Strona 1 z 1

Filtr kabinowy

: 2014-01-23 21:09
autor: infernoblade
Mam pytanie: czy ktoś montował do Probka filtr kabinowy? Tzn wiem że go tam nie ma, ale może już ktoś wpadł na pomysł jak i gdzie go wsadzić. Na podszybiu jest dość mało miejsca, podobnie jak pod deską, ale wydaje mi się że realne jest, żeby go gdzieś zaszczepić.Co Wy na to?

Re: Filtr kabinowy

: 2014-01-23 23:28
autor: KrecioPL
Przydałoby się, jeśli ktoś ma, zdjęcie probka ze zdjętą deską rozdzielczą, głownie zdjęcia części auta od strony pasażera(dobry widok na kanały powietrzne) - nie mogłem znaleźć w necie.
Najlepiej by było to zrobić pomiędzy wlotem z podszybia, a dmuchawą (denerwujące syfy wpadają i często słychać dziwne odgłosy) tylko:
1. Czy tam jest dość miejsca na to
2. Jak bardzo by to wpłynęło na prędkość powietrza na odpowiednich prędkościach dmuchawy
3. Jaki byłby dostęp, żeby wymienić później taki filtr.

Re: Filtr kabinowy

: 2014-01-24 22:09
autor: infernoblade
Zdjęcia podszybia:
ObrazekObrazek
zdjęcia ściany grodziowej
Obrazek
Jeśli chodzi o zdjęcia to tyle w temacie. A moja wizja: powiększyć trochę otwór na podszybiu. Dorobić, najlepiej z plastiku, obudowę na nowy filtr kabinowy. Sam filtr zaadaptować z innego samochodu, np. Nissana Nawary (składa się on z dwóch prostokątnych wąskich filtrów).
Co do samej wymiany mam trzy wizje:
1. zostawić podszybie tak jak jest, i przy wymianie ściągać podszybie i wycieraczki
2. podzielić podszybie na dwie części i demontować tylko kawałek który będzie połączony z drugim wkrętami, albo kołkami
3. zrobić klapkę/ drzwiczki na podszybiu
Moja ogólna wizja obudowy filtra (schemat zrobiony poglądowo bez konkretnych wymiarów i na szybko :wink: )
Obrazek
Pod deską w samochodzie według mnie filtr się po prostu nie zmieści, a jeśli już, to jego wymiana będzie bardzo uciążliwa. Ale mam też pytanie: czy filtr w zaproponowanym przeze mnie miejscu będzie spełniał swoje zadanie? Tzn czy pierwszy deszcz nie zmoczy go za bardzo, czego następstwem będzie smród stęchlizny? #-o

Re: Filtr kabinowy

: 2014-01-24 22:35
autor: KrecioPL
Niestety, sam sobie odpowiedziałeś - będzie smród.
a zrób zdjęcie wewnątrz jak to wygląda, może gdyby tam coś pokombinować...

Re: Filtr kabinowy

: 2014-01-24 22:43
autor: infernoblade
Niestety zdjęcie kabiny już jest (3 zdjęcie w moim poprzednim poście )a tu już sama obudowa wentylatora ostatnie z realnych miejsc. Wchodzi on bezpośrednio w otwór wloty powietrza na karoserii :? ObrazekObrazek

Re: Filtr kabinowy

: 2014-01-25 14:31
autor: skalpel
jeżeli podszybie będzie założone to nie będzie filtr mokry bo będzie to podobnie zbudowane jak w audi jest też pod podszybiem i niema problemu z mokrym filtrem.

Re: Filtr kabinowy

: 2015-12-09 23:48
autor: Prezes5G19
Siema. Wczoraj wziąłem się za sprawę dolotu powietrza do kabiny bo zaczęły mnie irytować liście i zapachy starych diesli w samochodzie. Nie widziałem jeszcze żeby ktoś z tym problemem się uporał i zacząłem działać . Zaznaczam od razu iż projekt jest prototypem i wypraszam sobie wszelkie słowa krytyki a w zamian oczekuję na pomocne pomysły i słowa bo sprawa tyczy się większości probasków na tym żem forum. Przejdźmy do tematu a zaczął on się tak żę kupowałem nierdzewne śruby do skręcania karoserii po konserwacji i przypadkiem natrafiłem na aluminiową siatkę o małych oczkach którą kupiłem nie wiem po co za 7 zł (0,5m). Po kilku posiedzeniach i przemyśleniach w ciepłym garażu doszedłem do wniosku że mogę ją wykorzystać jako wstępny filtr powietrza zasysającego przez dmuchawę . Nie zastanawiając się odkręciłem ramiona wycieraczek i zdjąłem podszybie. Po kilkukrotnym spojrzeniu i załyczeniu się ,,napoju'' przypasowałem i dociąłem wstępnie siatkę zastanawiając się nad jej prostym/wygodnym/w miarę estetycznym/efektownym i demątowanlnym sposobem montażu i demontażu . Jak na razie efekt widać na fotce . Siatka jest zagięta na kancie grodzi i dociśnięta uszczelką MASKA-PODSZYBIE a wyżej trzyma się na śrubach z szerokimi nierdzewnymi podkładkami dokręconymi śrubami mocującymi listwę szyby i mechanizm wycieraczek. Jak na razie wygląda obiecująco . Jutro jadę dobrać jakiś filtr węglowy i będę myślał nad zamocowaniem go w otworze wlotu powietrza do dmuchawy. Liczę na pomoc intelektualną ludzi zainteresowanych tematem . GARDZĘ GŁUPIMI , NIETEMATYCZNYMI KOMENTARZAMI .

Re: Filtr kabinowy

: 2015-12-10 05:23
autor: Sallmo
Pomyśl jak najbardziej trafiony, tylko dobrać filtr,dopracować estetyczne i Ok. Trzymam kciuki ;)

Re: Filtr kabinowy

: 2015-12-10 09:06
autor: LukaszProbe
-- oryginalny post 2015-12-10 08:01 --

Zaj ..bisty pomysł. Daj znać jak skonczysz. Tez tak zrobie:) Przy okazji odpływ wody jest cały czas drożny. Czyli siatka spelnia podwójne zadanie. Wczoraj rozbierałem osłonę z lewego nadkola bo pomimo, ze wyjąłem liście i cały syf z podszybia to i tak trzeba było przepchać odpływ od dołu i teraz dopiero woda spływa jak powinna:)

-- dodano 2015-12-10 09:06 --

Prezes gdzie kupiles taką siatkę?

Re: Filtr kabinowy

: 2015-12-10 11:00
autor: Prezes5G19
w hurtowni z śrubami itp. zostało mi jeszcze trochę to mogę odstąpić za browara

Re: Filtr kabinowy

: 2015-12-12 14:03
autor: KrecioPL
Zorganizuj tego tematu więcej - ja jestem chętny.

Re: Filtr kabinowy

: 2016-02-14 16:20
autor: Prezes5G19
-- oryginalny post 2015-12-12 15:15 --

Siema . Właśnie wyszedłem z garażu z zdjęciami i prototypowym filtrem w dłoni ( proszę się nie śmiać bo to tylko prototyp) . Ogółem rzecz biorąc koszta budowy są śmiesznie niskie bowiem będziemy (wg. mojej koncepcji) potrzebować filtr kabinowy z byle jakiego samochodu , kątownik plastikowy , plastikowy profil na ostre krawędzie , klej na gorąco i 2 piwa. Warto też zakupić uszczelkę do drzwi czy okien aby uszczelnić plastikową osłonę która znajduję się nad wlotem powietrza do kabiny pod podszybiem. Podczas pracy odkręciłem silnik z wirnikiem nawiewu( pod nogami pasażera zdjąć osłonę z pod schowka , odkręcić 3 śruby 8 i wyjąć wirnik w dół) , łatwiej jest wtedy zamocować mocowanie filtra od wewnątrz samochodu. Nie ukrywam że ktoś kto ma duże dłonie będzie miał problem przy takich pracach bo miejsca niema za wiele , ja na szczęście nie mam z tym problemu :D Resztę przedstawiam na zdjęciach nie najlepszej jakości z opisem. Proszę was o sugestie jak to dopracować , wybór rodzai użytych materiałów lub sposób na wykonanie. W poniedziałek będę się skupiał na wykonaniem samego filtra tak aby szczelnie dolegał do owalnego wlotu powietrza.

-- dodano 2016-02-14 16:20 --

Siema. W temacie filtra kabinowego mogę wyrazić już swoją opinie . Po przejechaniu kilku tysi km. w różnych warunkach pogodowych i drogowych , postojach w deszczu , słońcu , śniegu itp. filtr spełnia swoją funkcję . stuki co nic nie śmierdzi stęchlizną , dmuchawa zasysa powietrze tak jak powinna , do środka samochodu przedostaje się dużo mniej nie miłych zapachów i zero zanieczyszczeń stałych. Jednym słowem jest CZYSTO. I to wszystko za śmieszne pieniądze . Powiem szczerze , że nie myślałem iż projekt wypali dlatego że sam filtr nie dolega szczelnie całym obwodem do obudowy . Pozdrawiam

Re: Filtr kabinowy

: 2016-02-14 22:37
autor: LukaszProbe
Dobra robota!

Re: Filtr kabinowy

: 2017-01-12 10:13
autor: Prezes5G19
Po prawie roku użytkowania mogę z zadowoleniem stwierdzić że mój wynalazek działa :D Dzięki siatce na desce nie widuję już żadnych dużych paprochów , liści itp.
Filtr pyłkowy mimo że nie był idealnie szczelny to robił robotę . Jadąc chociażby za jakimś Jelczem , Starem , w warunkach zapylenia nie muszę już wyłączać nawiewu żeby móc normalnie oddychać . Polecam wszystkim taką prostą instalację a zwłaszcza tym którzy sobie cenią czyste wnętrze 8)

Re: Filtr kabinowy

: 2017-01-12 10:58
autor: wuka
=D>
Pomysł do skopiowania.