nie daje oznak zycia
: 2012-03-31 00:22
witam;) zakupilem dzisiaj mazde mx z silnikiem 2.5 v6 czyli takim samym jaki siedzi u mnie w probe 2. taka roznica ze moj jezdzi na gazie tez a tamten to czysta benzyna. problem jest taki ze silnik w tej mx nie pali w ogole. nawet sie nie odzywa. z tego co sprawdzilem to: iskra jest ale jakas slaba, swiece zalane wiec paliwo dochodzi. cisnienia na cylindrach nie sprawdzalem. gosc mowil mi ze kiedys mial podobny problem tylko ze jakis jego mechanior wymienil mu jakis modul, cos wspominal ze przerabial modul z mitsubishi, nie bardzo wiem o jaki modul mu chodzi bo nie byl w stanie mi go pokazac ani okreslic. aha i jak probuje odpalic samochod z filtra powietrza wydostaje sie dym, po zapachu stwierdzilem ze to czysta nie przepalona benzyna.
moje pytania:
1.czy jesli odkrecilem korek od wlewu oleju i zaczalem palic samochod to powinno uciekac powietrze z tamtad? i jesli nie powinno to znaczy ze nie ma w silniku cisnienia.?
2.jak sprawdzic czy jest wystarczajaco mocna iskra
3.czy jest prawdopodobne ze ma cos wspolnego z tym przepustnica.
4. czy aparat zaplonowy ma wplyw na to jaka jest mocna iskra?
5.o jaki modul moglo chodzic?
dodam ze auto chodzilo do samego konca tzn z 8miesiecy temu od tego czasu stoi. kobieta przyjechala pod dom zgasila i juz nie odpalila. nie wiem w jakim stanie sa kable, swiece, aparat czy palec i kopulka. nie mam mozliwosci sprawdzenia dzisiaj juz cisnienia w silniku. prosze o odp i prosze pytac jesli czegos nie napisalem a co moglo by byc pomocne w diagnozie.
przegladalem forum i natrafilem na watek odnosnie aparatu zaplonowego, kolega 2Ya napisal ze iskra ma sie pojawiac na danym tloku kiedy ten tlok jest w najwyzszym polozeniu(sprezanie) jesli tak nie jest to za zadne skarby nie zapali. tylko ze ten post odnosil sie do silnika 2.0. teraz moje pytanie czy w 2.5 v6 tez tak ma byc ustawione?
moje pytania:
1.czy jesli odkrecilem korek od wlewu oleju i zaczalem palic samochod to powinno uciekac powietrze z tamtad? i jesli nie powinno to znaczy ze nie ma w silniku cisnienia.?
2.jak sprawdzic czy jest wystarczajaco mocna iskra
3.czy jest prawdopodobne ze ma cos wspolnego z tym przepustnica.
4. czy aparat zaplonowy ma wplyw na to jaka jest mocna iskra?
5.o jaki modul moglo chodzic?
dodam ze auto chodzilo do samego konca tzn z 8miesiecy temu od tego czasu stoi. kobieta przyjechala pod dom zgasila i juz nie odpalila. nie wiem w jakim stanie sa kable, swiece, aparat czy palec i kopulka. nie mam mozliwosci sprawdzenia dzisiaj juz cisnienia w silniku. prosze o odp i prosze pytac jesli czegos nie napisalem a co moglo by byc pomocne w diagnozie.
przegladalem forum i natrafilem na watek odnosnie aparatu zaplonowego, kolega 2Ya napisal ze iskra ma sie pojawiac na danym tloku kiedy ten tlok jest w najwyzszym polozeniu(sprezanie) jesli tak nie jest to za zadne skarby nie zapali. tylko ze ten post odnosil sie do silnika 2.0. teraz moje pytanie czy w 2.5 v6 tez tak ma byc ustawione?
pozdrawiamUstaw znak na kole pasowym na ok 11 st. / kąt wyprzedzenia zapłonu,potem ściągnij kopułkę z aparatu i montuj tak aby palec rozdzielacza wskazywał na cylinder 1 w kopułce czyli przewód WN,który leci na 1 gar.
Wkładając w ten sposób aparat zapłonowy musisz wziąć tolerancje na zazębienie trybów czyli tego na aparacie i na wałku rozrządu/kąt pochylenia zębów na trybach czli wkladając aparat nie ustawiasz na równo palca w 1 cylinder tylko troche przed nim i montujesz / przykładasz kopułkę i sprawdzasz jak palec wypada- jak dobrze opanujesz ten manewr to nawet bez stroboskopu sie obędzie na ten moment i będziesz mógł pojechać
Potem naturalnie należy skorygować zapłon stroboskopem aby wsio juz było zgrane na 100%
Pzdr. & c ya..