Strona 1 z 3

skrzynia biegów - olej

: 2004-06-24 22:41
autor: AXEL
Przeglądając papiery ,które dostałem od poprzedniego właściciela znalazłem rachunek(uszczelnienie skrzyni biegów) z dopiskiem:"uzupełnić poziom oleju w skrzyni biegów".
Nie wiem jaki olej był poprzednio zalany,więc muszę go wylać i zalać nowy.Pytanie jaki?Może ktoś wymieniał i może mi podać nazwę?Podobno Dextron III czerwony,taki jak w automatach.
Wiem,że zalewa się przez linkę prędkościomierza do fulla,tylko nie wiem którędy się spuszcza?Na dole jest rurka,która prowadzi tak jakby do jakiejś pompki i chłodniczki.Czy skrzynia jest chłodzona?Którędy się spuszcza olej?

: 2004-06-25 00:00
autor: Gość
Tylko nie Dextron III - to jest olej do ATXa, a nie manuala. Zreszta do probe nie wolno lac innego niz Dextron II, a i tu trzeba uwazac jakiego producenta sie leje. Do manualna masz odpowiednie oleje, a jak juz zmieniasz to po calosci - 3 litry to nie jest wielki wydatek, a odpadnie Ci kombinowanie z mieszalnoscia olejow roznych producentow.

: 2004-06-25 06:05
autor: AXEL
Właśnie chcę wymienić cały,nie mam zamiaru mieszać,tylko jaki zalać?

: 2004-06-27 21:52
autor: klimek
Odnośnie zmiany oleju w skrzyni mam pytanko : Czy zmieniając olej na inny trzeba płukać jakoś skrzynie albo cuś??????? Czy po prostu mam spuścić stary i wlać nowy????

: 2004-06-28 01:00
autor: Jeżu
Wytłumaczcie mi dokładniej którędy się wlewa ten olej do skrzyni, bo za bardzo nie wiem. W którym miejscu jest ta linka??
Bardzo bym prosił o dokładniejszy opis. Z góry dzięki za odpowiedzi.

: 2004-06-28 06:18
autor: AXEL
klimek pisze:Odnośnie zmiany oleju w skrzyni mam pytanko : Czy zmieniając olej na inny trzeba płukać jakoś skrzynie albo cuś??????? Czy po prostu mam spuścić stary i wlać nowy????
Spuścić stary i wlać nowy,ja tak będę robił.Nawet jest nie zalecane płukanie,ze względu na możliwość powstania luzów.

: 2004-06-28 06:20
autor: AXEL
Jeżu pisze:Wytłumaczcie mi dokładniej którędy się wlewa ten olej do skrzyni, bo za bardzo nie wiem. W którym miejscu jest ta linka??
Bardzo bym prosił o dokładniejszy opis. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Patrząc na silnik znajduje się z prawej strony,wychodzi z prędkościomierza.

: 2004-06-28 07:47
autor: Tomi
ja wlasnie jestem po wymiance - Elf z serii Tranself TRX lub TRZ - skrzynia chodzi miodzio - olej ktory zlecial mial, ze tak delikatnie to ujme - czarne zabarwienie... mocno czarne... i lepkosc oleju Kujawskiego (to nie byla reklama..)

: 2004-06-28 22:42
autor: AXEL
Tomi-możesz podać dokładny symbol tego oleju?
Którędy się go spuszcza?

: 2004-06-29 07:47
autor: Tomi
korek upustowy masz na spodzie skrzyni - wyglada tak jak ten od silnika wiec spox znajdziesz.. pełny symbol to Elf Tranself TRZ 75W80 - olej do skrzyń:
temp zaplonu - 224
wskaznik lepkosci - 160
temp plyniecia - -45 st.
Mialem spory problem z jego kupieniem, do czasu, kiedy przypomnialo mi sie iz Renault leje Elfa do wszystkich swoich samochodow - tak wiec albo salon albo ASO i masz bez problema.
btw - w silniku mam Elfa competition STI, w chlodnicy - coolelf supra GF - qwa.. powinni mi placic albo cos... :twisted:

pozdro

: 2004-06-29 08:12
autor: Gość
Tomi pisze: qwa.. powinni mi placic albo cos... :twisted:
napisz im mejla z propozycją wystąpienia w reklamie .... :twisted: :D :wink:

: 2004-06-29 08:23
autor: Tomi
hm z moim zabojczym wygladem, wrodzona inteligencja oraz slawetnym dowcipem... myslisz?? w koncu to tylko renault... nie warto chyba sprzedawac twarzy dla tak badziewnych aut hyhy ;p

: 2004-06-29 17:35
autor: AXEL
Dzięki Tomi!Jeszcze jedno małe pytanie:skrzynia w I jest chłodzona?

: 2004-06-29 20:56
autor: Tomi
sa modele z chlodnica oleju i sa bez... i wcale nie zalezy czy masz GT czy GL.. po prostu tak jest.. cus mi sie wydaje, ze miala na to wplyw rejonizacja..

: 2004-06-29 21:25
autor: Gość
Chlodnice oleju posiadaja tylko automaty z olejem ATF. Manuale tego nie wymagaja w normlnych autach.

: 2004-06-29 21:49
autor: AXEL
Dziwne,bo ja mam chłodnice i manuala.

: 2004-06-29 21:49
autor: Tomi
greyg - co do II gen to na pewno masz racje, ale I gen jako nienormalne auto heh posiada owe chlodnice - na pod moim domem stoi GT z 91 roku z ukladem chlodzenia oleju skrzynii.. o ile wiem to Cynki i Duke tez to maja.. a automatami nie jezdza... A co ciekawsze to w serwisowce do I jesli chcesz sie czegos dowiedziec o tym ukladzie to musisz szukac pod ATX bo w stronach poswieconych manualnej skrzyni nie znajdziesz nawet wzmianki.. takie tam niuanse.. hyh - wychodzi na to ze jak majster przy tasmie sie nawalil to wsjo rawno mu bylo do jakiego modelu idzie chlodzenie.. hehe :lol:

: 2004-06-29 21:54
autor: AXEL
Tomi,a Ty masz chłodnicę?

: 2004-06-29 21:56
autor: Gość
hmm, z tego co mi wiadomo zarowno w Probe jak i mazdzie nie bylo nigdy chlodnicy oleju w MTX, ale sprawdze dla pewnosci jutro

: 2004-06-29 22:01
autor: Tomi
no wlasnie Laki.. mam ta chlodnice czy nie?? hyhy bo odkad Laki zapchal swoje padlo na moje podworko to poniekad stalem sie wspolposiadaczem chlodnicy skrzyni.. heheh A tak powaznie to myslalem zaraz po kupieniu ze mam ale wszelkie watpliwosci co do tego jak to wyglada itp. wyjasnily sie po wejsciu do kanalu i porownaniu z autem Lakiego. no faktycznie musialem byc zdrowo pierd.. zeby myslec ze mam - tego sie po prostu nie da niezauwazyc.. co ciekawe to sposob mocowania, bo wykrecajac wieczko (to od strony kola) ze skrzyni mozna w latwy sposob przelozyc uklad - otwory na mocowanie i chlodnicy i pompy, jak rowniez wolne wtyki tez sa...

: 2004-06-29 22:01
autor: AXEL
GREYG pisze:hmm, z tego co mi wiadomo zarowno w Probe jak i mazdzie nie bylo nigdy chlodnicy oleju w MTX, ale sprawdze dla pewnosci jutro
Nie musisz sprawdzać,ja mam na sto procent.

: 2004-06-29 22:06
autor: Tomi
nie no greyg - jest na pewno.. spokoju nie daje natomiast fakt na jakiej zasadzie byly zakladane.. bo to sie powaznie nie trzyma qpy.. auto moje i Lakiego dziela 4 miesiace.. obydwa sa GT, fakt ze co do elektroniki to mamy rozne wyposazenie (aczkolwiek nie sadze aby komputer mial cos wspolnego ze skrzynia..) i tak naprawde co nas rozni to to, iz moje auto bylo skierowane na rynek amerykanski, a jego na europejski.. sprawa nadaje sie do archiwum X... heh

: 2004-06-29 22:09
autor: AXEL
Więc pewnie olej w moim przypadku spuszcza się odkręcając tę rurkę, która jest na dole i prowadzi do pompki,a pewnie w modelach bez jest tam korek?

: 2004-06-29 22:19
autor: AXEL
No i następne pytanie:Czy pompka i chłodnica nie wpływają na rodzaj zalewanego oleju(gęstość itp.)?Jeżeli ATX miały chłodnice,więc może jednak trzeba zalać taki jak do ATXa?

: 2004-06-29 22:20
autor: Tomi
wejdz w serwisowke:
TRANSAXLE
Automatic Transaxle
Description
2,2L Turbo - external hoses and tubes

tam masz wszystko rozrysowane.. heh ale jaja.. pamietalem ze jakos "schowane" jest w serwisowce ale zeby tak.. hehehe