Strona 1 z 4

93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 20:30
autor: MajinSky
Witam
wiem, że było już kilka tematów o branie oleju itd.. , ale każdy przypadek jest troszeczkę inny dlatego chce opisać swój i się poradzić.

Zacznijmy od tego:

Ford Probe 2.5 v6 93r + GAZ sekwencja

-190 tys na liczniku (watpliwe)
-przy tych 190 tys wymieniony olej na 15w40
-Wymieniony rozrząd

opisze problemy w punktach:

1 : -obroty po wymianie rozrządu spadły do 300-400

2 : Auto czasem zaczeło mi słabnąć i gasnąć i poszedł dym z dolotu i nie mogłem go odpalić

-filtr stożkowy simota + pucha jakaś

po zdjeciu filtra i odpięciu akumulatora na kilka minut auto odpaliło i nie było żadnego dymu (wyczyściłem filtr i problem znikł, ale nie wiem o co chodziło)

3: od zakupu auta zrobiłem może 1200-1500 km i już dolałem 2,5 litra oleju co jest ?!

-nie widać wycieków ani plam na ulicy
-auto fajnie jeździ silnik fajnie brzmi
-nie ma chmury dymu z wydechu
-czasek jak przyspieszam gdy uprzednio zjezdzam z gorki hamujac biegami to auto zadymi ale nie jakoś dużo i na biało
-na autostradzie na luzie poszedł 200km/h na gazie i szedł by wiecej ale nie testowałem

proszę o jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić ? gdzie z tym iść.

Bardzo dziękuje i pozdrawiam.

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 20:52
autor: pawlacz
Sprawdź kompresję na cylindrach.

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 21:17
autor: MajinSky
sprawdzę i napiszę co i jak, dzięki ;)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 21:18
autor: mysz
Dlaczego jeździsz na oleju, który nie nadaje się do tego silnika?

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 21:37
autor: MajinSky
taki zalał poprzedni właściciel mam te auto od 2 tygodni.

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 22:02
autor: Romas
To że przypadek jest troche inny niż opisywane to nie oznacza, że masz zakładać nowy temat, dopisz się do istniejącego.
A co do brania oleju to powodem są uszczelniacze zaworowe i pierścienie olejowe, sprawdzenie kompresji na cylindrach nic Ci nie da bo ani pierścienie olejowe ani uszczelniacze nie wpływają na to :wink:

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-04-21 22:05
autor: mysz
Przede wszystkim zmień olej. To nie są duże koszta.
Jak dymi na biało to nie są ciekawe objawy...
Zobacz czy nie masz "masła" pod korkiem wlewu oleju.

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-16 23:39
autor: MajinSky
-- oryginalny post 2015-04-23 20:41 --

masła pod korkiem nie ma.
podczas odpalenia na zimnym silniku nie ma dymu za autem.

na ciepłym silniku jak dodam gazu kolega mówi, że z rury idzie czarny dym i potem nie dużo białego.

mam za niskie obroty i czasem auto gaśnie przy wolnych manewrach podkręcić śrubkę na przepustnicy ?

czasem obroty są okej tak 650-700 ale przeważnie 400-500 obroty nie falują.

Poradźcie mi martwie się że silnik do remontu będzie (słychać jak trochę klekocze).

-- dodano 2015-09-16 23:39 --

Kontynuując mój temat wydaje mi się że przez zapachany katalizator spaliny cofaja się do silnika i wyszły aż dolotem... Jak się mylę poprawcie.

Co do brania oleju do przez 2 dni wlalem 2 litry klepala mi góra silnika... Nie możliwe że mi pali 5l oleju na 1000km ... Na postoju pod autem nie ma plamy ale miska olejowa jest cała z oleju możliwe że tylko podczas jazdy kapie?

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-17 04:46
autor: Sallmo
A sprawdzałeś czy uszczelki pod pokrywami zaworów nie puszczają oleju?

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-17 09:31
autor: KrecioPL
Ja na twoim miejscu wlazłbym pod samochód, odkręcił flanszę przy katalizatorze (tak żeby katalizator odpiąć na chwilę) i odpalił auto - w ten sposób możesz potwierdzić swoją tezę.
Co do twojej mocy, wentylatorów, obrotów .
1. OLEJ: Natychmiast zmień ten olej. Olej mineralny - 15w40 NIE NADAJE SIĘ do tych silników. Jeżdżąc tak możesz wkrótce potrzebować innego silnika.
Nasz silnik jest wyposażony np. w popychacze hydrauliczne - zauważ (szczególnie jak jest chłodno), że jak odpalisz auto na zimnym silniku coś klepie. Dość długo, potem cichnie(lub nie cichnie). Tego nie powinno być. A to jest kwestia m.in tego oleju.
Poza tym, problematycznym jest uzyskanie odpowiedniego ciśnienia oleju w górnych partiach silnika, kiedy jest on tak gęsty. (Producent zaleca 5w30/5w40 lub nawet 10w40). I może on być przyczyną wycieków. Tak więc - w tej chwili - zlej olej, zalej jakimś tanim 10w40, przejedź 100km, dolej płukankę, zlej olej, zalej dobrym 10w40.
2. OBROTY/MOC: Wypadałoby zrobić diagnostykę auta i regulację. Błędy, TPS (bo Ci się na zworze włączają wentylatory), kąt wyprzedzenia zapłonu i obroty. Regulacja jednej z tych rzeczy bez ingerencji w pozostałe mija się z celem i Ci nie pomoże. Zły moment zapłonu podczas cyklu pracy może być przyczyną Twojej zaniżonej mocy. Poza tym, szybciej zużywają się np. świece. Jeśli poprzedni właściciel był takim specjalistą od aut (patrząc po oleju) to ciekaw jestem co jeszcze skrywa przed Tobą to auto.
3. WYDECH: Jeśli tak jak mówisz - auto "bierze tyle oleju", to jest szansa że przepalany olej zalepił katalizator. Fakt posiadania katalizatora MOŻE mocno ograniczać dymienie przez co z tyłu auta tego nie widać. Wywal kata, odpal auto, będziesz miał odpowiedź. Jednakże pamiętaj - zapchany katalizator jest skutkiem. A trzeba wyeliminować przyczynę. Prawdopodobnie, z katalizatorem trzeba będzie też wymienić sondy lambda. Często kończą swój żywot przy takiej ilości oleju.
4. DOLOT- zobacz jak wygląda dolot. W oryginalną rurę układu dolotowego (zaraz przed przepustnicą) wchodzi wąż od odmy. Jeśli zdejmiesz dolot i w jego wnętrzu będzie dużo oleju - sprawa będzie problematyczna.
5. [/b]INNE Wiele aut, gdzie doszło do zaniedbań olejowych, ma problem z nadmiernym pobieraniem środka smarnego. Problem wynika ze stosowania złego oleju, przekroczenia interwału wymiany, stosowania oleju zbyt niskiej jakości. Często dochodzi do zalepienia pierścieni nagarem olejowym właśnie w związku z w.w przyczynami... Czasem wystarczy kilka razy przelać je naftą, czasem potrzebny jest remont...
Przy takim oleju nawet nie masz co sprawdzać kompresji - będzie miód malina, bo jest tak gęsty.
Problem z czarnym dymieniem po dodaniu gazu jest związany z niewłaściwą mieszanką paliwowo-powietrzną. Tutaj akurat jest "bogato" tj. za duży stosunek paliwa do powietrza, przez co paliwo nie może się całkowicie wypalić. To jest m.in. kwestia błędnie ustawionego TPS-a i kąta wyprzedzenia zapłonu.

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-17 10:19
autor: quarth
KrecioPL pisze:I może on być przyczyną wycieków.
olej nie jest przyczyna wyciekow. jak sie pojawiaja to znaczy ze je trzeba naprawic, a nie lac 10w40

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-17 11:33
autor: KrecioPL
no teraz trzeba je naprawić, zgadza się ;)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-18 21:42
autor: MajinSky
Dzięki wielkie za tak wyczerpująca odpowiedz :)

Na razie auto zostawiam do czasu aż będę miał trochę środków (okradli mnie)

Pierwsze co zrobię ten olej zmienię go na 10w40.. (mam nadzieje że nie pogorszy się)
Znajdę źródło wycieku i naprawie

Potem odkrece katalizator i sprawdzę go oraz błędy(zresteuje kompa)

Potem zapłon pojadę do mechaników i tps (tps juz ustawiłem ale niech zrobią wszystko)

Ogólnie boje się oddawać auto do mechanika boje się o to że wezmą kasę a źle ustawia..

O jaki kolowiek postępach przywracania probe do jakich kolowiek osiągów będę pisać tutaj ;)
Dzięki wielkie. Mam teraz plan

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-18 22:00
autor: Spider33
Ciężko znaleźć kogoś kto sie zna. Zazwyczaj sam lepiej naprawisz auto z pomocą forum niż czarodzieje z warsztatu. Jak nie będą wiedzieli że to bebechy mazdy, to od razu zmieniaj mechanika ;)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-19 09:38
autor: MajinSky
A co mi radzicie zrobić wcześniej szukać wycieków na tym oleju co mam (15w-40) czy zmienić olej i potem szukać wycieków.


I jeszcze jedno
Jaki olej polecacie? I czym zrobić płukanie?

Co myślicie o oleju 10w-40 albo 5w-40 z kaufland ich produkty przynajmniej spożywcze są bardzo dobrej jakości.

Boje się lać mu 5w-40 bo mam przeczucie że będzie wtedy brał 20l na 1000 km
Teraz na dolewke brałem lotosu City 15w-40.

Mój ford dla przypomnienia 93 USA 2.5 v6 + gaz sekwencja

Dzięki za pomoc :)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-19 12:50
autor: Romas
na oleju kauflandu to sobie frytki zrób a nie do silnika dolewaj, kup sobie valvoline

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-19 12:55
autor: Stig
MajinSky pisze: Co myślicie o oleju 10w-40 albo 5w-40 z kaufland ich produkty przynajmniej spożywcze są bardzo dobrej jakości
... :shock: :shock:

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-19 15:30
autor: MajinSky
Dobra rozumiem :p
A co do produktów kaufland to mówiłem na serio :)
Weźcie sobie chociażby parówki berlinki jedne z lepszych jakościowo (78 procent mięsa)
Te made in kaufland (87 procent)

Dosłownie każdy produkt jaki porównywałem składem był lepszy ten od kaufland :p

A na olejach się nie znam dzięki Roman wiem co kupić :)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-20 14:09
autor: quarth
roman, zostales repem valvoline? dorzucili ci nalepke na korek gratis?

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-20 16:40
autor: Romas
jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to nie pisz zbędnych uwag które nikomu są nie potrzebne

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-20 20:16
autor: quarth
no wlasnie, jak nie masz nic do napisania to po co piszesz takie ...?

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-09-20 20:16
autor: Maxxum
quarth pisze:roman, zostales repem valvoline? dorzucili ci nalepke na korek gratis?
Za kolejne zaczepki tu i w innych tematach, za ciągłe prowokacje itd. - quarth otrzymujesz 4 ostrzeżenie, czyli zakaz wstępu na forum przez okres 1 miesiąca :!:

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-10-12 17:15
autor: MajinSky
Witam to znowu ja by nie zakładać kolejnych wątków to napisze w tym.

Powie mi ktoś do czego służą te rurki? :
Obrazek

I gdzie jest zawór egr i czym go zatkać?

Obrazek

Jak zatkam zawór zniknie błąd egr? I czy spaliny już nie będą się cofać do silnika?

Dzięki wielkie za odpowiedz :)

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-10-13 06:32
autor: Romas
nr1 to odma, nr 2 to podciśnienie które powinno iść do filtra węglowego .
co do egr to najpierw musisz go usprawnić dopiero zaślepić by nie wywalało później błędu, jak poszukasz pod przepustnicą bliżej grodzi to znajdziesz

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

: 2015-10-13 10:57
autor: MajinSky
Dwa wężyki idą mi do początku dolotu to dobrze?
Mam stożek w dole pod akumulatorem.