Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Witajcie
Koledzy po dłuższym postoju po odpaleniu silnika wydobywają się metaliczne dźwięki z okolic alternatora. Po ruszeniu z miejsca ustają i pojawiają się po odpaleniu auta po ponownym dłuższym postoju.
Dziwna sprawa, że dźwięk ten można wywołać na postoju regulując nawiewem w pozycji skierowanej na przednia szybę. Przy wyłączonym nawiewie ustaje.
Dzisiaj z kolei auto w ogóle nie odpaliło, nawet nie próbował zakręcić, wziąłem akumulator do ładowania. W poniedziałek sprawdzę mu ładowanie.
Pytanie czy ktoś miał podobne objawy? Czy jeśli to alternator to czy warto go naprawiać, czy może kupić na forum używany?
Podobny problem z metalicznym dźwiękiem miałem jak kupiłem auto jeszcze z działającą klimą, ale po pewnym czasie przy włączaniu klimy pojawiał się właśnie taki metaliczny, rezonujący dźwięk (stukanie) po czym klima padła.
Czy to może jakieś sprzęgiełko? Może można to w jakiś prosty sposób naprawić?
Koledzy po dłuższym postoju po odpaleniu silnika wydobywają się metaliczne dźwięki z okolic alternatora. Po ruszeniu z miejsca ustają i pojawiają się po odpaleniu auta po ponownym dłuższym postoju.
Dziwna sprawa, że dźwięk ten można wywołać na postoju regulując nawiewem w pozycji skierowanej na przednia szybę. Przy wyłączonym nawiewie ustaje.
Dzisiaj z kolei auto w ogóle nie odpaliło, nawet nie próbował zakręcić, wziąłem akumulator do ładowania. W poniedziałek sprawdzę mu ładowanie.
Pytanie czy ktoś miał podobne objawy? Czy jeśli to alternator to czy warto go naprawiać, czy może kupić na forum używany?
Podobny problem z metalicznym dźwiękiem miałem jak kupiłem auto jeszcze z działającą klimą, ale po pewnym czasie przy włączaniu klimy pojawiał się właśnie taki metaliczny, rezonujący dźwięk (stukanie) po czym klima padła.
Czy to może jakieś sprzęgiełko? Może można to w jakiś prosty sposób naprawić?
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
OLEY miał. Tylko to nie alternator, a klima.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
No tak, z tą klimą to jakby osoby wątek. Klima po pewnym czasie w ogóle przestała działać. Poczekam, może OLEY coś napisze.
W opisywanym problemie klima jest wyłączona, bo standardowo nawiew mam włączony na szybę.
W opisywanym problemie klima jest wyłączona, bo standardowo nawiew mam włączony na szybę.
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
To zdanie jest fałszywe (tzn. nie Ty jesteś fałszywy, ale Twoje stwierdzenie jest nieprawdziwe - poszukaj, kiedy włączona jest klimatyzacja).grave pisze:W opisywanym problemie klima jest wyłączona, bo standardowo nawiew mam włączony na szybę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Sprężarka od klimy siada
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
A dokladnie sprzeglo chyba Nie chcesz slyszec metalicznych stukow i miec nawiew na szybe? Zrob sobie osobny wylacznik do klimy. http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... ter_II.htmKocureq pisze:Sprężarka od klimy siada
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Lepiej napraw sprzęgło
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Jezeli klimy sie niewiele uzywa badz w ogole, to patent z wylacznikiem jest lepszyKocureq pisze:Lepiej napraw sprzęgło
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Jeżeli się ma klimę i nie używa, to wyłącznik w głowie trzeba naprawić
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Witam
Panowie sprawa się nieco skomplikowana. Myślałem, że akumulator się rozładował, więc naładowałem. Załadowałem do auta. Niestety sytuacja ma się tak samo: czyli auto nie odpala. Nie próbuje nawet zakręcić. Słychać tylko dźwięk elektromagnesów? po przekręceniu kluczyka.
Próbowałem czytać kody błędów, ale nic się nie pokazuje. Wskazówka ładowania na zegarach jest na samym dole, ale np. centralny zamek normalnie działa.
Proszę o pomoc, może to co wyżej opisywałem coś podpowie.
Pozdrawiam
Panowie sprawa się nieco skomplikowana. Myślałem, że akumulator się rozładował, więc naładowałem. Załadowałem do auta. Niestety sytuacja ma się tak samo: czyli auto nie odpala. Nie próbuje nawet zakręcić. Słychać tylko dźwięk elektromagnesów? po przekręceniu kluczyka.
Próbowałem czytać kody błędów, ale nic się nie pokazuje. Wskazówka ładowania na zegarach jest na samym dole, ale np. centralny zamek normalnie działa.
Proszę o pomoc, może to co wyżej opisywałem coś podpowie.
Pozdrawiam
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Bez odpalenia wskazówka ładowania ma być na dole, bo auto pobiera prąd a nie ładuje
Po przekręceniu na zapłon ma być słychać (z tyłu) buczenie pompy paliwa - czy to słyszysz?
Co się dzieje gdy przekręcisz kluczyk na "rozrusznik"? Słychać trzask / klik z przodu i nie kręci? Jeśli tak, to automat nie może wbić bendiksu. Albo Ci się rozrusznik przywiesił (przywal w niego młotkiem kilka razy, albo zapnij 5. bieg i przetocz trochę auto ręcznie), albo masz za małe napięcie z akumulatora (sprawdź miernikiem).
Po przekręceniu na zapłon ma być słychać (z tyłu) buczenie pompy paliwa - czy to słyszysz?
Co się dzieje gdy przekręcisz kluczyk na "rozrusznik"? Słychać trzask / klik z przodu i nie kręci? Jeśli tak, to automat nie może wbić bendiksu. Albo Ci się rozrusznik przywiesił (przywal w niego młotkiem kilka razy, albo zapnij 5. bieg i przetocz trochę auto ręcznie), albo masz za małe napięcie z akumulatora (sprawdź miernikiem).
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
To moje auto działa inaczej po włożeniu kluczyka poziom ładowania jest w połowie skali. Przy rozruchu spada w dół przed czerwone pole, a jak już uruchomi silnik to wraca ponownie do połowy skali wskaźnika.Kocureq pisze:Bez odpalenia wskazówka ładowania ma być na dole, bo auto pobiera prąd a nie ładuje
Hm..... to musiałbym sprawdzić, ale mam wrażenie że raczej nie słychać, nawet jak normalnie jeździł nie słyszałem, ale może faktycznie dobrze się nie wsłuchiwałem.Po przekręceniu na zapłon ma być słychać (z tyłu) buczenie pompy paliwa - czy to słyszysz?
Po przekręceniu słychać coś takiego: klik, klik, klik - 1 sek przerwy i szybkie klik, klik i nie kręci. Akumulator sprawdzę miernikiem, ale światła się otwierają, centralny działa, więc jakiś prąd jest - aku świeżo po ładowaniu.Co się dzieje gdy przekręcisz kluczyk na "rozrusznik"? Słychać trzask / klik z przodu i nie kręci? Jeśli tak, to automat nie może wbić bendiksu. Albo Ci się rozrusznik przywiesił (przywal w niego młotkiem kilka razy, albo zapnij 5. bieg i przetocz trochę auto ręcznie), albo masz za małe napięcie z akumulatora (sprawdź miernikiem).
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieni
wskaznik dziala dobrze leci w dol jak rozrusznik pobiera prad.
Mogla ci sie jedna cela zewrzec, ja tak juz chyba 2 akumulatory zalatwilem - sprawdz napiecie i rozruszaj rozrusznik.
Mogla ci sie jedna cela zewrzec, ja tak juz chyba 2 akumulatory zalatwilem - sprawdz napiecie i rozruszaj rozrusznik.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
W takim razie bendiks. podnies maske, posadz kogos na miejscu kierowcy i nie ch przekreci kluczyk na rozruch, a Ty w tym czasie popukaj (młotkiem, jakimś wiekrzym kluczem, np. od kół) w rozrusznik, i w bendiks( lżej ). powinien odpalić
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
-- oryginalny post 2012-05-20 16:16 --
Panowie, wydaje mi się, że Kocureq może mieć rację, mogła się zewrzeć cela w akumulatorze.
Skoro wskazówka od ładowania jest na dole i ani drgnie to chyba coś znaczy nie? (jak to wygląda u Was? powinna być w połowie skali?). Jestem teraz na wyjeździe więc jak wrócę to podstawie z mojego drugiego auta aku i w 100% będę wiedział czy to aku czy nie.
Pozdrawiam
-- dodano 2012-05-25 00:43 --
OK sprawa się wyjaśniła. Posprawdzałem jeszcze jak przepływa prąd w probku i okazało się, że owszem centalny działa, światła się otwierają (z przycisku na panelu), ale ledwo się żarzą. Po włożeniu kluczyka i próbie odpalenia auta wewnętrzna lampka zaczęła przygasać. Po włączeniu na światła pozycyjne podświetlenie zegarów normalnie działało, a po przekręcaniu na światła mijania podświetlenie zegarów było ledwo widoczne, a lampy już się nie podniosły.
Wrzuciłem mu nowy akumulator i od razu na wskaźniku pokazało się, że jest ładowanie i bez problemu odpalił. Oprócz tego okazało się, że klima zaczęła działać - po raz kolejny ogłupiałem. Ale myślę, spoko tylko nadal wydobywają się te metaliczne dźwięki z okolic alternatora przy włączonej klimie. Zacząłem oglądać tamtejsze okolice i zobaczyłem obrazek jak w załączniku. Jedna z 4 śrub byłą już prawie wykręcona. Dostęp do niej kijowy, ale jakoś dokręciłem. Odpalam silnik, cisza, kilkakrotnie włączałem i wyłączałem, była cisza. Myślę sobie, bez jaj przecież w życiu nie naprawiłem sam auta - to nie może być takie proste. No i faktycznie po pewnym czasie dźwięki powróciły. Ale klima chodzi i chłodzi, pomiary wykazały, że schładza się do 15 stopni. I teraz pytanie, jeśli to robi sprzęgło sprężarki klimatyzacji czy to jest element, który mogę kupić osobno czy w komplecie ze sprężarką?
Foto
Pozdrawiam
Grave
Panowie, wydaje mi się, że Kocureq może mieć rację, mogła się zewrzeć cela w akumulatorze.
Skoro wskazówka od ładowania jest na dole i ani drgnie to chyba coś znaczy nie? (jak to wygląda u Was? powinna być w połowie skali?). Jestem teraz na wyjeździe więc jak wrócę to podstawie z mojego drugiego auta aku i w 100% będę wiedział czy to aku czy nie.
Pozdrawiam
-- dodano 2012-05-25 00:43 --
OK sprawa się wyjaśniła. Posprawdzałem jeszcze jak przepływa prąd w probku i okazało się, że owszem centalny działa, światła się otwierają (z przycisku na panelu), ale ledwo się żarzą. Po włożeniu kluczyka i próbie odpalenia auta wewnętrzna lampka zaczęła przygasać. Po włączeniu na światła pozycyjne podświetlenie zegarów normalnie działało, a po przekręcaniu na światła mijania podświetlenie zegarów było ledwo widoczne, a lampy już się nie podniosły.
Wrzuciłem mu nowy akumulator i od razu na wskaźniku pokazało się, że jest ładowanie i bez problemu odpalił. Oprócz tego okazało się, że klima zaczęła działać - po raz kolejny ogłupiałem. Ale myślę, spoko tylko nadal wydobywają się te metaliczne dźwięki z okolic alternatora przy włączonej klimie. Zacząłem oglądać tamtejsze okolice i zobaczyłem obrazek jak w załączniku. Jedna z 4 śrub byłą już prawie wykręcona. Dostęp do niej kijowy, ale jakoś dokręciłem. Odpalam silnik, cisza, kilkakrotnie włączałem i wyłączałem, była cisza. Myślę sobie, bez jaj przecież w życiu nie naprawiłem sam auta - to nie może być takie proste. No i faktycznie po pewnym czasie dźwięki powróciły. Ale klima chodzi i chłodzi, pomiary wykazały, że schładza się do 15 stopni. I teraz pytanie, jeśli to robi sprzęgło sprężarki klimatyzacji czy to jest element, który mogę kupić osobno czy w komplecie ze sprężarką?
Foto
Pozdrawiam
Grave
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Fajnie że naprawiłeś
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
To co dokręciłeś to koło pasowe pompy wody. Też tak kiedyś miałem, że wszystkie śruby były luźne Samo koło pasowe/sprzęgło sprężarki ciężko będzie dostać osobno ale proponuje też rozebrać sprzęgiełko i je wyczyścić w środku, bo po tylu latach jest tam niezły syf. A tak poza tym to te sprężarki klimy tak mają, że sobie cykają
Co do prądu to sprawdź kolego połączenia masy na silniku oraz karoserii-często rdzewieją/syfieją i nie są w stanie przepuszczać odpowiedniego prądu, choć napięcie samo w sobie będzie.
Pzdr.
Co do prądu to sprawdź kolego połączenia masy na silniku oraz karoserii-często rdzewieją/syfieją i nie są w stanie przepuszczać odpowiedniego prądu, choć napięcie samo w sobie będzie.
Pzdr.
- grave
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-07-14 17:46
- Samochód: IIGen 93' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=19133
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
Dzięki za odpowiedź. W sumie jak z doświadczenia wiesz, że tak cykają to mnie uspokoiłeś. Nie jest to jakiś straszny łomot, więc mi to specjalnie nie przeszkadza.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
___________________
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
Ford Probe 2 - 93 - 2.5 V6 - Black
Galeria: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=19133
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Metaliczne stuki w okolicach alternatora po uruchomieniu
To klikanie czy cykanie to tak załącza się sprzęgiełko od klimy bedzie zawsze tak klikało jak masz włączoną klime może jezdzisz na włączonej klimie ......
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.