Jest taka kwestia:
Gdy na pracującym silniku wykręcę korek od wlewu oleju to silnik mi gaśnie !!!
Silnik jest świeżo po remoncie i mechanik, który to składał mówi że to jest normalne dla tych silników (pokłóciłem się z nim w tej kwestii,ale to nieważne).
Najgorsze jest to że opinie mechaników są zupełnie różne: jedni mówią że jest do niedopuszczalne aby silnik zgasł natomiast drudzy twierdzą że w tym w tym silniku jest to normalne. Nie wiem czy mam się tą sprawą zająć czy ją zbagatelizować.
Sprawdźcie prosze jak zachowują się Wasze Fordy - to Wam zajmie parę minut, a ja będę wiedział co mam dalej robić.
Aha,wiem również ze sondy Lambd'a (nie wiem jak to sie pisze ;P) są walnięte tzn. gdy podłacze auto do komputera to wskazuje ze cos jest z nimi nie tak (chodzi tu o jakis pomiar tlenu albo cos w tym rodzaju). Czy to że silnik gaśnie to może też być wina tych sond.
No i na końcu jeszcze jedna sprawa: skaczą mi obroty tzn gdy auto stoi lub toczy się na luzie to obroty potrafią skoczyć na chwile o około 200-400 obr./min w górę. Co może też być przyczyną tego ? (może coś z odpowietrzeniem ? może coś trzeba przeczyścić ?)
Mój Probe to model z 1993 r. wersja USA 2.5 V6
Z góry WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC.
3majta się, pozdrawiam.
Dlaczego silnik gaśnie po dkręceniu korka wlewu oleju ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: PROBLEM Z SILNIKIEM,SONDAMI I OBROTAMI...PLEASE HELP !!!
Oczywiście silnik powinien zgasnąć po odkręceniu korka wlewu oleju, co więcej, jeśli nie gaśnie to wtedy może być powód do zmartwienia
Sprawdziłem dokładnie dlaczego silnik gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju. Oczywiście dla tego że dostaje lewe powietrze przez koniec systemu PCV czyli przez wężyk idący od kolektora dolotowego (jest podłączony do kolanka łączącego przepływomierz z przepustnicą) do tylnej pokrywy zaworów.
Gdy odłączyłem ten wężyk i zatkałem kolektor dolotowy to można było odkręcić korek wlewu a silnik nie reagował, wystarczyło odetkać kolanko na kolektorze by silnik zgasł.
P.S.
Nie wiem jak się powinny zachowywać zagazowane silniki
Oczywiście opisuję zachowanie się silnika ciepłego, zimny silnik dostaje więcej powietrza i ma wyższe obroty więc efekt ten będzie słabszy (na zimnym nie sprawdzałem).
Sonda lambda informuje że mieszanka jest zbyt uboga/bogata nie informuje jak bardzo jest uboga/bogata PCM reaguje na wskazania sond lambda łagodnie korygując skład mieszanki, gdy gwałtownie dostanie lewe powietrze to nie zdąży skorygować składu mieszanki bo zgaśnie.
System PCV zaznaczony na żółto, główna rola zaworu PCV to zabezpieczenie przed cofnięciem się gazów z kolektora ssącego co mogło by spowodować detonację gazów w komorze wału korbowego (cytat z serwisówki). Główną rolą PCV jest ograniczenie emisji do atmosfery gazów z komory wału (opary oleju, przedmuchy) a też 'przewietrzanie' komory wału i głowic co ma na celu zmniejszenie wilgotności i odczynów kwaśnych sprzyjających korozji (też cytat).
Opis z serwisówki:
GDY ODKRĘCISZ WLEW OLEJU NA WOLNYCH OBROTACH, OTWIERASZ DROGĘ KTÓRĄ SILNIK MOŻE ZASYSAĆ POWIETRZE Z POMINIĘCIEM PRZEPŁYWOMIERZA (PRZEZ SYSTEM PCV). PONIEWAŻ POWIETRZE PŁYNIE PRZEZ WLEW OLEJU I SYSTEM PCV ZAMIAST PRZEZ FILTR POWIETRZA I PRZEPŁYWOMIERZ, PRZEPŁYWOMIERZ WYKAZUJE SPADEK ILOŚCI ZASYSANEGO POWIETRZA W WYNIKU CZEGO PCM ZMNIEJSZA ILOŚĆ PODAWANEGO PALIWA I SILNIK GAŚNIE.
Sprawdziłem dokładnie dlaczego silnik gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju. Oczywiście dla tego że dostaje lewe powietrze przez koniec systemu PCV czyli przez wężyk idący od kolektora dolotowego (jest podłączony do kolanka łączącego przepływomierz z przepustnicą) do tylnej pokrywy zaworów.
Gdy odłączyłem ten wężyk i zatkałem kolektor dolotowy to można było odkręcić korek wlewu a silnik nie reagował, wystarczyło odetkać kolanko na kolektorze by silnik zgasł.
P.S.
Nie wiem jak się powinny zachowywać zagazowane silniki
Oczywiście opisuję zachowanie się silnika ciepłego, zimny silnik dostaje więcej powietrza i ma wyższe obroty więc efekt ten będzie słabszy (na zimnym nie sprawdzałem).
Sonda lambda informuje że mieszanka jest zbyt uboga/bogata nie informuje jak bardzo jest uboga/bogata PCM reaguje na wskazania sond lambda łagodnie korygując skład mieszanki, gdy gwałtownie dostanie lewe powietrze to nie zdąży skorygować składu mieszanki bo zgaśnie.
System PCV zaznaczony na żółto, główna rola zaworu PCV to zabezpieczenie przed cofnięciem się gazów z kolektora ssącego co mogło by spowodować detonację gazów w komorze wału korbowego (cytat z serwisówki). Główną rolą PCV jest ograniczenie emisji do atmosfery gazów z komory wału (opary oleju, przedmuchy) a też 'przewietrzanie' komory wału i głowic co ma na celu zmniejszenie wilgotności i odczynów kwaśnych sprzyjających korozji (też cytat).
Opis z serwisówki:
Podsumowanie:Positive Crankcase Ventilation (PCV) System
The Positive Crankcase Ventilation (PCV) system vents harmful blow-by fumes from the engine crankcase into the intake manifold (9424) for burning with the fuel and air mixture. The Positive Crankcase Ventilation Valve (PCV valve) (6A666) varies the amount of blow-by gases fed to the intake manifold in direct relation to engine demand and serves to prevent combustion backfiring into the crankcase. Thus, the benefits from the PCV system include the ability to:
* maximize the oil cleanliness by venting moisture and corrosion from the crankcase.
* protect against crankcase explosions.
* automatically regulate the ventilation of crankcase blow-by gases to the intake manifold in direct relation to engine operating conditions.
For further information regarding the makeup of the PCV system and its relationship to other engine/emission systems, refer to the schematic diagrams in Section 3B of the 1994 «Powertrain Control/Emissions Diagnosis Manual» .
The amount of blow-by gas allowed into the intake manifold from the crankcase is controlled by the PCV valve. The positive crankcase ventilation valve acts as a one-way valve; it does not allow anything from the intake manifold to pass into the crankcase. The PCV valve is located on top of the front (LH) valve cover (6582).
GDY ODKRĘCISZ WLEW OLEJU NA WOLNYCH OBROTACH, OTWIERASZ DROGĘ KTÓRĄ SILNIK MOŻE ZASYSAĆ POWIETRZE Z POMINIĘCIEM PRZEPŁYWOMIERZA (PRZEZ SYSTEM PCV). PONIEWAŻ POWIETRZE PŁYNIE PRZEZ WLEW OLEJU I SYSTEM PCV ZAMIAST PRZEZ FILTR POWIETRZA I PRZEPŁYWOMIERZ, PRZEPŁYWOMIERZ WYKAZUJE SPADEK ILOŚCI ZASYSANEGO POWIETRZA W WYNIKU CZEGO PCM ZMNIEJSZA ILOŚĆ PODAWANEGO PALIWA I SILNIK GAŚNIE.
1 - Przy manualnej skrzyni ma zgasnąć, przy automacie nie zgaśnie. Nigdy nie dociekałem ale przed kupnem obejrzałem kilka probasków - wszystkie gasły, oprócz jednego - w automacie. Poza tym kogokolwiek nie spytałem na forum - każdy mówił tak samo. Więc...
2 - Do momentu kiedy płyn chłodniczy nie osiągnie temperatury 60st.C silnik podaje wzbogaconą dawkę paliwa i w sumie olewa wskazania przepływomierza i sond. Prosty test - przy zimnym silniku odłącz przewód do przepływomierza (tuż za filtrem powietrza).
Ps. Mój gaśnie (manual).
Aha - mowa o silniku 2,5V6 bo 2,2 w Igen. może zachowywać się inaczej.
zmiany w temacie by wingerman
2 - Do momentu kiedy płyn chłodniczy nie osiągnie temperatury 60st.C silnik podaje wzbogaconą dawkę paliwa i w sumie olewa wskazania przepływomierza i sond. Prosty test - przy zimnym silniku odłącz przewód do przepływomierza (tuż za filtrem powietrza).
Ps. Mój gaśnie (manual).
Aha - mowa o silniku 2,5V6 bo 2,2 w Igen. może zachowywać się inaczej.
zmiany w temacie by wingerman
Ostatnio zmieniony 2004-05-26 10:28 przez MiH, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Rozmowy przeniosłem do tego tematu i tam proszę kontynuować kolejne dyskusje:wingerman pisze:
Chetnego modka prosze o pozamiatanie.
po odkreceniu korka od oleju 2,5 V6
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Pawel_-5
- Posty: 373
- Rejestracja: 2010-06-09 21:29
- Samochód: Probe 2.5 V6 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=18025
- Lokalizacja: Gdynia
Re:
MiH pisze:1 - Przy manualnej skrzyni ma zgasnąć, przy automacie nie zgaśnie. Nigdy nie dociekałem ale przed kupnem obejrzałem kilka probasków - wszystkie gasły, oprócz jednego - w automacie. Poza tym kogokolwiek nie spytałem na forum - każdy mówił tak samo. Więc...
zmiany w temacie by wingerman
Ja mam w automacie i mi prawidłowo gaśnie. Przecież nie ma tu żadnego związku ze skrzynią.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Dlaczego silnik gaśnie po dkręceniu korka wlewu oleju ?
A moj nie gasnie (automat)