Ozyryz
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Ozyryz
Probek jest dalej w budowie i ciągłych przeróbkach ale spokojnie śmiga po drogach
Bardzo dużo czasu zwlekałem z opisem modów bo tak jak wyżej napisałem jeszcze go nie skończyłem no i wolny czas u mnie jest jak święty Gral czyli go nie mam
Ale tak po krótce :
Silnik klde + kompletny remont
tłoki ze średnimi półkami z jakiegoś kl-a pierścionki rpm
korbki kj
panewki korbowodowe i główne acl
uszczelki pod głowice oryginał drogie jak cholera
Głowice seria z wałkami kl01
plus nowe śruby
i porting kolektora ssącego z usuniętymi vrisami
Paliwo
warbo255hp 10 br
wtryski kj 2.3 milera
regulator + fmu10:1
Wydech
kolektory seria proste plus orurowanie pod turbo home made
holset hx40
waste gate 44mm
Skrzynia
Ciągle rzeźbiona i wymieniana na inne rzeźby
zastanawiam sie czy z 2.2 turbo nie była mocniejsza gdyby tak wkład podszedł do standardowej obudowy.
Sprzęgło tarcza okuta kevlarem, docisk, łożysko exedi, zamach k8
hamulce
przód mazda xedos9 dwu tłoczkowe na tarczy 280mm
trzeba było jarzma przerabiać pod zwrotnice od proba.
Tył seria- jeszcze
Zawiecha
Seria w planach gwint i poliuretan + 18" z rx8
W najbliższych planach do zrobienia IC, przejscie na obd2 z przeplywka z kj do tego jakaś świnka i afr.
Dmucham 0.7 bar nie mam pojęcia ile koni ale leci jak wściekły, na hamownie pojadę jak go skończę chyba że wcześniej wykończę silnik bez afr:)
Bardzo dużo czasu zwlekałem z opisem modów bo tak jak wyżej napisałem jeszcze go nie skończyłem no i wolny czas u mnie jest jak święty Gral czyli go nie mam
Ale tak po krótce :
Silnik klde + kompletny remont
tłoki ze średnimi półkami z jakiegoś kl-a pierścionki rpm
korbki kj
panewki korbowodowe i główne acl
uszczelki pod głowice oryginał drogie jak cholera
Głowice seria z wałkami kl01
plus nowe śruby
i porting kolektora ssącego z usuniętymi vrisami
Paliwo
warbo255hp 10 br
wtryski kj 2.3 milera
regulator + fmu10:1
Wydech
kolektory seria proste plus orurowanie pod turbo home made
holset hx40
waste gate 44mm
Skrzynia
Ciągle rzeźbiona i wymieniana na inne rzeźby
zastanawiam sie czy z 2.2 turbo nie była mocniejsza gdyby tak wkład podszedł do standardowej obudowy.
Sprzęgło tarcza okuta kevlarem, docisk, łożysko exedi, zamach k8
hamulce
przód mazda xedos9 dwu tłoczkowe na tarczy 280mm
trzeba było jarzma przerabiać pod zwrotnice od proba.
Tył seria- jeszcze
Zawiecha
Seria w planach gwint i poliuretan + 18" z rx8
W najbliższych planach do zrobienia IC, przejscie na obd2 z przeplywka z kj do tego jakaś świnka i afr.
Dmucham 0.7 bar nie mam pojęcia ile koni ale leci jak wściekły, na hamownie pojadę jak go skończę chyba że wcześniej wykończę silnik bez afr:)
- Załączniki
-
- prob.jpg (39.19 KiB) Przejrzano 12233 razy
-
- Montaż tabletu jako komputer pokładowy gps odtwarzacz mp3 video itp itd
- DSC_1218.JPG (56.8 KiB) Przejrzano 12233 razy
Ostatnio zmieniony 2018-06-27 20:32 przez Ozyryz, łącznie zmieniany 15 razy.
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: Ozyryz
Pozytywnie
Cała seria - dziwne tylne plastikowe nadkola były w tych rocznikach, bardzo wystające. Ale w sumie nie rzucają się w oczy
Cała seria - dziwne tylne plastikowe nadkola były w tych rocznikach, bardzo wystające. Ale w sumie nie rzucają się w oczy
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
- pablo89
- Posty: 31
- Rejestracja: 2009-11-12 19:21
- Samochód: Probe 2,5 V6 97r - sprzedane
- Galeria: viewtopic.php?t=17690
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Ozyryz
Fajny probek
Pozdro
To są tylko plastikowe nakładki na rant nadkola których łatwo się pozbyćTYGRYSEX pisze:
...dziwne tylne plastikowe nadkola były w tych rocznikach, bardzo wystające. Ale w sumie nie rzucają się w oczy
Pozdro
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Mi się to nawet podoba
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Ozyryz
Ozyryz i takie masz prawo ................ Pochwalam to ze nie dajesz sie sprowokowac Pozdro
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: Ozyryz
Sprowokować ? Od prowokacji jest ten od "zgnitych" progówNatan pisze:Pochwalam to ze nie dajesz sie sprowokowac c
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Ozyryz
Moze i masz racje ale jak jest spokoj to go lepiej nie prowokowac
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
od zgniłych progów?? a kto to?
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Małe update
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Ozyryz
Gruby update Ładnie to wygląda, potencjał na najmocniejsze Probe w PL jest
Skrzynią z jedynki bym sobie głowy bardzo nie zawracał, chociaż ja jeżdżę na swojej już z 2000km i ciągle chodzi
Skrzynią z jedynki bym sobie głowy bardzo nie zawracał, chociaż ja jeżdżę na swojej już z 2000km i ciągle chodzi
- marek08
- Posty: 341
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Ozyryz
Przy ilu wstaje ten hx40 w takim silniczku? Intercooler koniecznie bo przy takim turbo na wierzchu to pewnie piekarnik jest konkret, ale lag sie dodatkowo zwiekszy Szacun za mody i czekam na wynik, fajnie ze Proby zaczynaja sie modzic
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Właśnie coś jest w tych skrzyniach z jedynaczki, a muszę znaleźć jakieś rozwiązanie bo już nie zliczę ile skrzyń wymieniłem w obecnej padają synchronizatory ale mogło to być moje niedopatrzenie jak wkładałem wałek sprzęgłowy z innej z k8 , tarcze mam na kevlarze nie spiekową więc aż tak mocno nie zlepia.
A holsecik wstaje już od 3tysi z kawałkiem ale na 0.2 bara przy 3 biegu powyżej 4 tysiecy łąduje 0.5 i szybko rośnie do 0.7
A holsecik wstaje już od 3tysi z kawałkiem ale na 0.2 bara przy 3 biegu powyżej 4 tysiecy łąduje 0.5 i szybko rośnie do 0.7
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
No pod maska można kurczaka usmażyć, intercooler trafi na stówę najpierw muszę ogarnąć kompa najlepiej z mileni i przeplywke kl47, bo strasznie go zalewa na wolnych a to powinno rozwiązać ten problem a na doładowanie myślałem o det3 plus jakiś elektrozawór na wastegate to sterowania.
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
kolejne male update, niestety tym razem nie zbyt szczęśliwe.
Probe miał dostać układ zapłonowy na edisie6 oraz det3 i ta długo wyczekiwana mapę ale jak to bywa, że nieszczęścia chodzą parami to holset do regeneracji, silniczek (ale tylko troszkę się zesrał) to do tego rozwaliło skrzynie biegów.
eh no cóż,skrzynia biegów tym razem f40 truj wałkowa niestety sporo przeróbek żeby ja przytwierdzić do silnika, ale ja nie dam rady ?!
Skrzynia ma przełożenia na poszczególnych biegach:
1- 3.917
2- 2.04
3- 1.321
4- 0.954
5- 0.755
6- 0.623
No i główne 3.75
Skrzynie są pancerne a na rynku wtórnym jest mnóstwo części do niej co pozwala modyfikować ja według własnych potrzeb.
korba kj z przymierzonym nowym tłokiem 0.50mm f40 po prawej sorry za jakość
Probe miał dostać układ zapłonowy na edisie6 oraz det3 i ta długo wyczekiwana mapę ale jak to bywa, że nieszczęścia chodzą parami to holset do regeneracji, silniczek (ale tylko troszkę się zesrał) to do tego rozwaliło skrzynie biegów.
eh no cóż,skrzynia biegów tym razem f40 truj wałkowa niestety sporo przeróbek żeby ja przytwierdzić do silnika, ale ja nie dam rady ?!
Skrzynia ma przełożenia na poszczególnych biegach:
1- 3.917
2- 2.04
3- 1.321
4- 0.954
5- 0.755
6- 0.623
No i główne 3.75
Skrzynie są pancerne a na rynku wtórnym jest mnóstwo części do niej co pozwala modyfikować ja według własnych potrzeb.
korba kj z przymierzonym nowym tłokiem 0.50mm f40 po prawej sorry za jakość
Ostatnio zmieniony 2019-02-24 19:40 przez Ozyryz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Pewnie widzieliście to milion razy ale znalazłem w garażu stare korby z kla
do porównania. lewa kl prawa kj
do porównania. lewa kl prawa kj
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Ozyryz
Widać wiosna idzie i Probaski budzą się do życia, tzn. ich właściciele.
Czekamy na dalsze relacje
Czekamy na dalsze relacje
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Oczywiście ale trochę to zajmie czasu
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Kolejny mały edit:
Niestety ale przytarłem kla i zrezygnowałem z jego naprawy na rzecz z32se 3.2l v6 z łopla silnikowi nie straszne 500koni w serii (trzeba odprężyć do 8.5:1) a po wymianie panewek na mocniejsze można śmiało 600+
No ale żeby było łatwiej postanowiłem go uruchomić na osprzęcie z złomegi 2.5 v6.
Jednak 600 koni i napęd na przód to bez sens dlatego pomalutku robi sie probe 3.2T rwd
Tak w skrócie cały pas przedniego i tylnego zawieszenia ląduje z rx8 plus tylna podłoga itp.. zdjęcia w miarę postępu prac.
Hamulce na razie z poprzedniego setupu.
Silnik z32se skrzynia r25/28 wersja z diesla przynajmniej na chwile dyfer nissan 350z itd
A napędzane dalej holsetem "holsecikiem"
Niestety ale przytarłem kla i zrezygnowałem z jego naprawy na rzecz z32se 3.2l v6 z łopla silnikowi nie straszne 500koni w serii (trzeba odprężyć do 8.5:1) a po wymianie panewek na mocniejsze można śmiało 600+
No ale żeby było łatwiej postanowiłem go uruchomić na osprzęcie z złomegi 2.5 v6.
Jednak 600 koni i napęd na przód to bez sens dlatego pomalutku robi sie probe 3.2T rwd
Tak w skrócie cały pas przedniego i tylnego zawieszenia ląduje z rx8 plus tylna podłoga itp.. zdjęcia w miarę postępu prac.
Hamulce na razie z poprzedniego setupu.
Silnik z32se skrzynia r25/28 wersja z diesla przynajmniej na chwile dyfer nissan 350z itd
A napędzane dalej holsetem "holsecikiem"
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Ozyryz
Szacun za odwagę nie rozumiem czym kierowałeś sie przy wyborze jednostki napędowej ale to już nie moja sprawa Trzymam kciuki i z ciekawością będę oglądał fotki z postępu prac
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
Dziękuję. Ale odwaga tu nie ma znaczenia, każda karoseria ma wyznaczone punkty srodka osi i kątów, wystarczy sie ich trzymać a auto bedzie jechac prosto i zostawiać 2 ślady. Do tego trzeba dodać troch zasad i sumienosci w działaniu a bedzie równie bezpiecznie jak w serii albo nawet bardziej. A co do jednostki napędowej no cóż, ekonomia, po prostu reanimacka kla plus to co chciałem osiągnąć było mało opłacalne a tu mam to na tacy. Ale nie ze bym nie lubil v6 mazdy :pBogdan9999 pisze: ↑2019-07-22 22:10 Szacun za odwagę nie rozumiem czym kierowałeś sie przy wyborze jednostki napędowej ale to już nie moja sprawa Trzymam kciuki i z ciekawością będę oglądał fotki z postępu prac
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Ozyryz
Silnik KL ledwo serię znosi. A nie chodziło mi o to czy będzie bezpiecznie czy nie i czy będzie sie prosto prowadzić bo nie takie rzeczy robię na co dzień, więc wiem ze to żadna filozofia. A chodziło mi o podjęcie tego tematu bo opłacalność itd. nie jest tego typy przeróbkom mocną stroną.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ozyryz
A o to chodzi, no to nie mam zadnego logicznego uzasadnienia :p
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ozyryz
No no, ciekawie się zrobiło, chętnie będe śledził temat Powodzonka