Strona 1 z 1

Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-26 22:45
autor: l-u-k-a-s-h_18
Jestem już przywitany i opcje szukaj znam lecz nie znalazłem nic dla siebie. Mam pewien problem, który jak mi się wydaje zależy od powietrza... otóż jest kilka objawów:
- gdy gwałtownie wcisnę gaz to czuć lekkie zdławienie potem autko wkręca się na obroty i przy 4- 4,5 jest koniec i strzał w tłumik. czasem gdy puszcze gaz i wcisne dalej to kręci do 5,5 (do odciny).
- czasem gdy samochód stoi na biegu jałowym zaczyna falować z tym, że jet to takie specyficzne falowanie bo słychać jakby co sekunde dławiło go powietrze. przed przepustnicą na dolocie jest chyba ta śruba od dawki powietrza i jak nią kręce to czasem to falowanie zanika ale nie na stałe. czy jest jakaś instrukcja ustawienia tej śruby?
- gdy włączam nawiew na szybę obroty wzrastają o jakies 400-500 obr/min
Układ szczelny, filtr dopiero co wymieniony.
Ma ktoś na to jakiś pomysł?

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-26 22:51
autor: Romas
a może tak poszukasz troszkę po forum a nie klepiesz nowy temat? :wink:

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-27 08:39
autor: duracell
Romku, toć kolega pisał, że szukał ale nie znalazł :)
Jako, że masz fałkę i to czerwoną co mnie w ogóle nie interesuje to Ci odpowiem.
Sprawdź ustawienie kąta zapłonu, normalnie lampą stroboskopową, w trybie awaryjnym tak ja trzeba.
Jeśli kąt zapłonu będzie OK to wymień zestaw standardowy czyli kable zapłonowe i przy okazji świece. Jeśli dalej będzie źle to kopułkę i palec rozdzielacza, nie sugeruj się tym że może ładnie wyglądać,- wymień. Postaraj się o drugi przepływomierz i podmień. Jeśli dalej będzie to samo, to podmień/daj do naprawy aparat zapłonowy.
Chociaż po tym co piszesz to na 100% aparat zapłonowy, chociaż pozornie wydaje się że to coś nie teges z przepustnicą :)
l-u-k-a-s-h_18 pisze:- gdy włączam nawiew na szybę obroty wzrastają o jakies 400-500 obr/min
Mogą max o 100 obr. Masz za bardzo odkręcona śrubę na przepustnicy.
Ogólnie- problem z układem zapłonowym. Nie martw się jeszcze z 1000 zł i fałka będzie "latać".

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-27 09:16
autor: KrecioPL
ja Ci dam 1000zł! straszysz nowych! :mrgreen:

Łukasz (ufam, że tak masz na imię) - poczytaj na forum o robieniu zwory, sprawdzaniu błędów i ustawianiu zapłonu. Zacznijmy od prostych rzeczy, zobaczymy co to zmieni.

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-27 09:48
autor: l-u-k-a-s-h_18
No ten 1000 to mi trochę kolana wykręcił :p zwore robiłem błędów nie ma. Mam dzsiaj wolne wiec troche poszperam :) sprawdze przepływke i na pewno musze ustawić TPS bo wiem że było bez pojęcia majstrowane. Bd pisał jak coś się wyjaśni :)

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-27 10:58
autor: KrecioPL
tylko pyt czy błędy sprawdzałeś diodą? bo w roczniku 95 trzeba podłączyć diodę

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-28 10:07
autor: l-u-k-a-s-h_18
Dioda nie pokazała błędów. Jeszcze raz rozebrałem na części filtr powietrza, wyczysciłem wszystko porządnie i uszczelniłem dodając gumową uszczelke do filtra bo tam było coś nie halo. Trochę pomogło ale jeszcze nie do końca. Zająłem się TPSem ale niestety nie moge zrozumieć gdzie wkłada siętenszczelinomierz... zapodałem zwore i załączył się wentylator. TPS vustawiłem na oko w pozycji tuż przed załączeniem wentylatora. Teraz jest już o wiele lepiej ale jeszze nie do końca. Nadal czuć to zdławienie ale już wyżej i jakby mniejsze. Myślę że duże znaczenie ma ustawienie tej śruby od dawki powietrza. Czy jest na to jakaś instrukcja inna niż na słuch lub na pałe? Czy dokładniejsze ustawienie TPS może jeszcze na coś wpłynąć? Czy jest gdzieś jakieś foto gdzie się wkłada szczelinomierz? Bo znaleźć nie moge...

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-01-28 19:01
autor: Romas
ustaw na multimetr cyfrowy

Re: Przydławienie, Zbyt duża dawka?

: 2015-09-05 22:01
autor: Luna
-- oryginalny post 2015-09-05 21:43 --

Ustawianie tps-a jest wbrew pozorom dosyć łatwe jednakże trzeba zrozumieć najpierw zasade działania przepustnicy i potencjometra w tps. Śrubą o której mówisz kręci się na samym końcu stawień czy po prawidłowym ust tps-a i na włączonym silniku w trybie diagnostycznym. Próbowałem kiedyś na voltomierz i nic mi z tego nie wyszło - na szczelinomierz mnie osobiście jest wygodniej. Szczelinomierz wkładasz między śrubkę, a metalowy element do którego przymocowana jest linka gazu ( opisałem dosyć "łopatologicznie" ) Jeśli chodzi o aparat zapłonowy to nie chcę tutaj się wymądrzać, ale w Probe kąt zapłonu do 11 st komp ustawi sam. Jeśli nie masz stroboskopu to po prostu ustaw go na połowę ( śruba regulacji ) i będzie dobrze. Zawsze tak robiłem i potem sprawdzałem lampą i było ok. Ostatni aparat jaki wymieniłem nawet nie był sprawdzany stroboskopem i auto bangla bez problemu.

-- dodano 2015-09-05 22:01 --

wow, dopiero teraz zwróciłem uwage ze to post ze stycznia #-o :lol: A swoją drogą to ciekawe jak to dławienie się zakończyło - pewnie probe już sprzedane :mrgreen: