kiedy resetowac kompa ?

Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

kiedy resetowac kompa ?

Post autor: brzoza »

jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka :?: ale smiga pieknie :)
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
Gość

Post autor: Gość »

Zdejmij kleme minus z akumulatora, wcisnij pedal hamulca na ok. 15 sekund i po zabiegu. Robisz to tylko jesli byly bledy w PCM i usunales przyczyne.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

GREYG pisze:Zdejmij kleme minus z akumulatora, wcisnij pedal hamulca na ok. 15 sekund i po zabiegu. Robisz to tylko jesli byly bledy w PCM i usunales przyczyne.
POTWIERDZAM :1111_ok:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

To może w tym topicu warto, żeby znalazło się info, jak odpalić tryb diagnostyczny, żeby komputer się ustawił.

A tu masz jak się sprawdza błędy chałupniczą metodą:
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=28
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

W 2.5 wystarczy zwarcie stykow TEN i GND w gniezdzie Diagnose.

W 2.0 obok gnizda Diagnose jest drugie oznaczone bodajze ECC, gdzie jest wieksze gniazdo i pojedynczy kabelek (STI). Jego zwieramy do masy.

Pozniej odpalamy silnik i ustawiamy najpierw wolne obroty, a pozniej kat zaplonu.

Dodam tylko, ze 2.0 maja kody bledow 3. cyfrowe.

Wszystko dotyczy rocznikow <95 z systemem OBD I. W nowszych potrzebny jest odpowiedni skaner.
Awatar użytkownika
tco_tm
Posty: 7
Rejestracja: 2004-03-22 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tco_tm »

Zeby przy komputerze Forda skasowac bledy (i chyba tak samo w przypadku komputera Mazdy, ale nie jestem pewien), wystarczy rozlaczyc zwore STI-SIG STI-RTN (lub TEN GND) podczas wyswietlania sie kodow. W ten sposob nie kasuje sie pamieci z parametrami pracy silnika (KAM).

Bledy ABSu kasuje sie inaczej.

Pozdrawiam.
626 Cronos FS CD4E A-Spec ...is gone now | Klub MazdaSpeed
Gość

Post autor: Gość »

Kurde, tco_tm - wlasnie mi przypomniales. W 2.0 jest od ustawiania zwora - inny PCM. Wyciaga sie ja i wtedy mozna ustawic zaplon. Szara w poblizu pozostalych w/w gniazd.
Gość

Post autor: Gość »

dzieki za info dzis nabilem klime czy to ma jaks zwiazek z kompem ?. a tak na marginesie to daje lepiej niz lodowka :) pozdro brzoza
Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza »

to wczesniej to ja zapomnialem sie zalogowac a moze nie zapomnialem tylko to piwko mi zaszkodzilo ;)
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Anonymous pisze:dzis nabilem klime czy to ma jaks zwiazek z kompem ?
zadnego zwiazku nie ma :twisted: kasujesz bledy tylko w przypadku gdy swieci sie check engine
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Re: kiedy resetowac kompa ?

Post autor: Gość »

BRZOZA pisze:jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka :?: ale smiga pieknie :)
ja tam resetuje codziennie rano - najlepiej przed 7 :D
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

Mam pytanie czy po odpięciu akumulatora kasują się jakieś ustawienia silnika?????Przechodzi w jakiś tryb awaryjny?????czy moge śmiało odpinać i nic się nie dzieje????Pomóżcie.pozdro
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Śmiało odpinaj, pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie inaczej pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
Ostatnio zmieniony 2008-09-28 18:22 przez marcpol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować? :shock:

;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

A więc dzieje się coś jak odepne ten akumulator????? Robert pomóż...

2.2GT92rok
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nic się nie dzieje. Jak odepniesz na dłużej, to zresetują Ci się kody błędów (jeśli chciałbyś je skasować świadomie, to odpinasz na kilkadziesiąt sekund i wciskasz jednocześnie hamulec, by żarówki zabrały te resztki prądu krążące gdzieś po układach). No i zadzieje się to, co we wszystkich autach: rozprogramować się może radio, może zacząć wyć alarm, jeśli ma jakieś podtrzymywanie i go zapomnisz uciszyć.
Jeżeli komputer zapamiętuje jakieś ustawienia, to je sobie ponownie skompletuje i ustawi - przecież wyjęcie akumulatora nie jest niczym niezwykłym...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

Wiem że nie jest to rzecz niezwykła ale pytam bo w niektórych autach resetują się ustawienia silnika i przechodzi w jakiś tryb awaryjny i dlatego pytam????Bo nie chciałbym aby mi zaczął pływać na obrotach lub co innego???pozdro



2.2GT92 rok
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

W jakich autach nie wolno wyjmować / odpinać / wymieniać akumulatora? Byłolby to strasznie głupim rozwiązaniem... Podziel się.

W Probe odpięcie akumulatora resetuje kilka ustawień, ale komputer się ich nauczy od nowa - bez obaw.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Robert pisze:
marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować? :shock:

;)
Hiehie. :D
Od razu uprzedzę ewentualne założenie nowego tematu lub kolejnego pytania o to samo oraz uzupełnię wypowiedź Marcpola. :D
Na początku (odpalanie po założeniu z powrotem aku) obroty biegu jałowego mogą być niestabilne więc nie przejmuj się tym.
Po dłuższej jeździe wszystko się unormuje.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Robert pisze:
marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować? :shock:

;)

bueheheheheee... :D:D:D:D:D ale się uśmiałem :D

niewyróbka no... :) ludzie mają skróty myślowe, że z butów wyrywa.. .:)
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

w czym dokładnie pomaga resetowanie kompa? czy tylko w tym że przestaną migać kontrolki? jeżeli u mnie obroty na biegu jałowym falują to chyba reset tu nic nie zdziała?
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

jak masz przykładowo błąd EGR i ci pali kontrolka to po usunięciu usterki powinieneś również zresetować kompa.


często jest tak, że komp trzyma nieaktualne już kody bo temat juz poprawiony albo zwyczajnie jakis syf poszedł i dopiero po resecie komp łapie aktualny stan.
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Mr. Cynk pisze:
Robert pisze:
marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować? :shock:

;)

bueheheheheee... :D:D:D:D:D ale się uśmiałem :D

niewyróbka no... :) ludzie mają skróty myślowe, że z butów wyrywa.. .:)
Po prostu zabrakło słowa "inaczej", miałem na myśli to, że silnik będzie inaczej pracował.

BTW. Robert w tej chwili normalny stan mojego silnika to "niepracujący". Humory Probe zastanawiają mnie nad pomysłem jego zezłomowania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”