczoraj w instrukcjach servisowych do I gen. znalazłem notę o wolnych obrotach, wynika z niej że wolne obroty bez obciążenia mogą być zbyt wysokie lub niskie tylko w wyniku awarii. Jest tam napisane że gdy wolne obroty są 'niespokojne' to można włączyć komp w tryb diagnostyczny (przestanie wtedy kontrolować wolne obroty) i śrubą o której wspomniałeś ustawić wartość około 650 rpm. W normalnej sytuacji, gdy komp pracuje normalnie (nie w trybie awaryjnym ani diagnostycznym) silnik nie powinien w ogóle reagować na kręcenie tą śrubą (w pewnym zakresie oczywiście).
Może masz uszkodzony elektromagnes sterujący wolnymi obrotami (w innych samochodach taką rolę pełni silnik krokowy uchylający przepustnicę).
Pozdrawiam Rafał
: 2003-01-26 12:18
autor: kollek
Witam!
Faktycznie u mnie w Probe I też jest ta śruba. W momencie jak zdubały mi się wolne obroty zacząłem nią kręcić i co prawda spowodowało to podwyższenie obrotów (oto mi chodziło bo na wyższych mi nie gasł) ale efekt był krótkoterminowy tzn. po jakimś czasie komputer i tak schodził do prawidłowych obrotów i w zasadzie kręcenie nią nic nie dawało. Dlatego musiałem podciągnąć linke od gazu żeby mi nie gasł na wolnych.
śruby regulacyjne przy przepustnicy
: 2009-11-22 20:58
autor: matix84
Witam,
do czego służą śruby regulacyjne znajdujące się przy przepustnicy. Jedna znajduje się w kolektorze ssącym, druga na cięgnie, którym dodaje się gaz.
I ewentualnie jak się je reguluje.
Za rady w stylu nie kręć już za późno, chciałem wyregulować wolne obroty i już pokręciłem.
Chyba, że tamtą śrubkę wystającą z kolektora mógłbym wyregulować do TPS-a, tzn. tak, żeby przy szczelinie 0.5mm włączały się wiatraki, a przy mniejszej nie.
Dodam, że nie dawno wymieniałem silnik a cały osprzęt pochodzi z poprzedniego. Więc raczej bez regulacji się nie obejdzie.