Strona 1 z 2

MaN ShIfT ...

: 2004-05-23 17:38
autor: Gawros
Od niedawna jezdze Probasem USA z 89r. ASB . Auto jest swietne ! Mialem problemy z zapalajacym sie "man shiftem" i zrobilem skrzynie , sprzeglo i elekryke - wydalem kupe kasy . Czesciowo problem zniknal bo mocy juz nie traci ale na dziurach zapala sie dalej ta zlosliwa kontrolka ... Co ona oznacza ? ? ? ( co z tym zrobic )
Pozdro dla Probe-maniakow ! :)

: 2004-05-23 17:55
autor: AXEL
Ta kontrolka jest od sondy lambda,u mnie zapalała się na gazie,ale już mi to wyregulowali,teraz się nie zapala.

: 2004-05-23 20:52
autor: flanker
AXERL To masz dziwne auto... ManShift oznaczy tryb ręcznej zmiany biegów w automacie. Lampka o której ty mówisz to Check Engine i zapala się jak są problemy z silnikiem (np sonda lambda przekłamuje i mieszanka jest zla)

Jeżeli lampka się zapala i miga oznacza to problem z pracą ASB. Prawdopodnie uszkodzeniu uległ moduł sterujący pracą skrzyni. (też tak miałem. 300 i po kłopocie )

: 2004-05-23 21:18
autor: AXEL
Sorry ,popieprzyłem kontrolki :oops:

: 2004-05-24 01:57
autor: wingerman
heh... :D

Ja mam automat i jest wszystko ok, wydaje mi sie ze problem moze byc banalny, zacznij od rozlaczenia przelacznika (manual) na drazku skrzyni biegow, mysle ze prawdopodobnie ma jakis luz wewnatrz i czasem zaskakuje sam na wybojach.

KoLeJnE PyTaNiE O MS ...

: 2004-06-25 19:09
autor: Gawros
WiTaM ponownie ! Juz kiedys zadalem pytanie o zapalajaca sie ikonke "NAM SHIFT" strasznie mnie denerwowala Problem zostal wyjasniony - oczywiscie duzo ze mnie wycisnal :( Ale pozostaje niewyjasnione pytanie DO CZEGO SLUZY przycisk w dzwingni zmiany biegow :?: :?: :?: Za odpisanie bede wdzieczny 8)
Ford Probe GL 89 ASB Wrocław[/img]

: 2004-06-25 19:28
autor: flanker
MAN SHIFT (Manual Shift) przełącznik ręcznej zmiany biegów..
L = 1 bieg
D= 2 bieg
(D)= 3 bieg

: 2004-06-25 19:38
autor: wingerman
No nie... Gawros, pokombinuj i bedziesz wiedzial.

Man Shift sluzy do recznej zmiany biegow.
Nie bede tu opisywal zachowywania sie skrzyni na poszczegolnych polozeniach bez wlaczoneo Man Shift.
Skoncentruje sie na jezdzie z jego wykorzystaniem. Wszystko co dalej czytasz dotyczy jazdy z wcisnietym przyciskiem - Man Shift.

Zaczynamy:
Pozycja "L" - samochod jezdzi tylko na pierwszym biegu, nie zmieni go automatycznie, aby zmienic bieg przesowasz dzwignie na pozycje "D"

Pozycja "D" - samochod rusza i jezdzi na drugim biegu, podobnie z ich zmiana, mozesz zredukowac przesowajac pozycje na pozycje"L" lub zmienic bieg na wyzszy "D w koleczku".

Pozycja "D w koleczku" SIWETNA DO RUSZANIA W ZIME - samochod rusza i porusza sie tylko na trzecim biegu mozesz zredukowac na IIbieg poz. "D" a potem na I bieg poz. "L"

UWAGA nie redukuj na pozycje "L" jesli samochod porusza sie zbyt szybko (nawet kolo 40km/h).

Dodatkowo zmaina jaka odczujesz przy wcisnietym MAN SHIFT, bedzie mozliwosc hamowania skrzynia biegow po zdjeciu nogi z pedalu gazu, dokladnie tak jak przy klasycznej skrzyni hamuje silnik gdy zdejmiemy noge z gazu a nie wciskamy sprzegla.

Man Shift swietnie wykorzystasz w korkach by co chwila nie wciskac hamulca, wystarczy zdjac noge z gazu a samochod zacznie zwalniac (nie irytujac goscia w samochodzie za toba, ktorego jak sadze wkurza to ze co chwila wciskasz hamulesc). :D
Man Shift przydatny jest rowniez gdy zjezdzasz z gory i nie chcesz ciagle podhamowywac samochodu by sie za bardzo nie rozpedzal.

PS.Moznaby to wszystko jeszcze rozwinac o kilka trikow jakie mozesz stosowac jezdzac z wcisnietym, jak i wycisnietym Mas Shift... pokombinuj, fajna sprawa.

: 2004-06-25 23:00
autor: Gość
Winger bardzo dobrze to opisal, ale biorac pod uwage wrazenia. W rzeczywistosci pracy skrzyni jest to bardziej skomplikowany proces.

Do czego sluzy...
Wylaczenia 4. biegu (jak nadbieg w manulau), a przy okazji do wskazania, ze cos jest nie tak w ASB. Pomine kwestie jak sie zachowuje przy nieprawidlowej pracy skrzyni. Rozwiniecie tematu na zyczenie :D

Zyczenie ...

: 2004-06-26 18:56
autor: Gawros
GREYG jak bys mogl to rozwin temat bo dla mnie to JESZCZE czarna magia ... A nie chce rozwalic skrzyni ( juz ze mnie wycisnela $$$ ) :shock:

: 2004-06-26 19:15
autor: Gość
W skrocie wyglada to tak, ze aby chronic sie przed uszkodzeniem ABS, nalezy:
- normalnie jezdzimy na D,
- jesli jezdzimy po miescie (do 80km/h), mozemy uzywac O/D w pozycji D, co pozwoli nam zaoszczedzic na paliwie. Wynika to glownie na tym, ze nie wylaczajac 4. bieg (nadbieg) przyciskiem O/D, tracimy niepotrzebnie moc silnika na pokonanie oporow, ktore powstaja w wyniku jazdy na 4. biegu z predkoscia n.p. 50km/h. Mozna to przyrownac do jazdy z ta predokoscia manualem na 5. biegu.
- pozostale pozycje sluza przede wszystkim jezdzie z malymi predkosciami w sytuacji kiedy n.p. musimy podjechac pod wysokie wzniesienie lub gdy ciagniemy inne auto.

Re: Main shift na time shift

: 2010-05-10 13:10
autor: Maverick1989
przeczytałem cały temat i nadal nie wiem to czego służy ta kontrolka AN SHIFT przy automacie u mnie jest tak że ta kontrolka zapala się gdy naduszę mały przycisk przy automatycznej skrzynie może ktoś mi wyjaśnić co to znaczy ??

Re: Main shift na time shift

: 2010-05-10 13:11
autor: Robert
=D> Bo o tym mówi ten drugi temat, bez "time shift" w tytule...

Re: kody serwisowe 4EAT

: 2010-05-10 17:42
autor: Maverick1989
witam przeczytałem wątek i już wiem że przycisk MAN SHIFT służy do ręcznej zmiany biegów ale jak się to robi przy automacie(do góry wyższy bieg na dół niszy ?? czy jak bo nie wiem) #-o

Re: kody serwisowe 4EAT

: 2010-05-10 22:34
autor: Eli
Może ja czegoś nie wiem, ale on służy do ręcznej redukcji biegu i zblokowaniu skrzyni w tej pozycji. O ręcznej zmianie biegów niestety nie ma mowy :evil:

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-11 08:24
autor: Robert
[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-11 09:02
autor: Maverick1989
Robert pisze:[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]
dzięki Robert za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na moje pytanie :D i sorry że musiałeś za mnie jej poszukać #-o w przyszłości na pewno tak nie będzie :!:

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-12 13:35
autor: Eli
No i "czegoś" nie wiedziałem. :shock: Ile jeszcze ten samochód będzie mnie zaskakiwał :scramble :?:

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-15 19:39
autor: Maverick1989
próbowałem jazdy z MAN SHIFT i dochodzę do wniosku że ten przycisk chyba mi nie działa #-o bo gdy go włańczam dźwignie ustawiam w pozycji L auto wkręca mi się tylko na 2000 obr. :!: i wo gule nie rusza kiedy na do miast ustawiam w pozycji D auto oczywiście jedzie ale zachowuje się tak jakby cały czas była automatyczna skrzynia biegów :shock: czemu tak uważam a dlatego że auto jedzie mi nawet 130 Km/h bez ruszenia dźwigni zmiany biegów :? gdyby była włączona ręczna skrzynia biegu auto na pewno by się do takiej prędkości się nie rozpędziło :!: :scramble macie jakieś rady co może być przyczyną tego :?:

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-16 12:23
autor: Robert
Strona :arrow: http://www.performanceprobe.com/info/op ... lector.htm opisuje działanie tak, jak Winger, ale wg serwisówki (nie ma w niej instrukcji obsługi dla kierowcy, ale znalazłem schemat działania komponentów skrzyni) w trybie automatycznym w pozycji Low wybierane są biegi 1 i 2, w Drive 1-3 i w OverDrive 1-4, natomiast w "manualnym" L też 1-2, zaś D i OD 2-3.
at.png
(11.39 KiB) Pobrany 1 raz

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-17 09:59
autor: wujeksex
Temat powinien trafić do I-gen, bo w Degeneracji działa to całkowicie inaczej:
Pozycja D - full automat.
Wciśnięty przycisk O/D OFF (OverDrive OFF) - wyłączony nadbieg, czyli 4 bieg. 1-3 działają w automacie.
Pozycja 2 - tylko 2 bieg.
Pozycja 1 - tylko 1 bieg.

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-17 15:56
autor: Robert
Jak znajdziesz :P i wciśniesz tytułowy przycisk Man Shift, to później działa identycznie.

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-17 15:59
autor: wujeksex
Ha :!: A właśnie, że nie :wink:
I-gen ma "bardziej" automatyczną skrzynię niż D-gen.
W I-gen jakby się nie wciskało i ustawiało wajchy, to i tak w jakimś stopniu pracuje w automacie.

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-17 16:21
autor: Robert
Uwaga - poniższy schemat pokazuje działanie poszczególnych elementów skrzyni 4EAT'93 (w d.generacji), nie dotyczy tego wątku ani działu i służy wyłącznie wyprowadzeniu WujkaHexa z błędu :P

Re: MaN ShIfT ...

: 2010-05-17 16:47
autor: wujeksex
Eeee, ale w czarnym miałem skrzynię CD4E i ona działała tak jak to opisywałem.
Jak wajchę :mrgreen: przestawiłem na 1, to był tylko pierwszy bieg i nie ważne czy O/D OFF było włączone czy nie, Probas jechał na pierwszym biegu i ni ch*** na drugi sam nie zmienił.
To samo tyczy się pozycji "2". Ruszał z dwójki i tak jechał, póki nie zmieniłem na "D", lub "1".

Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś tam rzeźbę odwalił i tak działał.
Jest też możliwe, że źle interpretuję Twój schemat działania skrzyni (po nocce i piątym dużym piwie trochu ciężko :wink: ).