Dlaczego silnik gaśnie po dkręceniu korka wlewu oleju ?
: 2004-05-25 17:59
Jest taka kwestia:
Gdy na pracującym silniku wykręcę korek od wlewu oleju to silnik mi gaśnie !!!
Silnik jest świeżo po remoncie i mechanik, który to składał mówi że to jest normalne dla tych silników (pokłóciłem się z nim w tej kwestii,ale to nieważne).
Najgorsze jest to że opinie mechaników są zupełnie różne: jedni mówią że jest do niedopuszczalne aby silnik zgasł natomiast drudzy twierdzą że w tym w tym silniku jest to normalne. Nie wiem czy mam się tą sprawą zająć czy ją zbagatelizować.
Sprawdźcie prosze jak zachowują się Wasze Fordy - to Wam zajmie parę minut, a ja będę wiedział co mam dalej robić.
Aha,wiem również ze sondy Lambd'a (nie wiem jak to sie pisze ;P) są walnięte tzn. gdy podłacze auto do komputera to wskazuje ze cos jest z nimi nie tak (chodzi tu o jakis pomiar tlenu albo cos w tym rodzaju). Czy to że silnik gaśnie to może też być wina tych sond.
No i na końcu jeszcze jedna sprawa: skaczą mi obroty tzn gdy auto stoi lub toczy się na luzie to obroty potrafią skoczyć na chwile o około 200-400 obr./min w górę. Co może też być przyczyną tego ? (może coś z odpowietrzeniem ? może coś trzeba przeczyścić ?)
Mój Probe to model z 1993 r. wersja USA 2.5 V6
Z góry WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC.
3majta się, pozdrawiam.
Gdy na pracującym silniku wykręcę korek od wlewu oleju to silnik mi gaśnie !!!
Silnik jest świeżo po remoncie i mechanik, który to składał mówi że to jest normalne dla tych silników (pokłóciłem się z nim w tej kwestii,ale to nieważne).
Najgorsze jest to że opinie mechaników są zupełnie różne: jedni mówią że jest do niedopuszczalne aby silnik zgasł natomiast drudzy twierdzą że w tym w tym silniku jest to normalne. Nie wiem czy mam się tą sprawą zająć czy ją zbagatelizować.
Sprawdźcie prosze jak zachowują się Wasze Fordy - to Wam zajmie parę minut, a ja będę wiedział co mam dalej robić.
Aha,wiem również ze sondy Lambd'a (nie wiem jak to sie pisze ;P) są walnięte tzn. gdy podłacze auto do komputera to wskazuje ze cos jest z nimi nie tak (chodzi tu o jakis pomiar tlenu albo cos w tym rodzaju). Czy to że silnik gaśnie to może też być wina tych sond.
No i na końcu jeszcze jedna sprawa: skaczą mi obroty tzn gdy auto stoi lub toczy się na luzie to obroty potrafią skoczyć na chwile o około 200-400 obr./min w górę. Co może też być przyczyną tego ? (może coś z odpowietrzeniem ? może coś trzeba przeczyścić ?)
Mój Probe to model z 1993 r. wersja USA 2.5 V6
Z góry WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC.
3majta się, pozdrawiam.