Strona 2 z 2

Re: Problem z odpalaniem

: 2015-03-06 10:37
autor: KrecioPL
Sondy często wychodzą na błędach.
Zanim wydasz pieniądze, sprawdź sobie przyczynę :)
Jeśli wyświetli błąd od sond, masz sprawę oczywistą, jeśli nie (a tak się też zdarza), to będziesz potrzebował szpilek(takich do szycia) i miernika. Wpinasz się w przewody i patrzysz jakie jest napięcie i czy sonda pracuje wraz ze wzrostem obrotów (od 0,6V do prawie 1V)

Nie jest to może idealne sprawdzenie, ale pomaga potwierdzić bądź wykluczyć problem z sondami.

Nie miałem takiego doświadczenia z sondami - ale one raczej nie utrudniają odpalania.
Poproś, żeby ktoś Ci zmierzył ciśnienie paliwa.
Mamy obecnie jedno auto w wwa z problemem przy odpalaniu (ryzyk fizyk - raz na ciepłym, raz na zimnym, raz problem jest zauważalny mocniej, raz ciut mniej) i ponoć winą jest właśnie coś z pompą paliwa i syfem jaki się nagromadził przez lata (szczególnie jak ktoś nieustannie lata na rezerwie, albo auto długo stało) - obecnie auto jest na wymianie pompy paliwa. Powiem więcej jak dowiem się szczegółów.

Co do przerywania - objaw miałem podobny. Na zimnym nie przerywał, na ciepłym już tak. Najbardziej w zakresie 2-3tys obrotów. Często przy mocniejszym dodaniu gazu, po prostu nie chciał przyspieszać.
Przy sprawdzaniu błędów wyświetlało wszystkie błędy związane z powietrzem - powodem okazała się być cewka zapłonowa (powinieneś mieć już aparat KF34, gdzie cewka jest wymienialna). Można zmierzyć jej rezystancję.

Re: Problem z odpalaniem

: 2015-03-06 12:01
autor: duracell
KrecioPL pisze: Co do przerywania - objaw miałem podobny. Na zimnym nie przerywał, na ciepłym już tak. Najbardziej w zakresie 2-3tys obrotów. Często przy mocniejszym dodaniu gazu, po prostu nie chciał przyspieszać.
Przy sprawdzaniu błędów wyświetlało wszystkie błędy związane z powietrzem - powodem okazała się być cewka zapłonowa
Potwierdzam słowa Krecia, u "małego" w 2.0 było identycznie. Jedyny błąd jaki zgłaszał komp to czujnik temperatury zasysanego powietrza :) co oczywiście nie było prawdą.
Czasami a kto wie czy nie częściej, poleganie tylko na wyświetlanych błędach może być mylące i kosztowne ;)

Re: Problem z odpalaniem

: 2015-03-11 14:32
autor: picia1905
-- oryginalny post 2015-03-06 17:48 --

Dziękuję wam za tak cenne rady sondę sprawdzę i będę wiedział nie problem dziękuję za opisanie jak sprawdzić jeśli chodzi o pompę paliwa była sprawdzana kiedyś jak zaczął nie palić i jest na 100% dobra i na pewno odpada a aparat był po regeneracji i też jest ok.Zaczęło przerywać na gorącym silniku jak mechanik mi wymienił katalizator na strumienice ale nie wiem czy jest to przypadek czy nie po odebraniu z warsztatu zaczął mieć te objawy ale nie zawsze i nie jest to mocne przerywanie powiedział bym nawet że bardzo słabe

-- dodano 2015-03-11 14:32 --

Witam wszystkich ponownie dzisiaj mechanik wymienił dwie sondy lambda i objaw przerywania na gorącym silniku ustąpił wykręcił świece i całkiem inaczej wyglądają wcześniej były czarne okopcone a teraz są ,,piaskowe'' byłem na próbie i jeździ bez przerywania czyli jedna poważna usterka usunięta dziękuję za pomoc mam jeszcze takie pytanie czy jak niema ładowania to może się słabo świecić kontrolka od silnika czy to przypadek na pewno ładowania niema sprawdzałem tylko nie wiem o co chodzi z kontrolką silnika że tak słabo świeci pytam z ciekawości

Re: Problem z odpalaniem

: 2015-03-11 15:27
autor: KrecioPL
kontrolka silnika świeci się przy odpalaniu - jak ładowania nie ma, albo jest słabe to masz niedoładowany akumulator to może świecić słabiej.
Ogarnij to ładowanie bo szkoda akumulatora :)

Jak by ładowania podczas jazdy w ogóle zabrakło, to potrafi się zaświecić kontrolka silnika (chceck engine) oraz jak już aku jest prawie rozładowane mogą np. liczniki przestać działać.

Re: Problem z odpalaniem

: 2015-03-11 15:37
autor: vitek
Skoro ciekawość już zaspokojona, to ewentualne dalsze rozważania na temat świecenia kontrolki, ładowania, akumulatora itp proszę kontynuować w odpowiednim dziale i temacie.