Przegrzewanie się 2.5 V6
Przegrzewanie się 2.5 V6
Mój problem nie dotyczy typowego przegrzewania się. Już mówię o co chodzi.
Temperatura niepokojąco wzrasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Oczywiście pomaga włączenie ogrzewania na MAX.
Grzeje się zwłaszcza, gdy jadę dłużej na wyższym biegu. Jak mu wciskam po mieście wtedy temperatura spada. W układzie chłodzenia tworzy się dosyć duże ciśnienie i płyn szuka drogi ucieczki. Najpierw zaczął przeciekać w miejscu, gdzie wcześniej chłodnica była klejona, a po zaklejeniu tego miejsca woda zaczęła uciekać pod opaską na górnym wężu chłodnicy. Ciśnienie szuka chyba drogi ucieczki. Dolny wąż chłodnicy ciepły. Pompa raczej sprawna bo gdy obroty się podnoszą, a korek jest odkręcony woda zaczyna się wylewać z chłodnicy. Nie zauważyłem żadnych bąbelków.
Proszę nie proponować mi wyszukiwarki itp. bo identycznego problemu nie znalazłem.
Temperatura niepokojąco wzrasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Oczywiście pomaga włączenie ogrzewania na MAX.
Grzeje się zwłaszcza, gdy jadę dłużej na wyższym biegu. Jak mu wciskam po mieście wtedy temperatura spada. W układzie chłodzenia tworzy się dosyć duże ciśnienie i płyn szuka drogi ucieczki. Najpierw zaczął przeciekać w miejscu, gdzie wcześniej chłodnica była klejona, a po zaklejeniu tego miejsca woda zaczęła uciekać pod opaską na górnym wężu chłodnicy. Ciśnienie szuka chyba drogi ucieczki. Dolny wąż chłodnicy ciepły. Pompa raczej sprawna bo gdy obroty się podnoszą, a korek jest odkręcony woda zaczyna się wylewać z chłodnicy. Nie zauważyłem żadnych bąbelków.
Proszę nie proponować mi wyszukiwarki itp. bo identycznego problemu nie znalazłem.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
No, ale chyba ciepły dolny wąż chłodnicy to wyklucza. Chyba, że jestem w błędzie.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Kolego Vris,
1. Wypadałoby PRZYWITAĆ SIĘ w odpowiednim dziale.
2. Uzupełnij profil o miejsce skąd jesteś oraz rocznik auta - jeśli okaże się, że jest ktoś blisko, może jest szansa, na pomoc
Co do tematu:
1. Sprawdź poziom i jakość chłodziwa (może jakiś syf pływający tam przytkał światło wodzie),
2. Sprawdziłbym termostat i czujnik od załączenia wentylatorów.
3. Czy poza wyciekami, związanymi z dużym ciśnieniem, zaobserwowałeś wcześniej ubytki płynu?
1. Wypadałoby PRZYWITAĆ SIĘ w odpowiednim dziale.
2. Uzupełnij profil o miejsce skąd jesteś oraz rocznik auta - jeśli okaże się, że jest ktoś blisko, może jest szansa, na pomoc
Co do tematu:
1. Sprawdź poziom i jakość chłodziwa (może jakiś syf pływający tam przytkał światło wodzie),
2. Sprawdziłbym termostat i czujnik od załączenia wentylatorów.
3. Czy poza wyciekami, związanymi z dużym ciśnieniem, zaobserwowałeś wcześniej ubytki płynu?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
a może kolega użyje opcji szukaj? przywita się w odpowiednim dziale i zapozna na początek z tym tematem http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
Boszzzzz jak ja nie lubie jak się ktoś rejestruje i od razu nowy temat z pytaniem co się dzieje, albo popsuło się wystarczy się choć troszkę wysilić i poszukać ...
Boszzzzz jak ja nie lubie jak się ktoś rejestruje i od razu nowy temat z pytaniem co się dzieje, albo popsuło się wystarczy się choć troszkę wysilić i poszukać ...
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Teraz jestem zdesperowany i szukam pomocy na ten temat. Przywitam się i obiecuję, że będę tu zaglądał częściej he.
Probe mam od dwóch miesięcy i wcześniej raz zauważyłem wyciek z okolicy korka wlewu w chłodnicy, zakleiłem i był spokój.
Płyn niedawno wymieniałem i jakieś 3 tygodnie po wymianie był spokój. Wentylatory się załączają.
Probe mam od dwóch miesięcy i wcześniej raz zauważyłem wyciek z okolicy korka wlewu w chłodnicy, zakleiłem i był spokój.
Płyn niedawno wymieniałem i jakieś 3 tygodnie po wymianie był spokój. Wentylatory się załączają.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
chłopie ale skoro napiszesz posta i masz czekać 3 godziny aż ktoś odpisze, później 3 godziny na następną odpowiedź to już dawno być przeszukał forum. To tobie zależy na znalezieniu rozwiazania a nie nam więc szukaj a nie czekaj
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Przeryłem to forum kilka razy i żaden problem nie był zbliżony do mojego w wystarczający sposób, żebym mógł z tego coś wywnioskować.
Dlaczego ten nadmiar ciśnienia nie jest wyrzucany do wyrównawczego tylko szuka innej drogi ?
Dlaczego ten nadmiar ciśnienia nie jest wyrzucany do wyrównawczego tylko szuka innej drogi ?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Ale skoro istniej ą tematy o grzaniu się silnika, można się chyba do nich dopisać żeby nie robić śmietnika na forum
Nie wysiliłeś sie nawet zeby przeczytać temat "kilka porad dla nowego użytkownika "
Nie będę taki wredny i zaproponuje Ci wyciągniecie termostatu i sprawdzenie bez, ale wcześniej kup nowy może korek ten co masz przy wyrównawczym, ciśnieniowym zbiorniczku przy chłodnicy po prawej stronie stojąc naprzeciw samochodu ( taki czarny zbiorniczek)
Bardzo możliwe że masz też zakamieniony układ i przydało by się to ogarnąć.
jest też bardzo prawdopodobne że poszła UPG ale to najlepiej sprawdzić i ogarnąć jw
Kocureq podkleisz do jakiegoś?
Nie wysiliłeś sie nawet zeby przeczytać temat "kilka porad dla nowego użytkownika "
Nie będę taki wredny i zaproponuje Ci wyciągniecie termostatu i sprawdzenie bez, ale wcześniej kup nowy może korek ten co masz przy wyrównawczym, ciśnieniowym zbiorniczku przy chłodnicy po prawej stronie stojąc naprzeciw samochodu ( taki czarny zbiorniczek)
Bardzo możliwe że masz też zakamieniony układ i przydało by się to ogarnąć.
jest też bardzo prawdopodobne że poszła UPG ale to najlepiej sprawdzić i ogarnąć jw
Kocureq podkleisz do jakiegoś?
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Witam
1. Sprawdź pompę wody najprawdopodobniej za słabo pompuje.
Mała prędkość obiegu wody = wyższa temperatura.
Duża temperatura = duże ciśnienie.
2. Jeżeli robi takie ciśnienie że płyn na siłę szuka ucieczki to sprawdzić trzeba korek ciśnieniowy.
To ten po prawej stronie chłodnicy na małym zbiorniczku.
Jak jest duże ciśnienie to on powinien wypuszczać nadmiar chłodziwa do zbiorniczka wyrównawczego.
Pozdrawiam
1. Sprawdź pompę wody najprawdopodobniej za słabo pompuje.
Mała prędkość obiegu wody = wyższa temperatura.
Duża temperatura = duże ciśnienie.
2. Jeżeli robi takie ciśnienie że płyn na siłę szuka ucieczki to sprawdzić trzeba korek ciśnieniowy.
To ten po prawej stronie chłodnicy na małym zbiorniczku.
Jak jest duże ciśnienie to on powinien wypuszczać nadmiar chłodziwa do zbiorniczka wyrównawczego.
Pozdrawiam
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Dzięki wielkie. W pierwszej kolejności sprawdzę ten korek. Tzn. raczej kupię nowy chyba, że jest sposób na jego sprawdzenie ?
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
jesli wywala ci płyn gdzie indziej jak korkiem to coś z tym korkiem jest nie tak.A jesli korkiem wywala to uszczelka najprawdopodobniej.Mi wywalało płyn na wysokich obrotach silnika.Była wydmuchana uszczelka pod głowica.
Ostatnio zmieniony 2014-02-16 20:08 przez batigol67, łącznie zmieniany 1 raz.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
ototo właśnie zapomniałem dopisać, jest taka opcja że może puszczać (ślizgać się) wirnikbasco1984 pisze:1. Sprawdź pompę wody najprawdopodobniej za słabo pompuje.
Mała prędkość obiegu wody = wyższa temperatura.
Duża temperatura = duże ciśnienie.
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
nie ma takiej opcji zeby wirnik sie slizagał.Slizagac to sie moze pasek.Romas pisze:
ototo właśnie zapomniałem dopisać, jest taka opcja że może puszczać (ślizgać się) wirnik
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
no to widać że jeszcze malo widziałeś, bo ja już miałem takie przypadki
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
No własnie płyn wywala wszędzie, ale nie korkiem. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności.
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
Nie ma prawa wywalać gdzie indziej tylko korkiem.Wymień korek koszt niewielki lub sprawdz drożnosc wężyka do wyrównawczego ale nie wierzę ze by sie aż tak zatkał.Tu masz korki tylko kup 1.1 bara http://www.iparts.pl/auto-czesci/chlodn ... 00103.htmlVris pisze:No własnie płyn wywala wszędzie, ale nie korkiem. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności.
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
-- oryginalny post 2014-02-18 21:16 --
Kupiłem korek 0.9 bara i nic to nie dało. Dalej to samo. Wymienię ciśnieniowy zbiorniczek bo kiedyś był klejony i zawsze tam ucieka płyn w miejscu klejenia.
-- dodano 2014-02-28 09:16 --
Czytałem, że w Probe jest śruba do odpowietrzania całego układu. Ale nie wiem czy w V6 też coś takiego jest. Jak tak to w którym miejscu ?
Kupiłem korek 0.9 bara i nic to nie dało. Dalej to samo. Wymienię ciśnieniowy zbiorniczek bo kiedyś był klejony i zawsze tam ucieka płyn w miejscu klejenia.
-- dodano 2014-02-28 09:16 --
Czytałem, że w Probe jest śruba do odpowietrzania całego układu. Ale nie wiem czy w V6 też coś takiego jest. Jak tak to w którym miejscu ?
Re: Przegrzewanie się 2.5 V6
nie ma odpowietrzania,to sa uklady wysokocisnieniowe i same sie odpowietrzaja