Stacyjka

Gość

Stacyjka

Post autor: Gość » 2004-06-19 10:18

Mam mały problem otóż jak wyjme kluczyk ze stacyjki to później jest ciężko go przeręcić po ponownym włożeniu i ciężko jest odblokować blokade kierownicy. Czy miał ktoś już taki problem?

Narazie nigdzie nie jeżdże więc nie wyciągam kluczyka ze stacyjki. Ale jak w końcu stanie dęba gdzieś na mieście to będe miał problem dopiero.

Może da się to jakoś nasmarować rozkręcić.

Z góry dzięki za pomoc!!!

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2004-06-19 10:40

Czy podczas przekrecania kluczyka, gdy masz zablokowana kierownice poruszasz nią lekko (kierownicą)?? :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Gość

Post autor: Gość » 2004-06-19 10:49

Ruszam i nic chodzi o to że trzeba lekko docisnąć kluczyk żeby można było go przekręcić a tu się nie da docisnąć coś się blokuje jak nie da się docisnąć nie ma takiego skoku w dół kluczyka to nie da się przekręcić

Gość

Post autor: Gość » 2004-06-19 11:04

Mialem podobny problem w swoim 2.5. Okazalo sie, ze po prostu wyrobil sie kluczyk - byl jeszcze oryginalny. Poniewaz mialem zrobiony wczesniej zapasowy, zaczalem go uzywac i problem znikl.

Gość

Post autor: Gość » 2004-06-19 11:42

Ja mam zapasowy kluczyk nie używany i problem jest ten sam

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Gallery: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos » 2004-06-19 17:43

Ja to kiedys mialem taki problem, ze kluczyka w ogole ze stacyjki nie moglem wyjac :D (kluczyk zaczal sie jakby rozwarstwiac - kazda czesc w inna strone). Gwaltownie szarpnac trzebabylo i to tez nie za kazdym razem pomagalo. Ale sobie dorobilem drugi i jest ok.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630

Gość

Post autor: Gość » 2004-06-19 22:48

tak ale tu problem tkwi w stacyjce drugi kluczyk jest nówka sztuka. Tak myślałem czy by lekko nie posmarować kluczyka i nie włożycz do stacyjki ale pytanie czy czegoś nie uszkodze

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL » 2004-06-20 14:25

Niczego nie uszkodzisz,możesz użyć penetratora,ma cienką rurkę i właściwości smarujące.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!

Gość

Post autor: Gość » 2004-06-20 16:14

oki wpóściłem smar i narazie jest dobrze. Można kotlować smar do środka samochód później nawet się odpala. Znalazłem smar prawdziwy w spreju nie żadne WD40 które wysusza jeszcze bardziej. Dzięki za porade!!!

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-11-28 10:54

A ja mam inne pytanie - jak zawsze zresztą :D

Od czego mogę dopasować stacyjkę do naszego proba 1Gen ? Z tego co się orientuję tam jakaś kostka jest i przełącza, ale mnie nie o to chodzi.

Chodzi o wkładkę lub cała stacyjkę. Chcę dopasować inny kluczyk z innego auta (VW, Audi, Opel, Mercedes) cokolwiek byle nie odpalał na wkrętak jak większość :D.
Chcę kupić alarm i polikwidować kompletnie zamki w tylnej klapie, drzwiach. Na allegro są alarmy które pozwalają na otwieranie drzwi (centralny zamek) oraz bagażnika (zamiast linki siłownik) W tym domykanie szyb.

No ale.

One mają przeważnie składany kluczyk (wiecie o co chodzi - wciskamy przycisk i kluczyk wyskakuje), więc nie będę dorabiał kluczyka do czegoś co nie potrzebuje w sumie kluczyka. I moje pytanie jest od czego pasuje właśnie owa stacyjka? Jest gdzieś na forum jak to się rozbiera na części pierwsze aby to obejrzeć? Przednich silniczków też nie było podobno ale ktoś tam pomógł i znalazł gdzieś USA (ja rozebrałem je całkiem na części :D)

Więc czekam na info i nie zakładam nowego tematu skoro jest ten

-- dodano 2009-11-28 10:38 --

Haloo?

-- dodano 2009-11-28 10:54 --

Czy takie coś zamontuje się w miejsce naszej stacyjki ? Pytanie do fachowców

http://www.allegro.pl/item830616484_sta ... ykiem.html

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stacyjka

Post autor: Maciucha » 2009-11-28 22:11

A nie wystarczy, jak w takim składanym kluczyku wymienisz sam grot na mazdowski? Ja tak mam i działa to jak normalny kluczyk. Stacyjkę zostawiasz oryginał, a z zamkami robisz co chcesz. U mnie zamki, to tylko atrapa :)
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-11-28 22:25

Widać nie czytałeś dokładnie tego co napisałem lub się nie starałeś (ja tak mam często). Chodzi o wywalenie tej stacyjki fabrycznej bo ona to na złom się nadaje - a konkretnie wkładki (byłem na zlocie w skorzęcinie podszedł ktoś (przepraszam nie pamiętam kto) i odpalił mi proba swoim kluczem. To ja gwiżdzę na taką stacyjkę.

Kluczyk łamany ponieważ taki kupie alarm (alarm ma w pilocie grot łamany, zamykanie otwieranie straszak plus bagażnik) do tego centralny zamek plus domykanie szyb (wszystkie wkładki w drzwiach idą do kosza i nie będzie możliwości innej jak pilot) - darujmy sobie uwagi o tym że nie przecież jak aku padnie i podobne bo ja wiem o tym.

Więc pomijamy co ja chcę zrobić i dlaczego.

Pytanie jest takie: Czy stacyjka od Audi A4 będzie mi tam pasowała? Nie mówię o wkładce tylko całej stacyjce. Mam na myśli blokadę kierownicy między innymi. A od czego będzie pasowała jak nie od Audi A4 (on ma akurat kluczyk łamany wiec zaoszczędziłbym na grocie i dorabianiu klucza).

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stacyjka

Post autor: Maciucha » 2009-11-28 22:52

Szczerze mówiąc to ciężko będzie podpasować cokolwiek.
Może od mazdy? Nie wiem, czy kolumna kierownicy jest taka jak w mazdzie. Jeśli już szukać, to ford lub mazda. Choć niewykluczone, że i z czego innego da się podpasować. Czytałem w miarę dokładnie. Ale skoro, aby wejść trzeba by szybę wywalić, to chyba niebezpieczeństwo nieautoryzowanej przejażdżki mniejsze? Grot kosztuje śmieszne 5-10zł. Skombinuj sprawną wkładkę i wymień. Nie każda stacyjka w probku pozwala na takie zabawy jak Twoja.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-11-29 10:18

Nie mam nic przeciwko aby ktoś się wypowiedział jak to się rozbiera i jak można wymienić np wkładkę stacyjki :D

Na allegro niby od mazdy 626 88-92 jest taka sama a w nowszych podobnie wygląda.

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-11-30 16:28

nie pamiętam jak zam\kończona jest stacyjka w I gen ale chyba mazdowska pasuje bo jest rozbieralna. fordowska na bank nie pasuje. Toyota też nie - generalnie budowa kolumny uzależnia Ci kwestię stacyjki. a nie pokusić się lepiej o pozbycie się stacyjki w ogóle?
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-11-30 20:52

Po co komu stacyjka - zrobimy odpalanie z pilota :D

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-11-30 21:22

albo z przycisku - tak niby nowocześnie
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-11-30 21:38

Pociągniesz za klamkę to sam zapala i światła włącza :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-12-01 10:09

a kawę zaparzy? jak nie to nie chcę :twisted: :twisted:
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-01 12:10

Hehe damy radę i wodę zagotować tylko nie wiem kto się podejmie w bloku dodatkowe kanały wiercić dla czystej wody :D Pełen automat.

Czyli w probe stacyjka jest nie rozbieralna aby wyjąć wkład? A ma ktoś fotkę lub schemat jak wygląda współpraca z kolumną kierowniczą bo od audi niby kąt pasuje między kolumną a stacyjką, tyle że dłuższa jest ale w środku bolce nie są pokazane.

A kostkę elektryczną z tyłu zawsze można jakość przepiąć to tylko elektryka przecież.

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-12-01 12:33

wkład da się wyjąć. może po prostu iść do gościa żeby dorobił do wkładu nowe blaszki i nowy kluczyk pod tę stacyjkę i problem z głowy - taniej i szybciej. od innego samochodu ciężko będzie z blokada kierownicy sobie poradzić
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-01 13:02

Nom właśnie. Za taki eksperyment z blaszkami też trochę się chyba płaci. Pojadę się dowiem jak będę na święta w koninie ile takie coś kosztuje. A powiedz mi jeszcze wiesz jak się rozbiera stacyjkę aby wkład wyjąć :D

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-12-01 13:07

koszt nie jest duży - ja do focusa robiłem taką stacyjkę pod klucz za 120 zł.

w jedynce wkładasz kluczyk, przekręcasz go o 10 stopni i jest taka dziurka w którą trzeba włożyć cienki wkrętak i wcisnąć blokadkę i wyciągnąć wkład
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-01 16:12

120zł to nie jest niski koszt :D:D

Za 120zł to kupie stacyjkę od audi 99r :D tylko te blokady

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-12-01 16:46

to tak jakbyś chciał sobie mając Probe kupić wałek rozrządu od opla astry... bo tańszy.... a tak masz oryginał i to dobry bo unikatowy wzór
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”