Strona 1 z 1

Problem z rozruchem motoru

: 2004-07-06 08:59
autor: Lorneta
Mam problem samochod nie chce mi palic :evil: , po puknieciu w cewke rozrusznika metalowym kluczem dopiero ma ochote na rozruch, czy cewka jest do wymiany? ile kosztuje i skad ja wziasc(probe 1 rocznik 89)
Czy wymiana jest skomplikowana? prosze o pomoc Kochani :?

: 2004-07-06 09:27
autor: V-incent
miałem kiedyś podobny objaw a przyczyną był syf i brud jaki się nagromadził w środku, elektryk rozebrał rozrusznik, wyczyścił i wszystko działało bez problemu czym byłem mile zaskoczony, tak więc proponuję zacząć od tego zanim pomyślisz o wydawaniu jakiś większych piniędzy

: 2004-07-06 13:53
autor: Jedrek
Prawdopodobnie mogą to być szczotki. Są już zjechane i mogą nie łączyć.
Miałem kiedyś podobny problem w innym aucie, ale przyczyną był akumulator. Nie miał siły żeby załączyć elektromagnes.

Pozdrowienia! :lol: :lol: :lol:

: 2004-07-06 13:55
autor: Gość
Ja mialem identyczny objaw w innym samochodzie.
Szczotki w pewnej pozycji nie kontaktowaly i wystarczylo puknac w rozrusznik, albo i nawet kopnac w przednie kolo.

Dobrze ze sasiedzi tego nie widzieli...

Pozdrawiam

: 2004-07-07 00:32
autor: Michał
Proponuję zamontować w okolicach rozrusznika na stałe duży klucz francuski (ruchomo, tak aby mógł swobodnie uderzać w rozrusznik) i odpowiednio zainstalować manualne sterowanie owym kluczem z poziomu kabiny. Dwie zalety pomysłu: autko odpala bez problemów i wyciągając KLUCZ auto jest unieruchomione przed złodziejami. :-)

Co do "palenia" samochodu, to kwestia indywidualna. Mój PROBE np dużo ostatnio pije...

: 2004-07-07 00:40
autor: Jeżu
Witam radzę dobrze lepiej wyjmij i zobacz do rozrusznika, ponieważ jak wytrą ci się bardzo szczotki to jak zblokuje ci się z wirnikiem to może być nie dobrze. Mi się tak stało ale nic nie uszkodziło. Też sobie pukałem w niego przez jakiś czas bo mi się nie chciało robić koło tego. Radzę szybko obejrzeć rozrusznik.

: 2004-07-07 22:52
autor: Gość
Witam

Z tego co rozumiem to rozrusznik ci się "zawiesza" (określenie mojego mechanika) problem upierdliwy aczkolwiek łatwy do usunięcia.

Przyczyny mogą być 2 :idea: :

1. syf w rozruszniku
2. zjechane szczotki (w probe są cztery a do odpalenia wystarczą już 2 oby były naprzeciw siebie)

Tak czy tak musisz wyciągnąć rozrusznik a skoro go wyciągniesz i rozkręcisz to dobra rada wymień od razu szczotki. Koszt niewielki a zaoszczędzisz sobie kłopotu w przyszłości. I tym sposobem wszystko powinno chodzić ok.

Przeciąganie tej sytuacji też nie jest dobre ponieważ pewnego dnia po prostu nie odpalisz.

Mi rozrusznik nawalił jak jechałem z Poznania na wakacje i byłem jakieś 50 km od Warszawy i 4 godziny od odlotu samolotu, środek pola bo to przerwa na sikanie. Oj wtedy byłem na niego strasznie zły :evil: :evil: :evil: , ale na pych odpalił i do lotniska dojechaliśmy. Obciach był tylko po powrocie bo ciężko się zapycha auto które stało przez 2 tygodnie, ale cóż uroki probe.

Pozdrawiam

: 2004-07-07 23:12
autor: Michał
jak będziesz wymieniał szczotki to wymień tez panewki

ello

: 2004-07-09 08:36
autor: JAZDA-PRZEMO
Czesc nie zastanawiaj sie tylko wymien szczotki to tradycja w tym rozruszniku koszt okolo 18 zl komplet pozdrawiam

: 2004-07-09 19:38
autor: nikosnikos
Mi tez ostatnio coraz dluzej odpala - rozrusznik kreci, ale silnika zapala czasami po 1-2 sekundach, a czasami momentalnie. A czasami tak jakos sie dlawi - nie wie, czy ma sie odpalic czy nie :lol: To chyba nie wina akumulatora? Choc poziom ladowania nie jest na wskazniku wysoki :twisted:

: 2004-07-09 20:06
autor: Gość
Ja bym na poczatek przeczyscil doplyw paliwa. Znajac jakosc tych plynow w naszym kraju, kazdy od razu rozumie o co chodzi.