Strona 1 z 2

jak rozpoznać czy ma sie sekwencje czy zwykły gaz

: 2004-07-17 19:50
autor: Gość
kupiłem niedawno probka 2,2 gt i niewiem jaki mam gaz poniewaz sie na tym nie znam , może ktoś wie jak to rozpoznać , sekwencja czy zwykły . Turbo mam odłączone ponoć z tym gazem nie może być turbo . Niech ktoś pomoże.

: 2004-07-17 20:40
autor: Gość
Witam

Skoro już masz Forda Probe to zapraszam do rejestracji :)

Z gazem ci niestety nie pomogę bo mam zwykły i nigdy nie widziałem sekwencyjnego.

Pozdrawiam

: 2004-07-17 22:25
autor: piotrek
sory ale jestem zalogowany zapomniałem sie zalogować

: 2004-07-17 23:50
autor: propaganda
TO banalnie proste. Jak widzisz wtryskiwacze- taki rządek jakby to powiedzieć kwadracików(w zasadzie to są takie walce, ale osłona jest kwadratowa... no nie ważne, ale nie sposób tego nie poznać) osadzonych na rurce, co z każdego wychodzi rurka do cylindra i do każdego wtryskiwacza jest kabelek, to znaczy że masz sekwencję.
Nie sposób tego nie zauwazyć, poprostu masz taką listwę z wtryskiwaczami gazowymi, od tego ile masz cylindrów oczywiście zależy ich ilość.

Proszę tu zdjęcie mojego silnika z sekwencją. (ten rządek niebieskich wtryskiwaczy)

Obrazek

: 2004-07-18 00:02
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-07-18 00:05
autor: propaganda
Dokładnie. Pewnie jakbyś miał sekwencję, to by Ci poprzedni właściciel 10 razy powtarzał, że jest inst. gazowa za 4 tysie.

: 2004-07-18 02:09
autor: Sh(.)(.)ters
Cynki dobrze prawi :D .

Pzdrv

: 2004-07-18 10:05
autor: piotrek
dzięki już wiem że mam zwykłą instalacje dlatego też mi turbo nie działa paskudny gazownik ponoć można jeżdzić z turbo na zwykłym gazie

: 2004-07-18 15:00
autor: AXEL
I jeszcze jedna sprawa ,jeżeli odpala na gazie,to jest zwykła(sekwencja zawsze odpala na benzynie i musi pracować przynajmniej 25 sek. na ciepłym silniku).

: 2004-07-18 19:24
autor: propaganda
Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady ;)
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie :?

: 2004-07-19 01:42
autor: AXEL
propaganda pisze:Przecie zwykła z komputerem gazowym, też odpala na benzynie, a później na gaz się przełącza.
Tylko taka z pokrętłem, którym sobie regulujesz może się odpalić bezpośrednio na gazie. Ale taka najprostsza, to raczej do Poloneza albo starej Łady ;)
Swoją drogą w Ładzie chodził mi dużo lepiej najprostszy gaz niż sekwencja w Probie :?
Każda może odpalić się na benzynie ,ale sekwencja tylko i wyłącznie na benzynie :twisted: .Nie ma możliwości odpalenie sekwencji na gazie :twisted: .Musi pracować min 25 sek. na benzynie,niezależnie od obrotów i min 20 stopni temp. silnika :twisted: .

: 2004-07-19 09:47
autor: Mr. Cynk
.

Po czym poznać że to SEKWENCJA ??

: 2006-04-15 10:52
autor: Głogów_1984
Witam mam pytanko do wszystkich!
Jak będę kupować probe to po czym poznam
że auto ma instalacje sekwencyjną czy zwykłą ??

Z góry dzięki za odpowiedzi !!
.................................................. pozdrawiam!

: 2006-04-15 11:05
autor: totmes (gonciu)
wtka, podnosisz maske i patrzysz czy sa wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych jak tak to sekwencja a jak gaz (rura od parownika idzie gdzieś do gumy przy filtrze powietrza lub za przepływomierzem to jest zwykła, przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza
poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V :D

: 2006-04-15 13:58
autor: cevinek
goncia1 pisze: przy sekwencji jak jest zimny to nie przełączy ci na gaz nawet nie wiem ile bys cisną obrotów --musi sie nagrzać i komputer sam wszystkim przełącza:D
I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie :twisted: ! wszystko zależy od ustawień!
goncia1 pisze:poza tym pod machą powinieneś mieć jakiś komputer do gau jak tak to jest to swkwencja tylko cięzko bedzie chyba okreslic czy genercji IV, czy moze V :D
I tu też nie prawda ! Są instalacje gazowe z komputerem i nie są to sekwencje. Np . MONOwtrysk.

A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację !
Musi taki mieć bo inaczej nie mógłby wbić w dowód , a jak już zobaczysz rachunek...sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....

Mechanicznie...trudno jednoznacznie powiedzieć...poza tym że mysi być listwa wtryskowa ...niczym innym się nie wyróżnia ( osiągi autka....na gazie tak samo jak na benzynie).

Pozdro.

: 2006-04-15 14:25
autor: Ronin
Można też poznać po samej pracy silnika, wtryski gazu pracują z charakterystycznym "cykaniem" (nie mylić z cykaniem wywalonych popychaczy) :wink:

: 2006-04-15 17:36
autor: Sh(.)(.)ters
cevinek pisze:A najprostszy sposób...hm niech właściciel pokaże rachunek za instalację (...) sekwencja zaczyna się od około 3000 zł....wszystko poniżej raczej nie będzie sekwencją....
Parafrazując: I tu się nie zgodzę.
W niektórych mniejszych warsztatach (np. gość prowadzący działalność i rozliczający podatki ryczałtem, czy tam kartą - w każdym razie człowiek-firma, który nie może przekroczyć określonego pułapu obrotów rocznie) kwota za instalację na rachunku może być zaniżona. Znam takie przypadki - kupujący idze fachowcowi "na rękę".

Nie zawsze więc kwota na rachunku może być miernikiem...

Prześledź rysunki i schematy popularnych instalacji wtryskowych. Oprócz listw wtryskowych wspomnianych przez Cevinka, stosowane są również pojedyńcze wtryskiwacze.

Schemat budowy:
http://www.agcentrum.com.pl/img/mistral_ideowy.gif - osobne wtryskiwacze

http://www.agcentrum.com.pl/sirocco.php - listwa wtryskowa

http://www.omvlgas.pl/pol/index.html

Jeżeli nie odróżnisz dodatkowych wtryskiwaczy lub listwy to lepiej poproś o pomoc przy oględzinach auta kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie.

: 2006-04-15 18:51
autor: totmes (gonciu)
cevinek pisze: I tu się nie zgodzę.... Można nawet odpalić autko na gazie :twisted: ! wszystko zależy od ustawień!

no nie chyba sie tu nie zgodze, fakat jezeli silnik jest ciepły to mozna odpalic na gazie ale jak jest zimny ni chu..a pojedzie na gazie --mam tak u siebie, (po zastosowaniu zworki na czujnik w parowniku) da sie odpalić na dwie sekundy poczym gasnie -jest poprostu za zimny płyn i dobdze nie odparuje gaz, wiec zacholere sie nie da jezdzić (oczywiscie tyczy to sekwencji) wiem bo tak mam

co do zwykłej instalacji czyli generacji II mozna na zimnym jechać tylko przy wyzszych obrotach moze przerywać- tak miałem w sierce

no chba ze masz upalny dzień/jest ciepło to byc moze ze pojedziesz/odpalisz na gazie na sekwencji :)

ale sekwencji musie mies wtryskiwacze podłączone do kolektorów dolotowych , w generacji II tego nie ma :!:

: 2006-04-15 19:34
autor: Sh(.)(.)ters
Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.

To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.

: 2006-04-17 09:40
autor: totmes (gonciu)
Sh(.)(.)ters pisze:Goncia - fakt że tak masz u siebie o niczym nie świadczy. Oczywiście praw fizyki się nie przeskoczy - gaz musi odparować, ale przy odpowiednich ustawieniach da się odpalić auto na gazie w temperaturach zbliżonych de zera. Przy temperaturze dodatniej, choćby takiej jak mamy teraz odpalenie sekwencji na gazie nie sprawia najmniejszych problemów. Pomijam sens takiej operacji, chodzi o sam fakt.

To tyle tytułem wyjaśnienia wątku pobocznego. Proponuję skupić się na właściwym temacie a ewentualną polemikę dotyczącą temperatury odpalania na sekwencji kontynuować w nowym topiku.
i całkowicie sie z tym zgadzam, bo nawet mozna odpalić w ujemnych temperaturach dlatego ze gaz lotny jest nawet w minusowych temp. ale zwby dało sie na tym jezdzić przy zimnym silniku :?: :?: to nie wiem :?: :)

: 2006-04-17 20:14
autor: maciej
Odnosząc się do wypowiedzi sekwencje są 3 i 4 generacji a 5 jest w dopiero w budowie i ma być przeznaczona do silników typu FSI . Charakterystyczne głosy sekwencji ćwierkanie i temu podobnie jest charaktrystyczne do gówien o nazwie Drem , BRC sekłend 24 ,Stag Diego ,Romano i duzo innych .Wtryskiwaczy nie idzie rozrużnić w pracy przy instalacjach z górnej półki o nazwie SGI bądź Eliza a to kosztuje i lepiej jedzie auto niż na benzynie i Są w obsłudze w całej polsce i w europie

: 2006-04-17 22:46
autor: Sh(.)(.)ters
Maciej jako najlepiej zorientowany w temacie opisz koledze jak ma odróżnić typ instalacji, aby nie dał się oszukać...

: 2006-04-18 03:52
autor: Głogów_1984
Dzieki Shooters :)
Wlasnie o to mi chodziło :)

: 2006-04-18 08:50
autor: ZENiTH
Mając jeszcze Mazdę 626 GD z silnikiem 2.0 12V, tak przerobiłem gaz że odpalała w zimie nawet przy -20 stopniach i nie było żadnego gaśnięcia. Autko przez trzy lata jeździło bez benzyny tylko na gazie. Autko sprzedałem i do dziś jeździ tylko na gazie.

: 2006-04-18 09:07
autor: Sebastian
takie male pytanko na marginesie, czy to prawda ze jak sie ma ten sekwencyjny uklad to prawie nie czuc spadku mocy?nawet w samochodach o duzej pojemnosci?