Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Poniżej chciałem opisać jak założyłem dodatkową centralkę do sterowania centralnym zamkiem za pomocą pilota w Probe II generacji. Wcale nie trzeba wpinać się w fabryczny alarm z masą w momencie otwierania za pomocą przekaźnika aby pilot działał a alarm samoczynnie się nie załączał!! (jak to było nieraz wałkowane na forach) aczkolwiek można, wtedy zasada działania jest standardowa ale roboty troszkę więcej. Generalnie na początku zakładałem, że będę wpinał przekaźnik do przewodu żółto-czerwonego (alarm) jednak odpuściłem bo coś odkryłem…
Generalnie poniższy montaż działa na zasadzie takiej, że po zainstalowaniu centralki należy centralny zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował. Od tego momentu można otwierać naszego probka już za pomocą pilocika a alarm się nie za zbroi.
Mnie takie rozwiązanie pasuje ponieważ gdy zamkniemy probka z pilota nie mamy żadnego dodatkowego zużycia prądu (alarm się nie zazbraja) . Ma to znaczenie jeśli autko w zimę długo stoi nieodpalane. Ważne!! Alarm jest cały czas sprawny i jeśli jest potrzeba jego włączenia można to zrobić za pomocą kluczyka – trzeba wtedy tylko pamiętać o tym aby po zamknięciu drzwi z kluczyka otworzyć je również za pomocą kluczyka. Jeśli otworzymy z pilota alarm zaczyna wyć! Wtedy znowu trzeba użyć tej samej procedury czyli zamknięcie i otwarcie drzwi z kluczyka.
Chciałem jeszcze napisać, że w tej tematyce to mój debiut. Dlatego wszystko opisuję „po swojemu”, na tyle prosto, że każdy bez kłopotu może sobie założyć takie cudeńko sam bez większej wiedzy o elektronice
Aby to zrobić potrzebna będzie centralka uniwersalna do zakupienia np na allegro. Ja zakupiłem centralkę firmy Motokey za którą zapłaciłem z przesyłką 60zł. Piloty są solidne i posiadają dodatkowy przycisk AUX który można wykorzystać chociażby do otwierania bagażnika (ale to odrębny temat). Generalnie centralki można kupić już od ok40zł, wszystkie budową są bardzo do siebie podobne. Ważne aby centralka posiadała otwieranie za pomocą +. Ta którą kupiłem można otwierać za pomocą + i -. Jako, że w Probe, otwieranie i zamykanie jest na jedynym przewodzie; 12V zamykanie oraz 3V otwieranie, potrzeby będzie dodatkowy rezystor 4.7 kilo Ohma. Dodatkowo 4 diody prostownicze (dwie już był w zestawie Motokey) oraz 4 metry przewodu (dwu żyłowy).
A więc do dzieła Na początek odpinamy akumulator aby nie zrobić przypadkowego zwarcia.
1. Wygląd zestawu oraz amatorsko („na chłopski rozum”) narysowany schemat przedstawia rys. 1 i 2 2. W pierwszej kolejność nową centralkę trzeba gdzieś ulokować w naszym Probku. Najlepiej włożyć ją pod schowek od strony pasażera (pod nogami). Jest tam wystarczająco miejsca oraz lokalizacja do rozprowadzenia kabli jest bardzo dogodna. Aby się tam dostać wystarczy odpiąć dwie plastikowe spinki rys. 3 3. Następnie trzeba znaleźć źródło zasilania dla naszej centralki. Ja podpiąłem się pod zapalniczkę. Do tego celu podnosimy środkowy tunel i podpinamy pod zapalniczkę dwa przewody (czerwony + i czarny -) które łączą się z naszą centralką. Przewody można bez problemu przełożyć od środkowego tunelu poprzez środkowy panel (są tam otwory nie trzeba nic dodatkowo rozbierać) rys.4 4. Teraz trzeba zlokalizować NAJWAŻNIEJSZY dla nas przewód ZIELONO-CZARNY. Znajduje się on po prawej tronie na ściance, pod schowkiem pasażera. Aby się do niego dostać trzeba zdjąć plastikową zaślepkę która trzyma się na dwóch spinkach rys.5 5. Kolejną rzeczą będzie przylutowanie do przewodu „otwierania” od centralki (biało - czarny), rezystora 4,7 kilo Ohma oraz diody prostowniczej. Rezystor ma na celu zredukowanie napięcia z 12V na 3V natomiast dioda prostownicza przewodzi napięcie tylko w jednym kierunku. Na drugim przewodzie „zamykania” od centralki (biały) należy dolutować tylko diodę prostowniczą. Dwa powyższe przewody należy teraz wlutować w przewód zielono-czarny (opisany w punkcie 4). Diody oraz rezystor należy owinąć taśmą izolacyjną. rys. 6 6. Od tego momentu sterowanie z pilota już działa. Jednak zostały jeszcze kierunkowskazy, które podczas zamykania centralnego mrugną raz a po otwarciu drzwi mrugną dwa razy. Do tego służą dwa brązowe kable znajdujące się w naszej centralce. Do każdego przewodu podpinamy po jednej diodzie prostowniczej a kable przeciągamy pod środkowym kokpitem aby kable przeszły na stronę kierowcy. Kable te należy podpiąć w kostkę z napisem „FLASHER MADE IN JAPAN”. W kostce tej znajdują się kable z czego nas interesują dwa. Jeden nasz przewód z diodą podpinamy do kabelka koloru zielono - białego. Natomiast drugi przewód z diodą do kabelka zielono – czarnego. Kostka ta znajduje się na lewej ściance nad skrzynką z bezpiecznikami przy pedale sprzęgła rys. 7 i 8 7. Po tych czynnościach podłączamy akumulator oraz pamiętamy o czynności opisanej na początku czyli drzwi zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował i od tego momentu używamy już pilocika
Mam nadzieję, że komuś pomogłem Dziękuję za uwagę
Generalnie poniższy montaż działa na zasadzie takiej, że po zainstalowaniu centralki należy centralny zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował. Od tego momentu można otwierać naszego probka już za pomocą pilocika a alarm się nie za zbroi.
Mnie takie rozwiązanie pasuje ponieważ gdy zamkniemy probka z pilota nie mamy żadnego dodatkowego zużycia prądu (alarm się nie zazbraja) . Ma to znaczenie jeśli autko w zimę długo stoi nieodpalane. Ważne!! Alarm jest cały czas sprawny i jeśli jest potrzeba jego włączenia można to zrobić za pomocą kluczyka – trzeba wtedy tylko pamiętać o tym aby po zamknięciu drzwi z kluczyka otworzyć je również za pomocą kluczyka. Jeśli otworzymy z pilota alarm zaczyna wyć! Wtedy znowu trzeba użyć tej samej procedury czyli zamknięcie i otwarcie drzwi z kluczyka.
Chciałem jeszcze napisać, że w tej tematyce to mój debiut. Dlatego wszystko opisuję „po swojemu”, na tyle prosto, że każdy bez kłopotu może sobie założyć takie cudeńko sam bez większej wiedzy o elektronice
Aby to zrobić potrzebna będzie centralka uniwersalna do zakupienia np na allegro. Ja zakupiłem centralkę firmy Motokey za którą zapłaciłem z przesyłką 60zł. Piloty są solidne i posiadają dodatkowy przycisk AUX który można wykorzystać chociażby do otwierania bagażnika (ale to odrębny temat). Generalnie centralki można kupić już od ok40zł, wszystkie budową są bardzo do siebie podobne. Ważne aby centralka posiadała otwieranie za pomocą +. Ta którą kupiłem można otwierać za pomocą + i -. Jako, że w Probe, otwieranie i zamykanie jest na jedynym przewodzie; 12V zamykanie oraz 3V otwieranie, potrzeby będzie dodatkowy rezystor 4.7 kilo Ohma. Dodatkowo 4 diody prostownicze (dwie już był w zestawie Motokey) oraz 4 metry przewodu (dwu żyłowy).
A więc do dzieła Na początek odpinamy akumulator aby nie zrobić przypadkowego zwarcia.
1. Wygląd zestawu oraz amatorsko („na chłopski rozum”) narysowany schemat przedstawia rys. 1 i 2 2. W pierwszej kolejność nową centralkę trzeba gdzieś ulokować w naszym Probku. Najlepiej włożyć ją pod schowek od strony pasażera (pod nogami). Jest tam wystarczająco miejsca oraz lokalizacja do rozprowadzenia kabli jest bardzo dogodna. Aby się tam dostać wystarczy odpiąć dwie plastikowe spinki rys. 3 3. Następnie trzeba znaleźć źródło zasilania dla naszej centralki. Ja podpiąłem się pod zapalniczkę. Do tego celu podnosimy środkowy tunel i podpinamy pod zapalniczkę dwa przewody (czerwony + i czarny -) które łączą się z naszą centralką. Przewody można bez problemu przełożyć od środkowego tunelu poprzez środkowy panel (są tam otwory nie trzeba nic dodatkowo rozbierać) rys.4 4. Teraz trzeba zlokalizować NAJWAŻNIEJSZY dla nas przewód ZIELONO-CZARNY. Znajduje się on po prawej tronie na ściance, pod schowkiem pasażera. Aby się do niego dostać trzeba zdjąć plastikową zaślepkę która trzyma się na dwóch spinkach rys.5 5. Kolejną rzeczą będzie przylutowanie do przewodu „otwierania” od centralki (biało - czarny), rezystora 4,7 kilo Ohma oraz diody prostowniczej. Rezystor ma na celu zredukowanie napięcia z 12V na 3V natomiast dioda prostownicza przewodzi napięcie tylko w jednym kierunku. Na drugim przewodzie „zamykania” od centralki (biały) należy dolutować tylko diodę prostowniczą. Dwa powyższe przewody należy teraz wlutować w przewód zielono-czarny (opisany w punkcie 4). Diody oraz rezystor należy owinąć taśmą izolacyjną. rys. 6 6. Od tego momentu sterowanie z pilota już działa. Jednak zostały jeszcze kierunkowskazy, które podczas zamykania centralnego mrugną raz a po otwarciu drzwi mrugną dwa razy. Do tego służą dwa brązowe kable znajdujące się w naszej centralce. Do każdego przewodu podpinamy po jednej diodzie prostowniczej a kable przeciągamy pod środkowym kokpitem aby kable przeszły na stronę kierowcy. Kable te należy podpiąć w kostkę z napisem „FLASHER MADE IN JAPAN”. W kostce tej znajdują się kable z czego nas interesują dwa. Jeden nasz przewód z diodą podpinamy do kabelka koloru zielono - białego. Natomiast drugi przewód z diodą do kabelka zielono – czarnego. Kostka ta znajduje się na lewej ściance nad skrzynką z bezpiecznikami przy pedale sprzęgła rys. 7 i 8 7. Po tych czynnościach podłączamy akumulator oraz pamiętamy o czynności opisanej na początku czyli drzwi zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował i od tego momentu używamy już pilocika
Mam nadzieję, że komuś pomogłem Dziękuję za uwagę
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Dobra robota. Do FAQ z tym!
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Robota może i dobra, tylko co mi z klikania pilotem skoro alarm nie bangla ? bajer przy kluczyku i nic więcej
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Dołożę na dniach opis z foto jak zrobić żeby alarm dzialal standardowo z pilotem. Mialem juz przekaznik przylutowany. Foto tez zrobilem. Kwestia podpiecia pod jeden kabelek czerwono-zolty. Ja wole wyzej opisaną wersję ponieważ dla mnie jest bardziej praktyczna i doszedłem do niej zupelnie przypadkowo.Romas pisze:Robota może i dobra, tylko co mi z klikania pilotem skoro alarm nie bangla ? bajer przy kluczyku i nic więcej
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Otwórz - zamknij nie są potrzebne diody - oczywiście jako zabezpieczenie tak ale bez też chodzą - ważne aby był tylko rezystor. Dioda na kierunkach jest tylko po to aby nie było zwarcia bo byś miał wiecznie awaryjne zamiast prawy lewy kierunek.
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Romas pisze:Robota może i dobra, tylko co mi z klikania pilotem skoro alarm nie bangla ? bajer przy kluczyku i nic więcej
Bajer przy ŁATWO ŁAMIĄCYM SIĘ kluczyku ... chciałeś napisać. I wszystko wiadomo po co tyle zachodu nawet bez alarmu.
Świetna robota! Dzięki za poradnik.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
jak się nie dba o zamki to i kluczyki się łamią
Kiedys podałem od jakiego samochodu dobrac kluczyk pancerny.
Jest tylko jeden minus... cena
Kiedys podałem od jakiego samochodu dobrac kluczyk pancerny.
Jest tylko jeden minus... cena
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
BomberMax jak kupilem probka to tez ciezko dzialaly zamki. Napsikałem wd-40 i problem zniknął.
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Nie jest to kwestia dbania tylko fakt że te kluczyki są po prostu za miękkie i choćby nie wiem jak ślicznie zameczki chodziły w końcu pier.....złamie się
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Bzdury panie opowiadasz, jak ktoś na chama przekręca kluczyk ponad możliwości obrotu zamka to zawsze się ułamie bo jest miękki. Poszukaj mojego postu a znajdziesz jaki kluczyk można dorobić którym zamek ukręcisz a sie nie złamie, sam taki mam i wiem co mówię
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Nigdy nie wiadomo jak z kluczami obchodził sie poprzedni właściciel.
Podpowiedź: stare porszeRomas pisze:Poszukaj mojego postu a znajdziesz jaki kluczyk można dorobić którym zamek ukręcisz a sie nie złamie, sam taki mam i wiem co mówię
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Romas pisze:Bzdury panie opowiadasz, jak ktoś na chama przekręca kluczyk ponad możliwości obrotu zamka to zawsze się ułamie bo jest miękki. Poszukaj mojego postu a znajdziesz jaki kluczyk można dorobić którym zamek ukręcisz a sie nie złamie, sam taki mam i wiem co mówię
Mam porównanie kluczyka od Probe vs mojego Galanta ... Galant 97 rok kluczyk prosty, kompletnie nie zmęczony... Probówka, pękł mi kluczyk przy przekręcaniu stacyjki.... Widać nawet gołym okiem ryski na kluczyku od Probówki, dwóch innych kolegów też ma je w kiepskim stanie, więc nie biadolić mi tu że dbanie ma co do rzeczy, stop miękki i sru.
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
roman jak zawsze musial byc fajny. polecam seryjny centralny na pilota.Spider33 pisze:Podpowiedź: stare porsze
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Koluniu, znowu szukasz zaczepki?!
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
idz, poskarz sie.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Wracając do tematu.. aby Probek otwierał i zamykał się z pilota, jednocześnie współdziałał z oryginalnym alarmem trzeba dołożyć najzwyklejszy przekaźnik czteropinowy - do kupienia w każdym sklepie elektronicznym ( ja zastosowałem jakiś stary z vw golfa ). Podpinamy się według schematu poniżej:
pin 30 - podpinamy pod masę z naszej nowej centralki czyli przewód czarny
pin 86 - mostkujemy z pinem 30
pin 87 - podpinamy pod przewód żółto - czerwony. Przewód ten znajduje się w naszym probe w wiązce po lewej stronie, pod skrzynką bezpieczników. Ostatecznie dołożyłem przekaźnik na stałe bo działa to wszystko stabilnie. Bez przekaźnika faktycznie zdarzało się, że przy otwarciu alarm załączał samowolnie.
pin 85 - podpinamy pod przewód biało-czarny z naszej nowej centralki ale przed rezystorem 4,7 kilo Ohma.pin 30 - podpinamy pod masę z naszej nowej centralki czyli przewód czarny
pin 86 - mostkujemy z pinem 30
pin 87 - podpinamy pod przewód żółto - czerwony. Przewód ten znajduje się w naszym probe w wiązce po lewej stronie, pod skrzynką bezpieczników. Ostatecznie dołożyłem przekaźnik na stałe bo działa to wszystko stabilnie. Bez przekaźnika faktycznie zdarzało się, że przy otwarciu alarm załączał samowolnie.
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
brawo, piekna partanina. rzygam jak to zobaczylem. trudno bylo za zlotowke kupic pare fastonow i zaizolowac rurkami termokurczliwymi? o podstawce juz nie wspominam.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Jak ci sie nie podoba to nie patrz. Napisalem w pierwszym poscie, ze jestem w tej tematyce amatorem. Kazdy izolacje moze sobie zrobic po swojemu. Generalnie wszystko zaj..scie działa i to jest w tym najwazniejsze. Kazdy sobie zrobi wedlug własnego uznania.quarth pisze:brawo, piekna partanina. rzygam jak to zobaczylem. trudno bylo za zlotowke kupic pare fastonow i zaizolowac rurkami termokurczliwymi? o podstawce juz nie wspominam.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Jak dla mnie mógł to nawet gliną oblepić. Działa i wszystko jest schowane pod deską więc nic nie widać.quarth pisze:brawo, piekna partanina. rzygam jak to zobaczylem. trudno bylo za zlotowke kupic pare fastonow i zaizolowac rurkami termokurczliwymi? o podstawce juz nie wspominam.
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
pewnie, lepienia uszczelek z ziligonu tez nie widac i tez bedzie dzialac.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
quarth - jak masz coś pożytecznego napisać - to zrób to w sposób cywilizowany, nie obrażając przy tym innych użytkowników.quarth pisze:pewnie, lepienia uszczelek z ziligonu tez nie widac i tez bedzie dzialac.
W przeciwnym wypadku - daruj sobie. Jeżeli Twoim sposobem na życie jest tylko krytykowanie innych i obrzucanie ich błotem - to źle trafiłeś, to nie to forum
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
kogo tu obrazilem? chyba milosc wlasna jednego typa z tarnowa…
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Ory. kluczyki są łatwo łamliwe i to jest fakt potwierdzony przez wielu posiadaczy probe. A nowy mocny klucz wcale nie musi być drogi no chyba że ktoś jest dusigroszem i mu szkoda dołożyć 7 zł od najtańszego szajsu. Ja rok temu zapłaciłem ok 35 PLN za dorobienie nowego klucza i do dziś hula beż problemu. A zdarzało mi się nim otwierać napoje wyskokowe i używać czasami jako śrubokrętu w trudnych przypadkach.Romas pisze:jak się nie dba o zamki to i kluczyki się łamią
Kiedys podałem od jakiego samochodu dobrac kluczyk pancerny.
Jest tylko jeden minus... cena
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Jak dorabiać, to mazdowski - fordowskie się łamią.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku
Ja dorobiłem kluczyk z górnej pułki za 45 zeta i też pękł . A założenie centralki po prostu ułatwia mi życie i tyle . Jak ktoś chce to otwiera z kluczyka zamki A drugi zakłada centralki bo mu tak wygodniej i tyle Wolny wybór .Robota z opisem godna pochwalenia a nie krytykowania panowie Jeśli chodzi o sam opis to chciałbym wiedzieć po co jest ten przekażnik Ciekawe czy wiesz kolego LukaszProbe
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA