Problem z rozruchem motoru

Lorneta

Problem z rozruchem motoru

Post autor: Lorneta »

Mam problem samochod nie chce mi palic :evil: , po puknieciu w cewke rozrusznika metalowym kluczem dopiero ma ochote na rozruch, czy cewka jest do wymiany? ile kosztuje i skad ja wziasc(probe 1 rocznik 89)
Czy wymiana jest skomplikowana? prosze o pomoc Kochani :?
Awatar użytkownika
V-incent
Posty: 73
Rejestracja: 2003-12-21 22:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: V-incent »

miałem kiedyś podobny objaw a przyczyną był syf i brud jaki się nagromadził w środku, elektryk rozebrał rozrusznik, wyczyścił i wszystko działało bez problemu czym byłem mile zaskoczony, tak więc proponuję zacząć od tego zanim pomyślisz o wydawaniu jakiś większych piniędzy
PROBE GT '95 USA electric blue
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Prawdopodobnie mogą to być szczotki. Są już zjechane i mogą nie łączyć.
Miałem kiedyś podobny problem w innym aucie, ale przyczyną był akumulator. Nie miał siły żeby załączyć elektromagnes.

Pozdrowienia! :lol: :lol: :lol:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Ja mialem identyczny objaw w innym samochodzie.
Szczotki w pewnej pozycji nie kontaktowaly i wystarczylo puknac w rozrusznik, albo i nawet kopnac w przednie kolo.

Dobrze ze sasiedzi tego nie widzieli...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Proponuję zamontować w okolicach rozrusznika na stałe duży klucz francuski (ruchomo, tak aby mógł swobodnie uderzać w rozrusznik) i odpowiednio zainstalować manualne sterowanie owym kluczem z poziomu kabiny. Dwie zalety pomysłu: autko odpala bez problemów i wyciągając KLUCZ auto jest unieruchomione przed złodziejami. :-)

Co do "palenia" samochodu, to kwestia indywidualna. Mój PROBE np dużo ostatnio pije...
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Witam radzę dobrze lepiej wyjmij i zobacz do rozrusznika, ponieważ jak wytrą ci się bardzo szczotki to jak zblokuje ci się z wirnikiem to może być nie dobrze. Mi się tak stało ale nic nie uszkodziło. Też sobie pukałem w niego przez jakiś czas bo mi się nie chciało robić koło tego. Radzę szybko obejrzeć rozrusznik.
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Z tego co rozumiem to rozrusznik ci się "zawiesza" (określenie mojego mechanika) problem upierdliwy aczkolwiek łatwy do usunięcia.

Przyczyny mogą być 2 :idea: :

1. syf w rozruszniku
2. zjechane szczotki (w probe są cztery a do odpalenia wystarczą już 2 oby były naprzeciw siebie)

Tak czy tak musisz wyciągnąć rozrusznik a skoro go wyciągniesz i rozkręcisz to dobra rada wymień od razu szczotki. Koszt niewielki a zaoszczędzisz sobie kłopotu w przyszłości. I tym sposobem wszystko powinno chodzić ok.

Przeciąganie tej sytuacji też nie jest dobre ponieważ pewnego dnia po prostu nie odpalisz.

Mi rozrusznik nawalił jak jechałem z Poznania na wakacje i byłem jakieś 50 km od Warszawy i 4 godziny od odlotu samolotu, środek pola bo to przerwa na sikanie. Oj wtedy byłem na niego strasznie zły :evil: :evil: :evil: , ale na pych odpalił i do lotniska dojechaliśmy. Obciach był tylko po powrocie bo ciężko się zapycha auto które stało przez 2 tygodnie, ale cóż uroki probe.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

jak będziesz wymieniał szczotki to wymień tez panewki
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

ello

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

Czesc nie zastanawiaj sie tylko wymien szczotki to tradycja w tym rozruszniku koszt okolo 18 zl komplet pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Mi tez ostatnio coraz dluzej odpala - rozrusznik kreci, ale silnika zapala czasami po 1-2 sekundach, a czasami momentalnie. A czasami tak jakos sie dlawi - nie wie, czy ma sie odpalic czy nie :lol: To chyba nie wina akumulatora? Choc poziom ladowania nie jest na wskazniku wysoki :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

Ja bym na poczatek przeczyscil doplyw paliwa. Znajac jakosc tych plynow w naszym kraju, kazdy od razu rozumie o co chodzi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”