Strona 1 z 1
Nierdzewka
: 2016-02-29 21:33
autor: MechanikCzasu
Witam nie wiem czy znów dostane baty ale musze posłuchać was na temat tej o to nierdzewki
http://allegro.pl/sportowy-kolektor-wyd ... 91447.html Czy miał ktoś z tym stycznąsc czy jest to napewno nierdzewka ?
Planuje założyć całą nierdzewkę ale pomyślałem że początek sobie kupie a reszte zrobi mi majster !

Re: Nierdzewka
: 2016-02-29 22:07
autor: Stig
Ja mam u siebie w V6 takie kolektory i po 5 latach w jednym zrobila sie dziura, z tym ze ja przez ten okres zrobilem nim moze 30 tys, km też jakosc raczej kiepska. Teraz chyba zlece komus wyspawanie kolektorów z prawdziwej kwasowki a nie z chinskiej/ tajwanskiej/ koreanskiej czy gdzie to tam bylo klichcone

Re: Nierdzewka
: 2016-02-29 23:29
autor: LukaszProbe
Dają coś takie kolektory?
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 06:32
autor: Romas
Lepsze odprowadzanie spalin
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 07:44
autor: LukaszProbe
Romas pisze:Lepsze odprowadzanie spalin
a w efekcie jest realny, praktyczny przyrost mocy?
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 09:10
autor: Romas
Jeśli masz silnik zdrowy, wszystkie podzespoły w 100% sprawne i dobrze ustawione, zrobisz do tego dobrze dolot i wydech to tak
Proponuje najpierw pojechać na sprawdzoną hamownie i sprawdzić ile teraz Ci wypluje

Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 10:17
autor: KrecioPL
Tak, dobrze przewidziałeś. Należą Ci się baty, bo o kolektorach wydechowych można napisać w każdym innym dziale z wydechem związanym. Poza tym wielokrotnie było mówione o tych kolektorach.
Stigu - u nas jest trochę inaczej. My w V6 mamy o wiele wyższą temperaturę pod maską, zresztą to że mamy kolektory w bandażach robi swoje. U sporej ilości osób z tymi kolektorami doszło do ich odkształcenia.
Myszaty ma taki chiński kolektor w swoim R4 i sobie chwali.
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 14:12
autor: MechanikCzasu
A moje pytanie takie
Kupuje sobie rurę zwykła 2mm i uspawan sobie sam tłumik bo umiem spawac bo ten mój to jest w 3 rozmiarach zaczynając od 45mm przechodząc do 50 i kończąc na 59 o takie pytanie jaki tłumik uspawan z jakiej grubości rury.
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 17:46
autor: KrecioPL
No dobra, spawać umiesz ale czy wiesz jak jest tlumik zbudowany? Wiesz jak wykonać wypełnienie?
Lepiej kup porzadny tłumik.
Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 18:01
autor: MechanikCzasu
A jesli mógł bym wiedzieć gdzie dostane cały tlumik ? bo mój to jakiś ulep jest...

Re: Nierdzewka
: 2016-03-01 18:28
autor: Prezes5G19
W sklepie motoryzacyjnym. W osiedlowym warzywniaku raczej nie znajdziesz

Re: Nierdzewka
: 2016-04-02 22:40
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-03-02 10:46 --
Czyli gdzie?

jakiś majster który zna się na rzeczy?
-- dodano 2016-04-02 22:40 --
Jeśli ktoś poleca jakiś koncowy tłumik który bardzo ładnie da mi dźwięk "sportowy" nie chce zeby była to jakaś ryna czy super przelot tylko takie coś ciekawego żeby nie straszył sąsiadów i ładnie brzmiał. Pozdrawiam.
Re: Nierdzewka
: 2016-04-03 17:29
autor: Patryk-
Kreciu zejdź na ziemie ...producenci tłumików nie spawają cudów na kiju......wszyscy brandzlują się wielkimi przeliczeniami doborem h u j wie czego ,a czy ktoś porównywał moc miedzy jednym a drugim tłumikiem? może jest tu jakiś spec co spawa i powie po prostu jaka wielkość i przekrój będzie git i po problemie

toż to 21 wiek

Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 08:35
autor: KrecioPL
No to ja wiem, że cudów na kiju to nie ma. Ale tłumik też trzeba wiedzieć jak zrobić wewnątrz, bo to nie jest sama rura (chyba kolega MechanikCzasu tak myślał).
co do spadków mocy i vmaxa - dobrze to widać w 2.0 w momencie, kiedy zamiast tylnego tłumika komorowego o dużej pojemności (ORY) wsadzisz przelot na małej puszce. Przykład miał ostatnio kolega Infernoblade oraz Mysz. Więc tak - lepiej zdać się na kogoś kto coś wie co z czym się je, bo samemu można niechcący osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego.
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 10:39
autor: MechanikCzasu
Czyli nie opłaca się zmieniać oryginalnego tłumika? Na chińskie kolektory i tłumik końcowy przełomowy? Lepiej zostawić oryginalny?
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 10:45
autor: KrecioPL
MechanikCzasu pisze:Czyli nie opłaca się zmieniać oryginalnego tłumika? Na chińskie kolektory i tłumik końcowy przełomowy? Lepiej zostawić oryginalny?
Przelotowy.
Pamiętaj, że wydech to jest ważny temat każdego samochodu. Musi być w nim określona pojemność oraz ciśnienie.
Montując wszystko przelotowe, odprężysz silnik i to nie zda egzaminu. Owszem, w granicy rozsądku można się bawić. Ale trzeba uważać.
Ja np. do swojego mam wrzucony 2x większy katalizator niż w serii, bo montaż tuningowych kolektorów wydechowych mocno odprężył go.
Jak to mówią, "równowaga w przyrodzie musi być".
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 10:58
autor: mysz
Generalnie w silnikach NA wydech trzeba dokładnie liczyć. Samo wstawienie pustej puszki nic nie da, a wręcz pogorszy osiągi.
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 20:33
autor: infernoblade
Niestety się zgodzę w 100%, człowiek się uczy na błędach

Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 20:59
autor: MechanikCzasu
A mniej więcej koszty wymiany całego tłumika bo muszę się przyznać że mój jest strasznym ulepem..
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 21:17
autor: Prezes5G19
Ja kupiłem zamiennik Polmostrów w cenie ok 110 pln i nienarzekam . Osiągi i dźwięk tak jak powinny być . Montaż bez żadnych przeróbek a i wygląd nie najgorszy .
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 21:33
autor: KrecioPL
MechanikCzasu pisze:A mniej więcej koszty wymiany całego tłumika bo muszę się przyznać że mój jest strasznym ulepem..
Sam tłumik czy cały wydech? które elementy dokładnie, co i jak, opisz, może jakieś foto?
Re: Nierdzewka
: 2016-04-04 22:18
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-04 22:16 --
Więc tak zaczynając od kolektora dolotowego to jest już przepalony i nieszczelny ( pewnie uszczelki ) i cała plecionka ledwo się trzyma i między plecionką z tyłu i z przodu są dospawane jakieś rurki zmiejszające srednice... idąc dalej jest jakaś strumienica wyglądająca jak katalizator i jest krzywo wspawana... później jest tłumik i te 2 wygjęcia po 90stopni i są one wspawane na nowe bo poprzepalało je... na samym koncu mamy tłumik (wielką puszke ) ostatni i jego kolanko jest tak spawane że z samych spawów się składa... oczywiście zaden element nie pasuje do siebie idealnie musiałem wszystko smarować pastą i dawać nowe uszczelki bo wszystko miało nieszczelności.... i dlatego pytam się ile wymiana tłumika kosztuje mogę kupić w elementach jakiś tak jak podałem ten kolektor później jakiś katalizator i dalej to będę myślał

co i jak bo naprawdę szkoda gadać... Jak wejdę pod auto to porobie zdjęcia jak wygląda układ.
-- dodano 2016-04-04 22:18 --
Wgl tłumik na początku ma średnice róry zewnętrzną 45 pózniej na środku gdieś ma 55 później idziemy dalej 43 i na samym koncu (Odstanie łączenie ) średnica rury 58... i pełno spawów. ktoś potrafił rzeźbić
