Strona 1 z 1

Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-06 21:33
autor: MI3000GT
Witam :scramble .mam taki problem z probkiem II, mianowicie kupilem probe 93 rok 2.5 v6 24v z gazem ale zwyklym ,pierwszej generacji i padl mi silnik (panewki przekrecil), kupilem drugi i to samo co pierwszy silnik i tak samo z trzecim, wiec juz chcialem oddac probe na zlom ale szkoda mi bylo bo ladne nadwozie wiec kupilem motor od mazdy xedos 97rok 2.0 v6 24v(model silnika KF) zalozylem go (sam silnik plus kolektory reszta od probe 2.5 v6) i mialem problem z bezyna, mianowicie mi sie ksztusil" ale to rozwiazalem i autko chulalo, na chamowni 168KM pokazalo na benzynie a na gazie tylko 140Km i tak fajnie dopuki cewka zaplonowa nie padla (iskrzyla ale nie palil) , wymienilem i ok, ale jak dalem gazu to z nowa cewka zaplon mi odcinalo juz przy 5.500 tys (wczesniej prawie przy 8000) ,ale pomijajac to zasysa mi olej z "odm" irzuca go na przepusnice ...a dalej spala, i niewiem czy to wina gazu( tworzy wieksze podcisnie) i czy cos z pokrywami? :roll: a dalej jak na gazie dam do osmiu tysiecy to pekaja mi podkladki co trzymaja sprezyne na zaworze( przy 5.5 nic sie nie dzieje)(tylko na prawej glowicy i pod walkiem na zaworach sacych- na szesciu sztukach ,wybiórczo), i wymienialem je i dalej to samo , pozniej wymienilem zawory, sprezyny, walek, az w koncu calo glowice z zaworami innym walkiem ,popychaczami..i nadal ten ojawi juz nie wiem ?urok czy Co? bo ja cos takiego samego moze sie dziac na dwoch roznych glowicah z osprzetem.??? macie pomysly

-- dodano 2010-02-06 21:33 --

:mrgreen: dodajac mam kolektory dolotowe od klze 2,5 l, wydech z nierdzewki , brak ergi katalizatora, przeplywomierz je50, dolot zimnego powierza, kolo zamachowe od 1,8 v6 24v mx3,elektryka i ecu od 2.5 v6 , spalanie max benzyny to 14l na 100km gazu 15,5l.

Re: silnik ssie olej, pekajace podkladki

: 2010-02-07 12:29
autor: Przemek-83
ja nie mam nic mądrego do powiedzenia ale ja po drugim silniku pozbył bym sie tego auta bez wzgledu na bude i kupił drugiego skoro tak lubisz ten model bo nie sądze zeby ten był wart tyle czasu,kasy i nerwów
ja tez mam zwykły gaz i nie mam takich problemów więc nie czepiaj się typu instalacji bo różnice w osiągach jak i spalaniu miedzy zwykła i sekwencja są minimalne pod noga nawet nie zauważalne bo sięgają około 5% sekwencja jest po prostu wygodniejsza

Re: silnik ssie olej, pekajace podkladki

: 2010-02-07 12:39
autor: MI3000GT
masz racje, ale wolalbym to zrobic bo przez to taniej go sprzedam,takto dzieki

Re: silnik ssie olej, pekajace podkladki

: 2010-02-07 13:40
autor: Sam
nie wiem nie mam pomysłów co to może być ale z ciekawości spytam czy czasem się nie przegrzewa ? może termostat zatkany i się smaży silnik, ale to raczej byś zauważył ;/ ogólnie to nie wiem jak te podkładki w takim silniku wyglądają ale ciężko mi aż wyobrazić sobie jaka to musi być siła żeby taka podkładkę rozwalić.

Re: silnik ssie olej, pekajace podkladki

: 2010-02-07 22:07
autor: OLEY
[o]Nie wiem, co zrobić z Twoim tematem... :shock:

Na razie zmieniam tytuł, bo o braniu oleju napisałeś w odpowiednim wątku.

Prosiłbym innych, aby, jeżeli znają odpowiedź, udzielali porad tylko w związku z pękającymi
podkładkami.

Pamiętajcie, że pisanie o wszystkim w jednym temacie zmniejsza Wasze szanse
na znalezienie konkretnych rzeczy w naszej wyszukiwarce.

Pozdrawiam.[/o]

Re: Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-08 12:37
autor: Sam
Przypomniało mi się coś ale być może to się w ogóle nie przyda - tak jak pisałem nie wiem jak te podkładki dokładnie wyglądają ale kiedyś jeździłem cadetem na dieslu i mnie bez przerwy pękał popychacz- tam jest tak zrobione że że miedzy samo regulatorem a zaworem jest taki mostek (nazwe go popychaczem) no i na te popychacze naciska wałek. Pamiętam że ojcu pękał ten popychacz kilka razy od razu po wymianie. Okazało się że samo regulator był zatkany że w ogóle nie pracował powodując pękanie. Ale naprawdę nie wiem jak to może być w tym silniku- przepraszam jeśli śmiecę ale chciałem pomóc chociaż naprowadzić.

Re: Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-08 17:26
autor: Basf_Wrocław
Ja myślę, że BMW lepiej zniesie kręcenie do odcięcia. Co do panewek to po wymianie silnika wlewa się do niego olej. 168 koni z KFa to niezły wynik, jak wpadniesz na zlot to się ścigniemy. Głowice od czego zakładałeś do tego KFa ? Od KLa ? To samo pytanie co do wałków. Tak na marginesie, wynalazki często się psują. Zastanów się czy nie lepiej włożyć KLa i zacząć go traktować jak samochód cywilny, a nie Subaru.

Re: Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-08 21:13
autor: Przemek-83
też mi sie wydaje,że za dużo wymagałes od tego silnika i dotawał w palnik ostro a pamietaj z h... bata nie ukręcisz i na ogół takie mody taki maja finał

Re: Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-26 11:40
autor: MI3000GT
witam.głowice mam od k8 czyli od1.8 mocno splanowane sprezanie mam 10do1 jak w kf-ze walki oczywiscie od kl01 ale wyszlifowane na sportowe przez pewna firme. a juz rozwiazalem ten problem zapchana miałem chydraulike w popychaczach podobnie jak kolega w kadecie i dla tego pekaly . takto dzieki.

Re: Pękajace podkladki trzymające sprężyny zaworów [2.5 V6]

: 2010-02-26 14:49
autor: Sam
Nie ma za co :) ciesze się że pomogłem właśnie to było jedyne co mi do głowy przychodziło
pozdro