Tam jest 0,5 bara, a chcesz więcej, więc opaski raczej by się zdały...
Jak zatkasz wąż do wastegate ze zdjętym boostcutem to coś rozwalisz, trudno tylko powiedzieć co pierwsze klęknie.
Ciśnienie z wężyka wpada do gruszki wastegate'a i naciska na tłok w niej, a ten podnosi klapę i umożliwia spalinom przepływ w ciepłej stronie muszli z pominięciem wirnika.
Tutaj jest to zoobrazowane:
http://www.wykop.pl/link/611375/jak-dok ... sprezarka/
Zwężka powoduje przeszkodę dla powietrza opóźniającą wytworzenie się ciśnienia potrzebnego do otwarcia wastegate'a.
Nie mogłem też ogarnąć jednej kwestii, ale chyba już rozumiem. Otóż w wężyku ze zwężką ciśnienie pojawia się dopiero po satauracji powietrzem kolektora ssącego, a nie od razu jak wcześniej błędnie sądziłem. Powietrze najpierw płynie szerokim wężem dolotu, bo ma łatwiejszą drogę. Dodatkowo zwężając światło wężyka bocznego zwiększasz poziom saturacji kolektora ssącego konieczny do osiągnięcia zanim powietrze zacznie pokonywać zwężkę jako łatwiejszą drogę.
Z tego z kolei wynika, że fałszywym byłoby twierdzenie, że zwężka czy mbc sprawiają, że turbo "szybciej wstaje". Prędkość spalin nie jest zmieniana poprzez te modyfikację, więc prędkość wirnika również rośnie w tym samym tempie. Podnosi się jedynie ciśnienie w kolektorze ssącym poprzez utrudnienie przepływu powietrza zwężką do gruszki. Zważywszy na to, że spaliny opływają wirnik cały czas poza czasem otwarcia wastegate'a może ciśnienie wyższe niż atmosferyczne pojawia się w niższych partiach obrotów?
Nadal nie do końca jestem pewien jak jest utrzymywane stałe maksymalne ciśnienie podczas pracy, czy wastegate się dynamicznie uchyla i przymyka utrzymując ciśnienie na zadanej wartości maksymalnej?
Jeśli piszę głupoty to mnie poprawcie
Jeśli chodzi o Twój problem:
jeśli średnica zwężki nie ma żadnego wpływu na maksymalną wartość doładowania to:
-wastegate się nie domyka puszczając cały czas część spalin bokiem
-wężyk ze zwężką jest nieszczelny co powoduje uciekanie sprężonego powietrza i w rezultacie podawana jest wartość maksymalna którą da się osiągnąć z nieszczelnością
-dolot ma nieszczelność za turbo - byłoby podobnie jak wyżej (ale to wykluczasz)
-filtr powietrza(zużyty) uniemożliwia podanie ilości powietrza potrzebnej do wytworzenia ciśnienia zadanego (raczej abstrakcja przy tak niskim ciśnieniu)
Chyba tyle, nie wiem co jeszcze z rzeczy realnie występujących mogłoby mieć wpływ.