Re: Problem z odpalaniem
: 2015-03-06 10:37
Sondy często wychodzą na błędach.
Zanim wydasz pieniądze, sprawdź sobie przyczynę
Jeśli wyświetli błąd od sond, masz sprawę oczywistą, jeśli nie (a tak się też zdarza), to będziesz potrzebował szpilek(takich do szycia) i miernika. Wpinasz się w przewody i patrzysz jakie jest napięcie i czy sonda pracuje wraz ze wzrostem obrotów (od 0,6V do prawie 1V)
Nie jest to może idealne sprawdzenie, ale pomaga potwierdzić bądź wykluczyć problem z sondami.
Nie miałem takiego doświadczenia z sondami - ale one raczej nie utrudniają odpalania.
Poproś, żeby ktoś Ci zmierzył ciśnienie paliwa.
Mamy obecnie jedno auto w wwa z problemem przy odpalaniu (ryzyk fizyk - raz na ciepłym, raz na zimnym, raz problem jest zauważalny mocniej, raz ciut mniej) i ponoć winą jest właśnie coś z pompą paliwa i syfem jaki się nagromadził przez lata (szczególnie jak ktoś nieustannie lata na rezerwie, albo auto długo stało) - obecnie auto jest na wymianie pompy paliwa. Powiem więcej jak dowiem się szczegółów.
Co do przerywania - objaw miałem podobny. Na zimnym nie przerywał, na ciepłym już tak. Najbardziej w zakresie 2-3tys obrotów. Często przy mocniejszym dodaniu gazu, po prostu nie chciał przyspieszać.
Przy sprawdzaniu błędów wyświetlało wszystkie błędy związane z powietrzem - powodem okazała się być cewka zapłonowa (powinieneś mieć już aparat KF34, gdzie cewka jest wymienialna). Można zmierzyć jej rezystancję.
Zanim wydasz pieniądze, sprawdź sobie przyczynę
Jeśli wyświetli błąd od sond, masz sprawę oczywistą, jeśli nie (a tak się też zdarza), to będziesz potrzebował szpilek(takich do szycia) i miernika. Wpinasz się w przewody i patrzysz jakie jest napięcie i czy sonda pracuje wraz ze wzrostem obrotów (od 0,6V do prawie 1V)
Nie jest to może idealne sprawdzenie, ale pomaga potwierdzić bądź wykluczyć problem z sondami.
Nie miałem takiego doświadczenia z sondami - ale one raczej nie utrudniają odpalania.
Poproś, żeby ktoś Ci zmierzył ciśnienie paliwa.
Mamy obecnie jedno auto w wwa z problemem przy odpalaniu (ryzyk fizyk - raz na ciepłym, raz na zimnym, raz problem jest zauważalny mocniej, raz ciut mniej) i ponoć winą jest właśnie coś z pompą paliwa i syfem jaki się nagromadził przez lata (szczególnie jak ktoś nieustannie lata na rezerwie, albo auto długo stało) - obecnie auto jest na wymianie pompy paliwa. Powiem więcej jak dowiem się szczegółów.
Co do przerywania - objaw miałem podobny. Na zimnym nie przerywał, na ciepłym już tak. Najbardziej w zakresie 2-3tys obrotów. Często przy mocniejszym dodaniu gazu, po prostu nie chciał przyspieszać.
Przy sprawdzaniu błędów wyświetlało wszystkie błędy związane z powietrzem - powodem okazała się być cewka zapłonowa (powinieneś mieć już aparat KF34, gdzie cewka jest wymienialna). Można zmierzyć jej rezystancję.