Strona 2 z 7

: 2008-08-27 12:40
autor: Sqad
Nie większą, tylko prace nie w tym zakresie co potrzeba.

: 2008-08-27 15:09
autor: SieMA
dokładnie... nie będzie aż takiego progresu co trzeba.. do niskich sprężyn są amory z mniejszym skokiem...

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 11:32
autor: Taxon
Jako ze jestem po obniżeniu/usztywnieniu Probka wtrącę swoje 3 grosze...
A więc jeśli chodzi o amortyzatory, to nie tyle będą pracować nie w tym zakresie co trzeba, tylko nie będą pracować w pełnym zakresie :P , a to różnica.
Kolejna rzecz - wg kolesia który mi to robił - faktycznie amortyzatory szybciej się wybijają, aczkolwiek nie ma na to reguły i składa się na to wiele czynników.
Koleś, który mi wymieniał sprężyny zrobił to kiedyś w VW Vento (swoją drogą fajna furka - od psiarni kupiona). Zrobił jak Bozia przykazała - czyli kupił tez amortyzatory o mniejszym skoku i po ok miesiącu okazało się, że amorki się "zjechały" (żeby nie było, ze kiszka to były KAYABki). Zdjął je aby reklamować, a na tymczasem założył seryjne amorki. Oczywiście był przekonany, że amorki wytrzymają góra dwa tygodnie, a przez ten czas dostanie nowe. Przejeździł 2 tygodnie, miesiąc...i tak zostało. Okazało się, ze KAYABA nie przewidziała, że ich sportowe amorki będą eksploatowane w polskich realiach i facet który obsługiwał jego reklamację powiedział, że tym razem mu wymienią, ale na kolejną wyminę niech nie liczy, bo amorki nie były wadliwe, tylko niewłaściwie eksploatowane :D
Koleś do dziś zasuwa na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach, a minęło już coś koło roku , KAYABKI pogonił na allegro.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 13:27
autor: Sebastian
heja.
ja tez teraz w swoim zmienialem sprezyny i mosze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony!
co jesli o amory i spezany osobno, to jest czysty debilizm! sa juz gotowe, przygotowane amory i spezyny, tylko montowac i jechac....ale nie po polskich drogach!
nie zaraz gwintowe czy cos sa tez normalne poprstu bardziej soprtowe np takie...
http://cgi.ebay.de/KAW-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14

http://cgi.ebay.de/GTS-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 16:04
autor: Taxon
No widzisz...cały problem polega na tym, ze musimy po tych drogach jeździć i jakoś sobie radzić z zawieszeniem.
Może to i fajne rozwiązanie, ale wolę we własnym zakresie dobrać elementy producentów, których znam, niż gotowe zestawy nieznanych (przynajmniej mi) firm.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 16:08
autor: Sqad
Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 17:06
autor: Sebastian
Sqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
jestes pierwszym czlowiekiem (do tego jezdzacy po polskich drogach) od ktorego to slysze! :lol:

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 18:27
autor: Pelot
Sqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
oki, to dawaj zrobimy rundkę po chłodnej a jak Ci mało to powązkowską :mrgreen:

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 20:03
autor: Sqad
Spoko nie ma problemu, jeździłem powązkowską :)

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 20:36
autor: Bogdan9999
Jeżdził teraz juz nie jeżdzi czeka na nowe wahacze :lol:

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-15 22:03
autor: Sqad
Nic się nie stało zawieszeniu, prędzej bym coś urwał 8)

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-16 09:43
autor: Taxon
Squadziu, ja nie mówię o przejechaniu raz w tygodniu czy miesiącu jakąś dupną ulicą, tylko regularną jazdą po wybojach.
Ja akurat pracuję na końcu Olbrachta, a ona ma w zasadzie tylko jeden wiazd - od strony górczewskiej. Średnio ludziom tu pracującym auta (zawieszenia) wytrzymują ok 3 m-ce. Potem najczęściej wybijają się sworznie wahaczy itp.
Wiem, że w Warszawie takich ulic jest o wiele więcej, a ci idioci z Zarządu Dróg Miejskich zamiast je wyrównać, układają progi zwalniające, które zapewniają dodatkową porcję wrażeń dla naszych zawieszeń, hamulców, silników... Po prostu paranoja...

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-16 12:28
autor: Sqad
strasznie płaczecie. To po co obniżać samochód a potem płakać że wszystko się sypie.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-16 13:35
autor: Taxon
Ja nie płacze - zawsze jak mi się chce płakać, to idę się wysikać i potem nie mam czym płakać :wink:

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 16:54
autor: Sebastian
heja.

mam jendo pytanko, mianowicie, znalazlem takie cos http://cgi.ebay.de/Ford-Probe-T22-Alu-S ... 286.c0.m14
i teraz pytanko czy do jedynki GT bedzie pasowac, do 2 gen pasuje niby

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 17:09
autor: Robert
Nie znam tego barbarzyńskiego języka, ale T22 oznacza jedynkę GT :roll:

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 17:17
autor: Sebastian
hehehe...tez to widzialem, jednak zaczelem sie zastanawiac, bo koles pisze T22 tym samy ale tez ze do T22 2 genracji???!!! :?

i nie wiem do konca o co mu chodzi, pisalem mu maila to odpowiedzial zupelnie co innego, ze do 2 gen ECP pasuje niby.

wiec juz sam nie wiem.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 20:28
autor: Taxon
A czy rozstaw śrub w I gen nie jest taki sam jak w II ?

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 21:04
autor: Sebastian
tak jest taki sam, ale on tam jeszcze podaje rozmiary jekies piasty czy czegos na kole mianowicie 59,6mm!
co on ma na mysli?

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-22 23:04
autor: Taxon
Chodzi o średnicę piasty. Jeżeli by była taka sama, to ok. Jeżeli są różne w I i II, to pytanie, która jest mniejsza. Ale mi się wydaje,że jest taka sama - jeżeli felgi są zamienne, to dystanse też raczej powinny być.

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-23 05:48
autor: Robert
Masz rację: wydaje Ci się. :P

:arrow: Obrazek wymiary felgi

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-23 16:47
autor: RX
Witam,

T22 określa się 1993 rocznik drugiego gena :)

5,

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-23 22:08
autor: Sebastian
Robert pisze:Masz rację: wydaje Ci się. :P

:arrow: Obrazek wymiary felgi
z tego co tam wyczytalem, srednica piasty jest taka sama jak w jedynce gt, czyli bedzie pasowac!?

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-23 23:14
autor: Dee Jay
To i ja się podłączam do tematu. na przyszły rok mi odwala i opuszczam probaska o -50mm. :twisted: Sprężynki będę miał pod koniec roku czyli montaż na przyszły sezon więc mam czas na poszukanie odpowiednich amorków do tego. Co warto wsadzić do probe?

Re: Obniżanie zawieszenia

: 2008-10-24 11:41
autor: RX
Hey Dee,

Ja zawsze lansuje Koni Sport - w końcu to stage 2 w Need For Speed Pro Street, ekhem ;-) ;-)
Napisz do gościa jak masz ochotę: peka.allegro@gmail.com

Z tego co pamiętam, komplet amorków 1500zł - cena wydaje mi się bardzo atrakcyjna jak za bardziej wyczynowe amorki do Probka.

5,