Siłowniki tylnej klapy Probe II
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Siłowniki tylnej klapy Probe II
Witam!
Po nabawieniu się któregoś z kolei guza na głowie, spowodowanego opadającą klapą bagażnika, postanowiłem w końcu zająć się tym tematem
Na forum niby dużo działo się w kwestii tego zagadnienia, jednak znalezione informacje były niepełne
To co jest nam potrzebne do działania
1 - Kulki mocujące siłownik do nadwozia z gwintem M8 (fot. 1)
2 - Siłowniki do tylnej klapy 50 cm (fot. 2)
3 - Klucz płaski (u mnie 13)
4 - Kij np. od miotły do podtrzymania klapy lub druga osoba
Jak się okazuje największy problem występuje w doborze mocy siłowników.
Moc siłowników
Probe ze spoilerem (oryginalnym)
od 500 N do 600 N
Probe bez spoilera:
od 300 N do 400 N (informacje znalezione na forum)
Różnice wynikają z dość dużego ciężaru lotki.
Co do klapy ze spoilerem, to ja wybrałem siłowniki od Skody Octavii Hatchback (515N), równie dobrze można jednak skorzystać z siłowników od Opla Omegi B Kombi (610N)
Co do samego działania:
Wykręcamy mocowanie siłownika od karoserii, a w gwint oryginalnej śruby wkręcamy kulkę (fot. 1).
W klapie mamy oryginalnie kulkę, więc tylko trzeba zdjąć z niej stary siłownik.
Nowy siłownik montujemy na kulki i wszystko powinno działać
A teraz to co tygryski lubią najbardziej, czyli orientacyjne koszty:
Siłowniki - do nabycia w sklepach motoryzacyjnych lub allegro - cena od 25zł do 40zł za sztukę
Kulki - są dosyć ciężko dostępne, w razie potrzeby mam jeszcze kilka par na stanie
Efekt końcowy
Po nabawieniu się któregoś z kolei guza na głowie, spowodowanego opadającą klapą bagażnika, postanowiłem w końcu zająć się tym tematem
Na forum niby dużo działo się w kwestii tego zagadnienia, jednak znalezione informacje były niepełne
To co jest nam potrzebne do działania
1 - Kulki mocujące siłownik do nadwozia z gwintem M8 (fot. 1)
2 - Siłowniki do tylnej klapy 50 cm (fot. 2)
3 - Klucz płaski (u mnie 13)
4 - Kij np. od miotły do podtrzymania klapy lub druga osoba
Jak się okazuje największy problem występuje w doborze mocy siłowników.
Moc siłowników
Probe ze spoilerem (oryginalnym)
od 500 N do 600 N
Probe bez spoilera:
od 300 N do 400 N (informacje znalezione na forum)
Różnice wynikają z dość dużego ciężaru lotki.
Co do klapy ze spoilerem, to ja wybrałem siłowniki od Skody Octavii Hatchback (515N), równie dobrze można jednak skorzystać z siłowników od Opla Omegi B Kombi (610N)
Co do samego działania:
Wykręcamy mocowanie siłownika od karoserii, a w gwint oryginalnej śruby wkręcamy kulkę (fot. 1).
W klapie mamy oryginalnie kulkę, więc tylko trzeba zdjąć z niej stary siłownik.
Nowy siłownik montujemy na kulki i wszystko powinno działać
A teraz to co tygryski lubią najbardziej, czyli orientacyjne koszty:
Siłowniki - do nabycia w sklepach motoryzacyjnych lub allegro - cena od 25zł do 40zł za sztukę
Kulki - są dosyć ciężko dostępne, w razie potrzeby mam jeszcze kilka par na stanie
Efekt końcowy
Ostatnio zmieniony 2017-10-20 07:38 przez Kocureq, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Fajnie ale nie do końca to jest dobrze - nie bez powodu,fabrycznie siłownik jest oparty/zamocowany na wzmocnieniu,które jest przykręcone na dwie śruby do słupka.
Tez tak kiedyś zrobiłem, i zastanowiła mnie jedna rzecz podczas zamykania klapy bagażnika z tak mocnymi siłownikami oraz dlaczego fabrycznie stosowano te wzmocnienia.
Popatrz dokładnie na słupki co się dzieje podczas zamykania i gwałtownego unoszenia.
Pzdr.
Tez tak kiedyś zrobiłem, i zastanowiła mnie jedna rzecz podczas zamykania klapy bagażnika z tak mocnymi siłownikami oraz dlaczego fabrycznie stosowano te wzmocnienia.
Popatrz dokładnie na słupki co się dzieje podczas zamykania i gwałtownego unoszenia.
Pzdr.
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Wystarczy kupić takie:
VW TRANSPORTER T 2
Nr Oryg.251 829 331A
PRODUCENT : PISTON GAS SPRINGS
KOD PRODUCENTA : PIS 011444
Parametry : długość L = 513mm
skok = 200mm
siła = 580N
http://allegro.pl/silownik-klapy-bagazn ... 15207.html
Pasują idealnie zamiennie, bez przerabiania czegokolwiek, Klapa trochę wyżej się podnosi niż w ori w Probe. Ja jestem szczęsliwy
VW TRANSPORTER T 2
Nr Oryg.251 829 331A
PRODUCENT : PISTON GAS SPRINGS
KOD PRODUCENTA : PIS 011444
Parametry : długość L = 513mm
skok = 200mm
siła = 580N
http://allegro.pl/silownik-klapy-bagazn ... 15207.html
Pasują idealnie zamiennie, bez przerabiania czegokolwiek, Klapa trochę wyżej się podnosi niż w ori w Probe. Ja jestem szczęsliwy
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Witam . Mam pytanko czy te siłowniki od tego transportera podejdą do probe I generacji wersja gt.Proszę o info .pozdrawiam
- ORZELwarka
- Klubowicz
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-01-26 14:57
- Galeria: viewtopic.php?t=10592
- Lokalizacja: Warka
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Nie wiem tego, do II gen. są super. Generalnie siłowniki to kwestia doboru mocowań, skoku i długości. To wszystko, nie ma w tym filozofii. Jeżeli mocowania w I gen. są takie same jak w II gen. i parametry Ci odpowiadają to będą pasowały.
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Dziś mierzyłem i mają tyle samo długości i skok tłoka taki sam pytanie tylko czy mocowanie jest identyczne .. Przy klapie mam tak jakby nakrętkę sześciokątną i do tego dochodzi siłownik a w odpływie uchwyt na dwie śruby
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
I jeszcze trzeba dobrać siłę siłownika, żeby klapa nie wybiła zębów i nie trzeba się było męczyć podnosząc ją.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-06-12 17:37
- Samochód: Ford Probe 2,0 Rocznik 96
- Lokalizacja: Cells sur Plaine
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Witam
Przeszukalam forum i znalazlam Twoja informacje o przerobkach dotyczacych silownikow do Probe.Nabylam te silowniki i moj mechanik mi powiedzial ,ze bez kulek nic nie zrobi.Masz ,moze jeszcze te kulki?
ViWa
Przeszukalam forum i znalazlam Twoja informacje o przerobkach dotyczacych silownikow do Probe.Nabylam te silowniki i moj mechanik mi powiedzial ,ze bez kulek nic nie zrobi.Masz ,moze jeszcze te kulki?
ViWa
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Hej
W tygodniu poszukam jak coś to dam znać
Pozdrawiam
W tygodniu poszukam jak coś to dam znać
Pozdrawiam
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-06-12 17:37
- Samochód: Ford Probe 2,0 Rocznik 96
- Lokalizacja: Cells sur Plaine
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
-- oryginalny post 2012-07-22 16:00 --
Bardzo dziekuje !!!! Czekam na szybka odpowiedz.
ViWa
-- dodano 2012-07-26 16:23 --
Troche mi sie spieszy ..... gdyby mogl mi Pan podac od czego sa te kulki ,bo moze ktos inny ma to rowniez u siebie.
ViWa
Bardzo dziekuje !!!! Czekam na szybka odpowiedz.
ViWa
-- dodano 2012-07-26 16:23 --
Troche mi sie spieszy ..... gdyby mogl mi Pan podac od czego sa te kulki ,bo moze ktos inny ma to rowniez u siebie.
ViWa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
http://atl-tuning.com/ 25 zł / 2 szt.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
od skody favorit i escorta powinny kulki pasować ale na 100% nie jestem pewien
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-06-12 17:37
- Samochód: Ford Probe 2,0 Rocznik 96
- Lokalizacja: Cells sur Plaine
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Bardzo dziekuje. Teraz juz skompletuje wszystko ,zeby mi bagaznik rak nie lamal
Poazdrawiam
ViWa
Poazdrawiam
ViWa
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-09-19 13:30
- Samochód: Probe II 94 2.5 USA
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Witam, pytanko dla potwierdzenia:
Czy kupując te kulki mocujące:
http://allegro.pl/zaczep-kulowy-silowni ... 53954.html
Oraz te siłowniki:
http://allegro.pl/vw-transporter-t2-t3- ... 94042.html
Wystarczy bym nie musiał klapy deską podpierać? Kwestia tego czy będą pasować
Czy kupując te kulki mocujące:
http://allegro.pl/zaczep-kulowy-silowni ... 53954.html
Oraz te siłowniki:
http://allegro.pl/vw-transporter-t2-t3- ... 94042.html
Wystarczy bym nie musiał klapy deską podpierać? Kwestia tego czy będą pasować
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Chciałbym odświeżyć ten temat, bo ta klapa mnie kiedyś zabije
Czy ma ktoś świeży patent? Może coś co pasuje od ręki, czy sposób basco to jedyna alternatywa?
Czy ma ktoś świeży patent? Może coś co pasuje od ręki, czy sposób basco to jedyna alternatywa?
Probe "95 2.0 16V
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Sposób basco jest dobry i chyba najprostszy. Chyba że masz spawarkę i przyspawasz kulkę do ori mocowania siłownika, tego na dwie śruby.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Siemka, moim zdaniem najprostszy sposób to wymiana siłowników od VW t4 transporter. Wymieniałem miesiąc temu koszt 39zł za sztukę i pasuje elegancko, wystarczy delikatna przeróbka w 5 min.
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Dzięki za info, czas się tym zająć, bo "winter is coming"
Probe "95 2.0 16V
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
A o jakiej przeróbce mówisz? Spawanie to też jakieś wyjściePitul27 pisze:Siemka, moim zdaniem najprostszy sposób to wymiana siłowników od VW t4 transporter. Wymieniałem miesiąc temu koszt 39zł za sztukę i pasuje elegancko, wystarczy delikatna przeróbka w 5 min.
Probe "95 2.0 16V
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Czytam że od t4 mają 910 N przy nominalnych 300-400, bo mam bez spojlera. Brzmi to co najmniej ryzykownie dla moich zębówPitul27 pisze:Siemka, moim zdaniem najprostszy sposób to wymiana siłowników od VW t4 transporter. Wymieniałem miesiąc temu koszt 39zł za sztukę i pasuje elegancko, wystarczy delikatna przeróbka w 5 min.
Probe "95 2.0 16V
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
http://ford-probe.net/content/view/142/42/
Na tej stronie znalazłem ta metodę jest podany numer katalogowy z tego co pamietam maja sile około 600N.
Wiec spokojnie klapa się sama nie otwiera, mam nagrany filmik jak to działa wiec jak chciałbyś zobaczyć to podaj maila czy coś to wyślę. Przeróbka polega na tym ze trzeba wybić oryginalnego nita i przełożyć oryginalne mocowanie do budy, góra pasuje bez zmian, ja zastosowałem śrubkę z podkładkami i jest elegancko.
Na tej stronie znalazłem ta metodę jest podany numer katalogowy z tego co pamietam maja sile około 600N.
Wiec spokojnie klapa się sama nie otwiera, mam nagrany filmik jak to działa wiec jak chciałbyś zobaczyć to podaj maila czy coś to wyślę. Przeróbka polega na tym ze trzeba wybić oryginalnego nita i przełożyć oryginalne mocowanie do budy, góra pasuje bez zmian, ja zastosowałem śrubkę z podkładkami i jest elegancko.
Ostatnio zmieniony 2017-09-17 11:16 przez Pitul27, łącznie zmieniany 1 raz.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
U siebie miałem siłowniki 620N i polecam. Nie miałem spojlera
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Dzięki za rady
Ogólnie autko niedawno kupiłem i muszę parę drobiazgów naprawić, więc będę dokumentował moje przeróbki.
Znalazłem coś takiego na allegro, bo nic innego nie zgadza się z numerem katalogowym z fotorelacji.
http://allegro.pl/show_item.php?item=69 ... d00be2ff62
To może być to, jutro zmierzę swoje siłowniki, bo nie pamiętam czy widać tam oznaczenia i do roboty.
Zajmę się tym w przyszłym tygodniu, zrobię fotorelację jak nie zapomnę
Ogólnie autko niedawno kupiłem i muszę parę drobiazgów naprawić, więc będę dokumentował moje przeróbki.
Znalazłem coś takiego na allegro, bo nic innego nie zgadza się z numerem katalogowym z fotorelacji.
http://allegro.pl/show_item.php?item=69 ... d00be2ff62
To może być to, jutro zmierzę swoje siłowniki, bo nie pamiętam czy widać tam oznaczenia i do roboty.
Zajmę się tym w przyszłym tygodniu, zrobię fotorelację jak nie zapomnę
Ostatnio zmieniony 2017-09-22 22:25 przez piterski, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe "95 2.0 16V
- Pitul27
- Klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 2016-01-13 19:05
- Samochód: Probe 1995 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=24565
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Najlepiej by było podejść do sklepu motoryzacyjnego i oni po tym kodzie powinni to odszukać bo do t4 przychodziły dwa rodzaje siłowników. Najprawdopodobniej wersja z tylnią szybą lub bez niej.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Śiłowniki tylnej klapy Probe II
Już kiedyś to komuś pisałem. KROSNO 21697 - taki model. Po co się męczyć i szukać jak te już są wypróbowane ?
Probe 96' 2.0 EURO