RedLine

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

RedLine

Post autor: RedLine »

-
Ostatnio zmieniony 2016-11-21 12:33 przez RedLine, łącznie zmieniany 2 razy.
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Project RedLine' by Kriss

Post autor: mysz »

My tutaj bardzo lubimy projekty ;) Napisz skąd jesteś, zapraszamy na wrześniowy zlot (16-18.09) w grotnikach, koło Łodzi ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: Project RedLine' by Kriss

Post autor: RedLine »

Obrazek

Małopolskie , tak jak podpowiada rejestracja :-) , dzięki za zaproszenie, jeśli znajdę czas to wpadnę.
Planuję wymienić przednie światła,aby śpiące oczy nie chowały połowy reflektora, 'śpioch zrobiony na szybko do zdjęcia bezpiecznikiem Retra(30A) '
a też
-Felgi 17
-Większe Tarcze
-Pomalować zaciski na czerwono
-Zamontować blende GT z tyłu.
i wiele wiele więcej :mrgreen:
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Project RedLine' by Kriss

Post autor: cuba27 »

Szkoda czasu na 17 lepiej od razu przejść na 18 koszty zbliżone a efekt dużo lepszy chyba, że zależy Ci na komforcie. No i na ziemię z nim

Probas na czarnym alu lubię to!
Obrazek
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Project RedLine' by Kriss

Post autor: mysz »

Cuba27 ma rację, pakować 18/19 cali. Tyle, że opony drogie ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Project RedLine' by Kriss

Post autor: cuba27 »

Nie myślałeś o wymianie halogenów strasznie twoje są strasznie zmęczone a nowe kosztują grosze
Obrazek
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Halogeny również będą wymienione
Co do wielkośći Felg im większa tym jest większy opór,samochód gorzej się będzie zbierał a 16 lub 17 to dobry balans i komfort.
Obrazek
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: RedLine

Post autor: mysz »

Kto Ci takich bzdur naopowiadał że wielkość felgi wpływa na osiągi?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

mysz pisze:Kto Ci takich bzdur naopowiadał że wielkość felgi wpływa na osiągi?
Wszędzie o tym trąbią , 18-19 do niej musi być dobra szeroka opona , a na internecie tego multum np:
•Większe spalanie. Szerokie opony mają większe opory toczenia, wpływające na wzrost spalania paliwa. Felgi mogą mieć ponadto zmniejszać przyśpieszenie samochodu (nie dotyczy klasy „lightweight”).
na necie rónież tego pełno cyt.
Wyniki podsumowano tak:
- Im mniejsze koło tym lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie,
- Większe koło to lepsze hamowanie i większa odporność na przeciążenia boczne ZA WYJĄTKIEM największego rozmiaru (19") który przez bardzo niską ściankę boczną nie utrzymuje w zakręcie kontaktu z podłożem na całej szerokości bieżnika,
- Węższa opona wydaje mniej męczący szum.
- 18" to opcja gdy wygląd jest ważniejszy a drogi gładziutkie,
- 17" dzięki temu, że skracają wyraźnie drogę hamowania, są polecane w każdym innym przypadku.
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: RedLine

Post autor: mysz »

Nie do końca. Weź do ręki felgę ory od probasa i np od mazdy rx-8. Felga dwa cale większa, lżejsza, szerokość opony też 225.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: RedLine

Post autor: KrecioPL »

RedLine pisze:
mysz pisze:Kto Ci takich bzdur naopowiadał że wielkość felgi wpływa na osiągi?
Wszędzie o tym trąbią , 18-19 do niej musi być dobra szeroka opona , a na internecie tego multum np:
•Większe spalanie. Szerokie opony mają większe opory toczenia, wpływające na wzrost spalania paliwa. Felgi mogą mieć ponadto zmniejszać przyśpieszenie samochodu (nie dotyczy klasy „lightweight”).
na necie rónież tego pełno cyt.
Wyniki podsumowano tak:
- Im mniejsze koło tym lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie,
- Większe koło to lepsze hamowanie i większa odporność na przeciążenia boczne ZA WYJĄTKIEM największego rozmiaru (19") który przez bardzo niską ściankę boczną nie utrzymuje w zakręcie kontaktu z podłożem na całej szerokości bieżnika,
- Węższa opona wydaje mniej męczący szum.
- 18" to opcja gdy wygląd jest ważniejszy a drogi gładziutkie,
- 17" dzięki temu, że skracają wyraźnie drogę hamowania, są polecane w każdym innym przypadku.
Witaj kolego RedLine. Mam nadzieję, że będziesz dopieszczał auto :)
Po przeczytaniu Twojego powyższego posta, złapałem się za głowę... i nie wierze.
Zacznijmy od podstaw, bo pisząc posta się poplątałeś. KOŁO (jako element samochodu) to felga z oponą. Ma ono parametry takie jak obwód, szerokość opony, felgi, wysokość opony (profil) itp. Ponadto można wydzielić oddzielnie opony i felgi i przypisać im wiele parametrów.

Ad.1 mniejsze koło, mniejsze spalanie, lepsze przyspieszenie? Nie wiem kto Ci takich informacji udzielił, ale to bujda. Choć fakt, małe kółko będzie pokazywać lepsze przyspieszenie na liczniku... i tylko na liczniku. Nie w rzeczywistości. Mniejsze spalanie? Dużo zależy od parametrów opony (jej oporów toczenia w tym wypadku). W tym wypadku MNIEJSZA szerokość opony mogłaby podeprzeć Twoją tezę.
Ad.2 Większe koło = lepsze hamowanie? Bujda - Tutaj SZEROKOŚĆ opony ma znaczenie, sprawność układu hamulcowego, waga auta, parametry opony.
Większe koło = lepsza odporność ścianki bocznej bujda. Nie większe koło, ale niższy profil opony.
Teoria z 19calową oponą też jest bujdą. Weź sobie do ręki patyk, który ma 5 centymetrów, złam go pół, i jeszcze na pół, i jeszcze na pół. Łapiesz o co chodzi?
Ad.3 Węższa opona daje mniej szumu... BUJDA. To jest PARAMETR opony zależny od jej producenta, rodzaju, bieżnika itp.
Porównaj sobie oponę terenową, kostkową np. szerokości 9cali a oponę szosową o szerokości 255mm.
Ad.4 Wielkość felgi jest kwestią indywidualną, ja polecam 18". Ładnie siadają w nadkole, przy oponie 225/40/18 nie męczą twardością. I jest jeszcze jeden niewątpliwy plus. Ale o nim zaraz.
Ad.5 17" skraca drogę hamowania? Przeczytałem to 5 razy, nie uwierzyłem. Znowu BUJDA. W jaki sposób wielkość a w sumie parametr średnicy felgi mają Ci pomóc w hamowaniu? Kratę piwa stawiam za udowodnienie tej tezy.
Pierwsza i podstawowa rzecz - za długość drogi hamowania odpowiada OPONA, sprawność układu hamulcowego w samochodzie, zdolności kierującego (choć i tak przy nowoczesnych systemach niewiele), warunki na drodze, nawierzchnia... Ale nie "wielkość" koła.


Co do sensowności montażu innych felgi i opon do Probe jest jeszcze jedna ciekawa sprawa - EKONOMIA :mrgreen:
Seryjny rozmiar opon w Probasie V6 (czyt 225/50/16) jest na tyle unikatowy, że w porównaniu do opon o standardowych rozmiarów jest o wiele droższy.
I jest tak, jak się domyślacie - rozmiar opon 225/40/18 jest uznawany za rozmiar seryjny... i opony w tym rozmiarze są tańsze niż ory :)
Przetestowałem to samemu, gdy szukałem opon do siebie. Szybko przyszedł(i na szczęście wyszedł) mi do głowy pomysł zakupu nowych opon 16" w momencie kiedy już miałem nagrane felgi 18cali.
Kupując opony Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 XL na każdej sztuce była różnica 60zł względem 225/60/16 dla tego samego modelu opony.
Tak więc jak łatwo policzyć, kupując 4 kapcie w 18calach "oszczędzamy" w tym przypadku 240zł.

Do tego kolego RedLine, mysz ma rację - felga 16cali od probe jest niesamowicie ciężka. Polecam sprawdzić. Stąd wymiana felg na 17 czy 18cali nie robi tak naprawdę różnicy wagowej w ogóle koła, przez co pomiędzy bajki można sobie włożyć te historie o obciążaniu na łożyskach, przegubach, zawieszeniu...

Bezawaryjności życzę! :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: RedLine

Post autor: baRtek94 »

Pomyśl o zlikwidowaniu przedniej ramki na rejestracje, strasznie odstaje. Parę minut roboty a efekt będzie dużo lepszy :D co do halogenów to moim zdaniem lepiej wygląda jak ich nie ma :D
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Dzisiaj przyszedł czas na wymiane filtra którego wymieniłem profilaktycznie(był w stanie dobrym), zakupiłem JC Premium - org air box to tylko przystanek przed dolotem , lecz co nowe to nowe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT:
Zdjęcie nie obrazuje prawidłowego założenia filtra,obecny na zdjęciu jest do wersji 2 litrowej.
Drobne prowo :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2016-08-26 18:15 przez RedLine, łącznie zmieniany 1 raz.
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: RedLine

Post autor: Romas »

widzę że pasuje idealnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: RedLine

Post autor: Lukasz »

#-o super filtr i super montaż,warto czasami się zastanowić zanim weźmie się za coś o czym się nie ma pojęcia
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Lukasz pisze:#-o super filtr i super montaż,warto czasami się zastanowić zanim weźmie się za coś o czym się nie ma pojęcia
Zdjęcie zrobione na szybko do ilustracji , nie do montażu ,lepszy taki nowy,niż x letni niemiecki, zdjęcie montażu podeśle jutro a stockowa puszka jest rozwiązaniem przejściowym, dolot i stozek to efekt finalny , ale lepiej ponarzekać jako typowa Polska cebula
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: RedLine

Post autor: KrecioPL »

Kolego RedLine - koledzy mają rację - widać nie dane Ci było zobaczyć, jak zamontowany powinien być filtr powietrza.
I bynajmniej nie chodzi o zdjęcie do ilustracji, bo poprawnie nie da rady wykonać takiego zdjęcia.

Podpowiem więcej... niestety nie wiem od czego to zależne i gdzie jest różnica - przy kupnie filtrów powietrza pod ory dolot zdarzają się mniejsze i większe.
Ty kupiłeś mniejszy, stąd udało Ci się zrobić "zdjęcie do ilustracji", które pokazuje, że filtr jest zły.

Poprawnie, gumowa ramka zewnętrzna filtra powinna się opierać na górnej krawędzi dolnej połowy puszki. Na nią nakłada się górną połowę i spina klamrami.
Poza tym, ze zdjęcia wydaje mi się, że włożyłeś go do góry nogami :mrgreen:

W razie pytań, chętnie pomogę.

P.S UZUPEŁNIJ SWÓJ PROFIL - łatwiej będzie nam Ci pomagać.

P.S2 - a propos montażu blendy GT - ciężko dostać :mrgreen: Dziś mi się śniło, że ktoś ukradł moją.
(do tych zazdrośników, którzy oferują spożycie ze mną alkoholu na zlocie, upicie mnie i demontaż mojej blendy - nie osiągalne. Przyklejona jest na klej do luster. Bez diaxa nie da rady)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: RedLine

Post autor: Lukasz »

Kret no i będziesz narzekającym polakiem cebulakiem,ai tak burczący stożek zaraz będzie robil robotę
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Hej nie ma sie co obrażać , wkład jest już zamontowany innej firmy , zdjęcie na sprawdzenie czujności forumowiczów .
Dzisiaj podeśle bonus niespodziankę :)
Edit : filtr firmy Knecht stosowany w wielu markach jako pierwszy w fabryce :)
Ostatnio zmieniony 2016-08-26 18:16 przez RedLine, łącznie zmieniany 1 raz.
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Mały spot

Obrazek


Obrazek

Obrazek
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: RedLine

Post autor: baRtek94 »

Widzę podwójnie a nic jeszcze nie piłem :D
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

W wolnym czasie zmieniłem oświetlenie wewnątrz Probe na LED.
2 Minuty pracy a efekt cieszy oko.

Wyczyściłem również plasticzek który posiadał przebarwienia i kurz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wymieniłem również filtr powietrza na Knechta
Obrazek
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: RedLine

Post autor: MiczuTG »

Cholerny plasticzek. U siebie miałem włożoną za mocną żarówkę (stock) i przez nieuwagę raz posiedziałem 2h w samochodze z otwartymi drzwiami. Wynik - ładnie wypalona plamka pod żarówką :)
Podałbyś oznaczenia tych LEDów? I do bagażnika też jakbyś mógł, to sobie dokupię
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
RedLine
Posty: 23
Rejestracja: 2016-08-13 09:17
Samochód: Probe 2.5 V6 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=23646

Re: RedLine

Post autor: RedLine »

Probe nocą

Obrazek

:1111_bicz:
Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto. – Jay Leno
:mrgreen:
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: RedLine

Post autor: LukaszProbe »

PETARDA!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”