Strona 1 z 1
kiedy resetowac kompa ?
: 2004-06-17 23:54
autor: brzoza
jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka

ale smiga pieknie

: 2004-06-18 10:31
autor: Gość
Zdejmij kleme minus z akumulatora, wcisnij pedal hamulca na ok. 15 sekund i po zabiegu. Robisz to tylko jesli byly bledy w PCM i usunales przyczyne.
: 2004-06-18 12:24
autor: DUKE
GREYG pisze:Zdejmij kleme minus z akumulatora, wcisnij pedal hamulca na ok. 15 sekund i po zabiegu. Robisz to tylko jesli byly bledy w PCM i usunales przyczyne.
POTWIERDZAM

: 2004-06-18 12:43
autor: propaganda
To może w tym topicu warto, żeby znalazło się info, jak odpalić tryb diagnostyczny, żeby komputer się ustawił.
A tu masz jak się sprawdza błędy chałupniczą metodą:
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=28
: 2004-06-18 12:50
autor: Gość
W 2.5 wystarczy zwarcie stykow TEN i GND w gniezdzie Diagnose.
W 2.0 obok gnizda Diagnose jest drugie oznaczone bodajze ECC, gdzie jest wieksze gniazdo i pojedynczy kabelek (STI). Jego zwieramy do masy.
Pozniej odpalamy silnik i ustawiamy najpierw wolne obroty, a pozniej kat zaplonu.
Dodam tylko, ze 2.0 maja kody bledow 3. cyfrowe.
Wszystko dotyczy rocznikow <95 z systemem OBD I. W nowszych potrzebny jest odpowiedni skaner.
: 2004-06-18 16:14
autor: tco_tm
Zeby przy komputerze Forda skasowac bledy (i chyba tak samo w przypadku komputera Mazdy, ale nie jestem pewien), wystarczy rozlaczyc zwore STI-SIG STI-RTN (lub TEN GND) podczas wyswietlania sie kodow. W ten sposob nie kasuje sie pamieci z parametrami pracy silnika (KAM).
Bledy ABSu kasuje sie inaczej.
Pozdrawiam.
: 2004-06-18 17:09
autor: Gość
Kurde, tco_tm - wlasnie mi przypomniales. W 2.0 jest od ustawiania zwora - inny PCM. Wyciaga sie ja i wtedy mozna ustawic zaplon. Szara w poblizu pozostalych w/w gniazd.
: 2004-06-19 02:15
autor: Gość
dzieki za info dzis nabilem klime czy to ma jaks zwiazek z kompem ?. a tak na marginesie to daje lepiej niz lodowka

pozdro brzoza
: 2004-06-19 02:20
autor: brzoza
to wczesniej to ja zapomnialem sie zalogowac a moze nie zapomnialem tylko to piwko mi zaszkodzilo

: 2004-06-19 15:48
autor: nikosnikos
Anonymous pisze:dzis nabilem klime czy to ma jaks zwiazek z kompem ?
zadnego zwiazku nie ma

kasujesz bledy tylko w przypadku gdy swieci sie check engine
Re: kiedy resetowac kompa ?
: 2004-06-19 18:53
autor: Gość
BRZOZA pisze:jak w temacie czy trzeba to robic co jakis czas ? np jak zmiane oleju ?
i co to moze dac ? i jak si eto robi ???? ale pytania wiem ale dopiero poznaje ten samochodzik i jest on nadal zagadka

ale smiga pieknie

ja tam resetuje codziennie rano - najlepiej przed 7

pusher1
: 2008-09-21 13:16
autor: pusher1
Mam pytanie czy po odpięciu akumulatora kasują się jakieś ustawienia silnika?????Przechodzi w jakiś tryb awaryjny?????czy moge śmiało odpinać i nic się nie dzieje????Pomóżcie.pozdro
: 2008-09-21 13:31
autor: marcpol
Śmiało odpinaj, pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie inaczej pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
: 2008-09-21 18:37
autor: Robert
marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować?

pusher1
: 2008-09-21 18:40
autor: pusher1
A więc dzieje się coś jak odepne ten akumulator????? Robert pomóż...
2.2GT92rok
: 2008-09-21 18:47
autor: Robert
Nic się nie dzieje. Jak odepniesz na dłużej, to zresetują Ci się kody błędów (jeśli chciałbyś je skasować świadomie, to odpinasz na kilkadziesiąt sekund i wciskasz jednocześnie hamulec, by żarówki zabrały te resztki prądu krążące gdzieś po układach). No i zadzieje się to, co we wszystkich autach: rozprogramować się może radio, może zacząć wyć alarm, jeśli ma jakieś podtrzymywanie i go zapomnisz uciszyć.
Jeżeli komputer zapamiętuje jakieś ustawienia, to je sobie ponownie skompletuje i ustawi - przecież wyjęcie akumulatora nie jest niczym niezwykłym...
pusher1
: 2008-09-21 18:57
autor: pusher1
Wiem że nie jest to rzecz niezwykła ale pytam bo w niektórych autach resetują się ustawienia silnika i przechodzi w jakiś tryb awaryjny i dlatego pytam????Bo nie chciałbym aby mi zaczął pływać na obrotach lub co innego???pozdro
2.2GT92 rok
: 2008-09-21 20:23
autor: Kocureq
W jakich autach nie wolno wyjmować / odpinać / wymieniać akumulatora? Byłolby to strasznie głupim rozwiązaniem... Podziel się.
W Probe odpięcie akumulatora resetuje kilka ustawień, ale komputer się ich nauczy od nowa - bez obaw.
: 2008-09-21 22:48
autor: OLEY
Robert pisze:marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować?

Hiehie.
Od razu uprzedzę ewentualne założenie nowego tematu lub kolejnego pytania o to samo oraz uzupełnię wypowiedź Marcpola.
Na początku (odpalanie po założeniu z powrotem aku) obroty biegu jałowego mogą być niestabilne więc nie przejmuj się tym.
Po dłuższej jeździe wszystko się unormuje.
: 2008-09-22 13:34
autor: Mr. Cynk
Robert pisze:marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować?

bueheheheheee...

:D:D:D:D ale się uśmiałem
niewyróbka no...

ludzie mają skróty myślowe, że z butów wyrywa.. .

: 2008-09-22 14:14
autor: kocurro
w czym dokładnie pomaga resetowanie kompa? czy tylko w tym że przestaną migać kontrolki? jeżeli u mnie obroty na biegu jałowym falują to chyba reset tu nic nie zdziała?
: 2008-09-22 14:18
autor: Mr. Cynk
jak masz przykładowo błąd EGR i ci pali kontrolka to po usunięciu usterki powinieneś również zresetować kompa.
często jest tak, że komp trzyma nieaktualne już kody bo temat juz poprawiony albo zwyczajnie jakis syf poszedł i dopiero po resecie komp łapie aktualny stan.
: 2008-09-28 18:22
autor: marcpol
Mr. Cynk pisze:Robert pisze:marcpol pisze:pewien czas po ponownym podpięciu akumulatora silnik będzie pracował, ale unormuje się to po pewnym czasie.
U Ciebie stan normalny to gdy nie chce pracować?

bueheheheheee...

:D:D:D:D ale się uśmiałem
niewyróbka no...

ludzie mają skróty myślowe, że z butów wyrywa.. .

Po prostu zabrakło słowa "inaczej", miałem na myśli to, że silnik będzie inaczej pracował.
BTW. Robert w tej chwili normalny stan mojego silnika to "niepracujący". Humory Probe zastanawiają mnie nad pomysłem jego zezłomowania.