Strona 1 z 1

Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterowności

: 2015-02-01 11:23
autor: pawlacz
Jak zmniejszyć podsterowność, poprawić trakcję? Na pewno pomogą rozpórki, obniżenie zawieszenia. Coś jeszcze? Zaadaptowanie innych stabilizatorów z jakiegoś innego modelu?
Oczywiście felgi i opony też mają na to wpływ, ale jazda po polskich drogach, na 18' i profilu 40 to będzie katorga, samo zawieszenie stockowe już jest twarde i przy 16' i profilu 55 czuć każdą nierówność.

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-01 19:06
autor: Romas
więc jak czujesz każdą nierówność przy 16' to przy 18' wiecej juz nie poczujesz :mrgreen:
Co do podsterowności to stabilizatora nie masz co wymieniać bo jest ok. przede wszystkim zainwestuj w dobre opony.

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-02 10:43
autor: KrecioPL
Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
Stabilizator przód jest ok, tył jest cienki ale lepiej usztywnić karoserię rozpórkami, dobrym zawieszeniem i mieć dobre opony.

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-02 17:51
autor: Romas
KrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
no tutaj się Krecik z tobą nie zgodzę, przede wszystkim ciężar dociska cię do podłoża i dlatego lepiej trzyma, ale minusem jest przód napęd który daje uślizg :wink:

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-04 10:32
autor: KrecioPL
KrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
To wynika z fizyki - bezwładność, ruch po okręgu, siła odśrodkowa, rozłożenia masy obiektu w ruchu, kierunek, zwrot, punkt przyłożenia wektora.
Polecam zgłębić te pojęcia 8)

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-04 11:52
autor: Stig
Podsterowność jest cechą aut przednionapędowych "z tamtej epoki- epoki produkcji probasów" a nie ogólnie aut przednionapędowych ;) jest mnóstwo nowych aut przednionapędowych , w których podsterowność jest nieodczuwalna, wszystko kwestia konstrukcji i wyważenia ;)

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-04 13:39
autor: KrecioPL
tak, rozłożenie masy robi swoje :P

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-02-06 12:04
autor: Prezes5G19
Można by się jeszcze pobawić w dystanse na piasty. Zawsze troszku szerzej ale to już za sobą ciągnie przerabianie błotnika zazwyczaj.

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

: 2015-03-06 19:53
autor: Pajda16v
Moje zdanie na ten temat jest takie :) Zamiast pchać kasę w dystanse rozpórki itp. nowe dobre opony z niskich profilem na dużej feldze i zadbane zawieszenie. Probe jest samochodem podsterownym i tego się nie oszuka :)