Strona 2 z 3

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 11:32
autor: KrecioPL
Coś o tym wiem :P

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 12:58
autor: batigol67
Krecio ile ci bierze oleju na tysiąc km?

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 13:07
autor: KrecioPL
Ten, którym teraz jeżdżę nie bierze oleju, ale delikatne ubytki są przez pokrywy zaworów, miskę olejową i uszczelniacze wałków ;)

W poprzednim Probku, pierwszy silnik(właśnie po "remoncie") zajechałem po 3,5 miesiacach od kupna, po wymianie oleju na dystansie 4tys km wypił wszystko co miał i wołał o więcej, aż pierścień tłokowy pękł i wbił się w blok a pracujący tłok zrobił rysę na gładzi cylindra (Romas rozbierał). Więc silnik poszedł się kurzyć u Romka i został wykonany przeszczep z Mazdy.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 13:34
autor: MatiLP640
U mnie było to samo, od wymiany do wymiany, ani grama nie trzeba było dolewać ;) dodam że zrobiłem z uszczelkami dekli bo też ciekły ;) i mogę też dodać że prawda jest taka że przynajmniej mój czerwone pole często widział :twisted:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 15:01
autor: KrecioPL
Dlatego terazm przy wymianie rozrządu (160tys pękło) robię komplet wg zaleceń Mazdy.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 15:19
autor: MatiLP640
i bardzo dobrze, prawidłowo ;)

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 16:24
autor: batigol67
Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 16:38
autor: Spider33
batigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
To bardzo dużo, nawet jak na V kę :shock:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 16:51
autor: mysz
A może to dwusuw? :D

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 17:24
autor: batigol67
No dosc dużo ale jezdzi?Jezdzi ;)Pusci dymka jak sie pocisnie.Ale pali od strzała rano.Jakbym jezdził do 3 tys obrotów to by spalił moze 0.3 litra na tys.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 19:27
autor: corad92
A co myślicie na temat spuszczania płynu chłodniczego? Lepiej wykonywać przy nagrzanym silniku, czy zimnym? Płukam układ wodą dlatego pytam jak najlepiej wykonywać ten zabieg w Probe - szczególnie, że rankami może być mroźno? Były już podobne tematy, ale bez rozstrzygnięcia. Na stronach producentów uważają, ze przy zimnym - ale czy cały płyn zleci?

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 19:29
autor: Kocureq
Litr na tysiac to jak moja honda, ale to prawie jak diesel :-)

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 19:31
autor: Romas
Spider33 pisze:
batigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
To bardzo dużo, nawet jak na V kę :shock:
Wierz mi że to nie jest dużo, dużo to by było jak by brał litr na 100km :P

Popatrzcie sibie w ks.ser. nowych samochodów zwłaszcza grupy vw i jest tam napisane że pobór oleju dopuszczalny w standardzie 1l/1kkm :mrgreen:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-13 20:45
autor: KrecioPL
I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy :)

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-14 03:23
autor: MatiLP640
szkoda calego ukladu, nie tylko pompy, fakt ma goesze smarowanie ale woda zostawia kamien w ukladzie wiec tez odradzam to rozwiazanie...

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-14 17:44
autor: quarth
demineralizowana zostawia kamien? ale sie porobilo w tym kraju, nawet do wody daja kamien…

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-15 03:23
autor: MatiLP640
demineralizowana oczywiscie ze nie ale nikt nigdzie nic nie napisal o demineralizowanej wiec mozna sie domyslic ze chodzi o zwykla, a demineralizowana tez wcale nie jest dobra bo nie daje w ogole smarowania wiec tak zle i tak nie dobrze ;)

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-15 08:51
autor: KrecioPL
Dlatego mówiłem Corad92, żeby chociażby rozcieńczył koncentrat z wodą demineralizowaną w stosunku 1:2.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-15 09:11
autor: batigol67
KrecioPL pisze:I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy :)
Więcej spusci tylko musi z chłodnicy spuscić(z prawej strony korek na chłodnicy) i z bloku silnika(z tyłu silnika bliżej skrzyni u gory dekielek na 2 śrubki)

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-15 17:19
autor: quarth
ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-15 18:32
autor: batigol67
quarth pisze:ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko
Mozna zlac tu przy filtrze oleju odpinajac wężyk ale wszystko chyba nie zleci.Najlepiej ten dekielek odkrecic z tyłu u gory .

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-30 12:34
autor: corad92
No to pośmigałem troszkę i wszystko jest w normie. Przejechałem dosyć dynamicznie 2 tys km w celu sprawdzenia poboru oleju itd. Wyszło mi, że jednak trochę bierze - pomimo kapitalki. Nie przejmuje sie tym jednak z powodu, że ubytek jest w granicach jak obliczyłem 0,8 - 1L/10 000 km. Czytając inne tematy to raczej norma i nic w tym temacie "nie poradzim". Obrotomierz zaczął działać, olej z układu chłodzenia się wypłukał. Dzięki za pomoc: będzie wiosna - będzie galeria.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-01-30 13:12
autor: KrecioPL
Brać nie musi, mogą być wycieki - sprawdź czy się nie poci przy pokrywach zaworów, przy misce olejowej, czujniku ciśnienia oleju, filtrze oleju, obudowie od rozrządu(uszczelniacze wałków rozrządu) i przy aparacie zapłonowym.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-02-17 19:53
autor: batigol67
Chciałem powrócić do mojego problemu bo może jest ktoś kto miał podobny.Tylko moj jest na tyle dziwny że sam sie naprawia.Raz jest tak ze nie da sie wogóle jechac na benzynie tylko, bo na gazie bez zastrzeżeń a czasem chodzi normalnie tak jak dzis wsiadam jeden obrót i pali.Paliwo odpada bo ciśnienie w porządku.Błędów brak.Jak jest ten najgorszy etap to auto nie reaguje na pedał gazu ja wciskam gaz a silnik stoi w miejscu i pyrka cos sie podniosą obroty ale opornie a jak jest lepszy etap to chodzi tylko do 3 tys obrotów potem szarpie.Miał ktos podobny objaw bo ja myśle ze to cos w aparacie lub iskra.może gaz nie potrzebuje takiej iskry jak benzyna?Może kopułka,palec.aha i jeszcze wali w tłumik końcowy bucha jak go gazuje.

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

: 2014-02-17 20:03
autor: Spider33
Gaz potrzebuje mocniejszej iskry niż benzyna wiec to nie to.