Strona 1 z 2

check engine świeci się cały czas

: 2004-07-14 22:40
autor: piotrek
mam problem kupiłem niedawno probe 2,2 gt rok 89 uzupełniałem żarówki w liczniku i okazało się że świeci cały czas check engine co to może być niech ktoś pomoże.

: 2004-07-14 22:49
autor: Gacek Wrocław
moze byc sonda lambda - zobacz moze jest urwany kabelek

: 2004-07-14 22:53
autor: piotrek
kabel jest niby dobry , ale jest on też podłączony do gazu może to od gazu świeci ?

: 2004-07-14 22:57
autor: Gość
Witam

Na gazie może się zapalać ale żeby paliła się cały czas to nie słyszałem.
U mnie zapalała się gdy jechałem przez dłuższą chwilę z tą samą prędkością.

W każdym razie tej lampki to bym nie bagatelizował.

Pozdrawiam

: 2004-07-14 22:58
autor: Gacek Wrocław
pewnie tak ale fachowców od gazu mamy na forum - pytaj ich - najlepiej w zakladce LPG

: 2004-07-14 23:02
autor: piotrek
dzięki za informacje

: 2004-07-14 23:10
autor: kollek
Też się nie spotkałem żeby świeciła cały czas lampka check engine. Najpierw bym sprawdził jaki jest kod błędu skoro świeci. kody błędów znajdziej bodajże na strefie zrzutu. Opis jak sprawdzić - opcja "szukaj". kiedyś zamieszczałem opis ze zdjęciami.

Jeśli nie ma żadnych błędów należało by się zastanowić czemu się świeci?? Jeśli błędy wykryje to należało by naprawić zdubane rzeczy.

Pozdrawiam

p.s. daj znać czy coś zrobiłeś w tym temacie.

: 2004-07-14 23:22
autor: piotrek
zapomniał bym napisać że turbina nie chodzi może to jest to

: 2004-07-14 23:29
autor: AXEL
piotrek pisze:zapomniał bym napisać że turbina nie chodzi może to jest to
Bardzo prawdopodobne!A dlaczego ci nie chodzi?Zatarła się już?To stwarza duże obciążenie dla silnika.

: 2004-07-14 23:35
autor: piotrek
gość od którego kupiłem powiedział że turbina jest odłączona ze względu na gaz , ponoć chodzi ale nie bardzo w to wierze

: 2004-07-14 23:39
autor: AXEL
Być może masz zdjęty przewód między turbiną a intercoolerem.

: 2004-07-14 23:41
autor: kollek
Dżizys jak Ci ludzie wymyślają :?: :?: :?: :?: :?: :?: :!: :!:
Za niedługą będą ją odłączać żeby nie spalić tylnej wycieraczki :?

Jakoś ludzie mają turbo i gaz i jakoś jeżdżą.

Spróbuj ją podpiąć i zobaczysz?? Wogóle niby jak może być odłączona?? Nie ma jej wcale a zamiast niej masz od razu kolektor?? Czy jest turbina tylko nie jest podpięta pod elektrykę?? Jaki masz GAZ??

: 2004-07-14 23:54
autor: piotrek
w tym jest problem że mam pierwsze auto z turbo . Turbina jest na miejscu gość twierdzi że jest wstawiona jakaś wstawka między kolektorem a turbiną smarowanie jest odcięte. Gaz firmyt landirenzo

: 2004-07-15 00:02
autor: kollek
Najbezpieczniej było by to rozebrać i pooglądać, jakąś diagnozę postawić. Szkoda by było zepsuć turbinę przez nieuwagę. Jeśli jest tam jakaś wstawka to po rozebraniu zastanowić się co ona tam robi?? Gość coś ściemnia. Lepiej żeby powiedział prawdę bo... :twisted: :evil: :wink:

Gaz masz zwykły podłączony do lambda czy sekwencję??

: 2004-07-15 00:07
autor: piotrek
niebardzo znam sie na gazie ale z instalacji wynika że jest podłączony do sondy chyba podjade do jakiegoś gazownika żeby sprawdził jaki mam gaz

: 2004-07-15 00:11
autor: piotrek
z mojego rozumowania sonda jest podłączona do gazu i dlatego świeci mi cały czas check engine , poprostu jest odcięta .

: 2004-07-15 00:25
autor: kollek
nie koniecznie. Ja w swoim mam zwykły gaz z emulatorem. Całość podpieta do sondy zeby regulował spalinami. Nigdy mi jeszcze nie zapaliła się lampka check engine nie mówiąc o tym żeby świeciła cały czas. Raz miałem problemy i faktycznie pokazywała błąd ale było to związane z modułem aparatu zapłonowego i pękniętą kopułką. Iskra była źle podoawana i komp szalał.

p.s. ja nie mam turbo ale Asdero miał zwykłą instalację i jeździł, Cynki ma gaz i też jeździ (z tym że ma sekwencję), Twardy ma zwykłą isntalację i też jeździ.
też podjedź do zaufanego gazownika niech Ci ziornie na to bo gość coś ściemnia.
I zczytaj sobie kody błędów.

: 2004-07-15 00:30
autor: piotrek
ok dzięki odczytam sobie kody i w razie czego podjade sprawdzić z tym gazem

: 2004-07-15 22:54
autor: Gość
Witam ja dzis odebrałem moje probe 2.2gt od gazownika. Okazało sie ze odłączył mi turbine bo uważa że na wolnych obrotach turbo dmucha powietrze i silnik dostaje zbyt ubogą dawke gazu. No i jeszcze jedno zaczeła sie zapalac lampka check engine. Jestem załamany samochód stracił 50% mocy i nie wiem co mam teraz zrobic. Wiem ze zalozyli mi zwykła instalacje

: 2004-07-16 00:00
autor: piotrek
czyli żeczywiście można odłączyć turbine mam to samo. możesz opisasć jak ją odłączyli

: 2004-07-16 09:50
autor: kollek
Ja pierwszy raz słyszę o takich rzeczach. Ach Ci gazownicy......!!! Jeśli gość by mi tak powiedzał to bym go na pewno zmienił.

Faktem jest że do turbiny najlepsza jest sekwencja. Minusem jej koszt. Ale ile nerwów zaoszczędzicie.

: 2004-07-16 19:27
autor: Gość
Witam u mnie gazownik połączył wlot powietrza do turbiny z wylotem i w ten sposób ominął turbinę. Stwierdził że elektrozawór który reguluje dopływ powietrza do turbiny nie zamyka sie na wolnych obrotach i w ten sposób dmucha cały czas powietrze. a co zrobili u ciebie. Jutro rozebiorę ten elektrozawór i sprawdzę czy ten gazownik miał rację

: 2004-07-16 23:24
autor: piotrek
witam nie znam sie na gazie ale gaz jest podłączony do miksera prawie przy wylocie z turbiny

: 2004-07-17 22:00
autor: Gość
odczytałem kody wyświetliło mi 04 crankshaft position sensor #2
09 engine coolant temperature sensor
15 ego sensor (lean)
34 idle speed control solenoid
czy ktoś to może przetłumaczyć na polski .

: 2004-07-17 22:04
autor: piotrek
sory to ja zapomniałem sie zalogować